کمپرسور

راهنمای خرید کمپرسور باد

آپدیت شده در: 09 آذر 1402
5/5 - (2 امتیاز)

کمپرسورهای باد یکی از مهم ترین و اصلی‌ ترین دستگاه‌ ها در تجهیزات بسیاری از صنایع و مشاغل هستند که نیرو و قدرت طیف گسترده‌ ای از دستگاه‌ ها و ابزار‌ها را تامین کرده در این مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد و امکانات گوناگونی را برای آن‌ ها فراهم می‌ کنند. اگر شما هم به دنبال بهترین کمپرسور باد ایرانی هستید، خرید کمپرسور باد را فراموش نکنید. بهترین کمپرسور باد می تواند حتی یک برند ایرانی باشد!

امروزه از انواع مختلف پمپ‌ های باد در مصارف گوناگون استفاده شده و هر یک با ویژگی‌ ها و عملکرد خاص نیاز شما را رفع می‌ کنند.

با توجه به نقش اساسی انواع کمپرسور باد، انتخاب و تهیه‌ بهترین کمپرسور باد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به ویژه آن که امروزه بسیاری از برند‌ها محصولات خود را به عنوان بهترین مارک پمپ باد عرضه کرده و انتخاب را برای متقاضیان سخت‌ تر کرده‌ اند.

در این مطلب ضمن بررسی ویژگی‌ ها و مشخصات بهترین خرید کمپرسور باد و همچنین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت آن، شما را در انتخاب مناسب‌ ترین نوع کمپرسور باد یاری خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتر بتوانید بهترین مارک کمپرسور باد را تهیه کنید. اگر شما هم می خواهید بهترین پمپ باد خانگی و یا بدانید که پمپ باد چه مارکی خوبه می توانید تا انتهای این مقاله با ایران کمپرسور همراه باشید.

راهنمای خرید کمپرسور باد

راهنمای انتخاب کمپرسور هوا

با وجود تولید و عرضه‌ مدل‌ ها و انواع متنوع کمپرسورهای باد توسط برندهای مختلف، انتخاب بهترین کمپرسور باد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اشتباه در تهیه‌ آن نه تنها کارایی و بازدهی آن را کاهش می‌دهد، بلکه هزینه‌ های جانبی بسیاری به همراه خواهد داشت. لذا انتخاب و تهیه‌ بهترین پمپ باد علاوه بر این که بازدهی و عملکرد دستگاه شما را تضمین می‌ کند، طول عمر مفید آن را نیز افزایش می‌ دهد.

کمپرسور باد صنعتی

بهترین پمپ باد پمپی است که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌ها و مشخصات ایده‌ آل، بر اساس نوع دستگاه و ابزار به درستی انتخاب شود. به عنوان مثال، تجهیزات دندان‌ پزشکی از جمله موارد حساسی هستند که باید هنگام انتخاب کمپرسور باد برای آن‌ ها بیش از سایر تجهیزات دقت کرد.

علاوه بر انتخاب و خرید بهترین کمپرسور باد، روش نگهداری و تعمیر آن‌ ها به شکل اصولی و صحیح نیز طول عمر و کارایی دستگاه را افزایش داده و هزینه‌ های جانبی آن را کم خواهد کرد.

تعمیر پمپ باد غالبا در بازه‌های زمانی مشخص به شکل روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود و شامل بررسی موارد گوناگون از نظافت تا چک کردن کابل‌ ها و تعویض قطعات می‌ گردد. از مهم ترین مسائل قابل توجه در خراب نشدن کمپرسور، چک کردن روغن کمپرسور باد می باشد که در مقاله ای حتی در قالب ویدیو آموزشی برای شما بیان کرده ایم که چگونه خودتان روغن پمپ باد را تعویض کنید!

پیش از خرید بهترین کمپرسور باد به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد به مهم ترین نکات قابل توجه برای خرید کمپرسور می پردازیم. پیش از خرید کمپرسورهای باد نیز مانند هر وسیله‌ برقی دیگر باید به چندین نکته‌ اساسی توجه کرد تا به عنوان راهنما به شما کمک کنند که بتوانید بهترین کمپرسور باد را انتخاب کنید. قبل از خرید انواع کمپرسور باد ابتدا پاسخ چند سوال را در نظر بگیرید:

به چه میزان فشار و جریان هوا نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال باید نوع تجهیزات خود و عملکرد آن‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین کمپرسور را با مناسب‌ ترین ظرفیت برای آن‌ها انتخاب کنید. صدها دستگاه و ابزار پنوماتیک وجود دارند که از هوای فشرده‌ تولید شده توسط کمپرسور برای تامین انرژی خود استفاده کرده و هر یک دارای ویژگی‌ ها و مشخصات فنی خاصی بوده و بر اساس آن به میزان مناسب فشار و جریان هوا نیاز دارند.

با محبوب ترین انواع کمپرسور آشنا شوید: کمپرسور باد یخچالی (کمپرسور باد بدون صدا و لرزش)

قیمت کمپرسور باد و هزینه‌ های اولیه و جانبی آن چقدر است؟ در نظر داشته باشید که علاوه بر قیمت خرید کمپرسور، باید هزینه‌ های جانبی آن از جمله هزینه‌ نگهداری و تعمیر را نیز هنگام خرید بهترین کمپرسور باد در نظر بگیرید. قیمت خرید اولیه در هر مدل به عوامل بسیاری از جمله طراحی، فشار و جریان، روغنی یا بدون روغن بودن و… بستگی دارد.

علاوه بر این هر نوع کمپرسور باد قیمت متفاوتی نسبت به نوع دیگر دارد. به عنوان مثال، معمولا کمپرسورهای پیچ دوار و سانتریفیوژ نسبت به کمپرسورهای معکوس گران‌ تر هستند.

کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور و نحوه‌ی انتقال آن چگونه است؟ هر یک از انواع کمپرسور به میزان مشخصی هوای فشرده تولید می‌ کنند. لذا کیفیت هوای تولید شده توسط کمپرسور از جمله مهم ترین نکاتی است که باید با توجه به نوع دستگاه در نظر بگیرید. به عنوان مثال کمپرسورهای دینامیکی به صورت دائمی و کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت به شکل متناوب انرژی را منتقل می‌ کنند.

مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید پمپ باد در نظر بگیرید

زمانی که تصمیم گرفتید بهترین پمپ باد را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید، باید چند مورد از مهمترین ویژگی‌های کمپرسور باد را در نظر بگیرید:

CFM چیست و به چه میزان از آن نیاز دارید؟

CFM چیست و به چه میزان از آن نیاز دارید؟

CFM واحد اندازه‌گیری حجم هوایی است که یک کمپرسور باد در هر دقیقه قادر به تولید آن می‌باشد. در واقع مقدار CFM یک پمپ باد تعیین کننده‌ی مقدار توان آن برای تولید هوای فشرده‌ی مورد نیاز ابزارهای پنوماتیک است.

اگرچه مقدار CFM هر کمپرسور ثابت است اما می‌تواند تحت تاثیر عوامل دیگر از جمله رطوبت، شرایط باد و گرما و سرما نیز قرار بگیرد. لذا بهترین کمپرسور باد کمپرسوری خواهد بود که مقدار CFM آن متناسب با تجهیزات مورد نظر شما تعیین شود.

خرید کمپرسور باد سیلندری از ایران کمپرسور

به عنوان مثال اگر قصد تهیه‌ی بهترین پمپ باد برای دستگاه‌ها و ابزارهای سنگین خود را دارید باید به دنبال کمپرسوری باشید که بتواند ۱۴۰-۱۵۰ درصد از این مقدار را تامین کند. علاوه بر این، بهترین کمپرسور باد آن است که قادر باشد پس از سال‌ها کار و حتی از دست دادن برخی از ظرفیت‌های خود، مقدار معینی هوای فشرده با CFM مشخص تولید کند.

نکته : جریان هوا در مسیر عبور از شیلنگ‌ها، اتصالات، فیلترها و کوپلینگ‌ها، تضعیف می‌شود. اگر قصد دارید تا از کمپرسور در مکانی دور از ابزارهای پنوماتیک خود استفاده کنید، لازم است تا افت فشار ایجاد شده در مسیر را در نظر بگیرید.

پس تا جای ممکن فاصله کمپرسور را تا ابزارهای خود کاهش داده و یا از کمپرسوری با CFM بالاتر استفاده کنید. انتخاب کمپرسور هوا با CFM بالاتر، عملکرد ابزارهای شما را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد حتی اگر از اتصالات و کوپلینگ‌های زیادی استفاده کنید.

هرگز از سیم‌های سیار بلند برای نزدیک‌تر کردن کمپرسور به ابزارهای خود استفاده نکنید. اتصالات برقی اضافه باعث افت ولتاژ می‌شود و همین موضوع می‌تواند به انواع موتور کمپرسور شما آسیب برساند. در عوض از شیلنگ‌های بلندتر استفاده کنید.

عملکرد کمپرسور هوا چگونه است ؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، کمپرسور باد، هوا را فشرده کرده و آن را ذخیره سازی می‌کند تا در نهایت آن را به ابزارهایی که به هوا فشرده نیاز دارند، انتقال دهد. موتور کمپرسورهای هوا بسته به نوع، از برق یا سوخت دیزلی برای تامین نیروی مورد نیازشان استفاده می‌کنند.

عملکرد کمپرسور هوا چگونه است ؟

کمپرسورهای هوا، هوا را در یک محفظه مکیده و با کاهش حجم آن محفظه، فشار هوا را افزایش می‌دهند. سپس هوا فشرده شده را به مخزن کمپرسور انتقال می‌ دهند. کمپرسورهای هوا از سایزهای بسیار کوچک و قابل حمل که برای باد کردن لاستیک‌ها استفاده می‌شوند، گرفته تا سایزهای بسیار بزرگ مانند کمپرسورهای رفت و برگشتی عظیم یا توربرو کمپرسورها که در سیستم‌های انتقال از آنها استفاده می‌شوند، موجود هستند.

کمپرسورهای هوا کاربردهای بسیار وسیعی در صنایع مختلف دارند. به طور کل کمپرسورها برای تامین هوا فشرده مورد نیاز ابزارها ساخته شده‌اند.

انواع کمپرسور هوا

انواع کمپرسور هوا

کمپرسورهای رفت و برگشتی

اولین مدل کمپرسوری که در مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد بررسی می‌ کنیم، کمپرسور رفت و برگشتی است. در این کمپرسورها از جمع شدن پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می‌شود. بدین گونه که حجمی از هوا وارد سیلندر شده و سپس با پایین آمدن پیستون، هوا متراکم می‌شود.

کمپرسورهای رفت و برگشتی متداول ترین نوع کمپرسور است که برای خیلی از مصارف و کاربردهای گوناگون جوابگو می‌ باشد. اگر تمایل به خرید این نوع کمپرسور دارید، پیشنهاد می شود راهنمای خرید کمپرسور اسکرو را به دقت بخوانید تا بهترین انتخاب را در خرید پمپ باد داشته باشید.

کمپرسورهای روتاری اسکرو

کمپرسورهای روتاری اسکرو دومین مدلی است که در این مقاله به آن می‌ پردازیم. این مدل کمپرسور، برای فشرده سازی هوا، یک روتور هوا را به داخل سیلندری که در حال کوچک شدن است، می‌ فرستد. کمپرسورهای روتاری اسکرو برای سیستم روان‌ کاری از روغن استفاده می‌ کنند. این روغن صرف خنک‌ کاری، آب بندی و روانکاری می‌ شود. قبل از خارج شدن هوا فشرده از کمپرسور روتاری (کمپرسور دورانی) لازم است تا روغن موجود در مخزن تخلیه شود.

کمپرسورهای دینامیک

کمپرسور دینامیکی با استفاده از پروانه چرخان، باعث افزایش و کاهش سرعت هوا شده و اینگونه هوا را فشرده می‌سازند. کاهش سرعت هوا باعث متراکم شدن آن می‌شود. برخی از کمپرسورهای دینامیکی بدون روغن بوده و برای استفاده در صنایع حساس، مناسب هستند.

کمپرسورهای سانتریفیوژ

به کمپرسور سانتریفیوژ، کمپرسور گریز از مرکز نیز می گویند که با استفاده از مجموعه‌ای از مراحل، هوای در جریان داخل دستگاه را به صورت مداوم، فشرده و خنک می‌کنند. هوا توسط یک پر ئانه به سمت بیرون سرعت گرفته و این سرعت توسط یک دیفیوزر به فشار تبدیل می‌شود. این کمپرسورها به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به سایر کمپرسورها نیاز دارند و می‌توانند به صورت مداوم کار کنند.

کمپرسور اویل فری

کمپرسور اویل فری محبوبیت بسیار زیادی در مصارف خانگی و سبک پیدا کرده‌اند. اگر در انتخاب بین کمپرسورهای روغنی و بدون روغن گیر کرده‌اید، مطالب پایین می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

آیا استفاده از کمپرسور باد خطرناک است؟

 استفاده از کمپرسور باد

در ادامه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد به این سوال می رسیم که آیا کمپرسور باد خطرناک است؟ به صورت خلاصه باید بگوییم کمپرسورهای هوا می‌توانند خطرناک باشند. این موضوع نباید شما را از خرید فرم خاصی از کمپرسورهای هوا باز دارد. بسته به صنعت شما و ابزارها و کمپرسوری که از آن استفاده می‌کنید، اقدامات ایمنی خاصی باید صورت بگیرد.

هر نوع کمپرسوری که داشته باشید چنانچه از آن به درستی استفاده نکنید، می‎‌تواند خطرساز شود. پس نحوه استفاده درست و نکات ایمنی کمپرسور هوا خود را پیدا کنید و بر طبق آن عمل کنید. در راهنمای خرید کمپرسور هوا تعدادی از خطرات رایج کمپرسورها را آورده‌ایم :

خطر ترکیدن 

یکی از عمده خطرات کمپرسورهای هوا، ترکیدن مخزن آن است. اگر مخزن کمپرسور هوا آسیب دیدگی داشته باشد یا تحت فشار بیش از حد قرار گیرد، احتمال ترکیدن آن زیاد است. (البته در صورتی این اتفاق می افتد که ضخامت ورق مخزن کمتر از 5% میل باشد.)

خطر زیاد گرم شدن

کمپرسور هوای بیش از حد گرم شده یکی از دلایل اصلی خرابی می‌باشد. بیش از حد گرم شدن کمپرسور می‌تواند از عوامل داخلی یا خارجی و گاها هر دو نشأت بگیرد.کار کردن مداوم و بدون استراحت با کمپرسور باد باعث داغ شدن بیش از حد موتور دستگاه خواهد شد. اگر به این موضوع توجه نکنیم، موتور به سرعت خواهد سوخت. اگر خنک‌کننده خوب و کارآمدی نداشته باشیم، کمپرسور بیش از حد گرم می‌شود.

خطر نشت روغن

خیلی از کمپرسورها دارای مخازن روغنی هستند که روغن را در خود ذخیره کرده و با روان‌کاری قطعات متحرک، اصطکاک آنها را کاهش می‌دهند. اگر متوجه نشت روغن در کمپرسور هوا شدید تا ترمیم نشتی، از آن استفاده نکنید.

خطر صدمات فیزیکی

وقتی از صدمات فیزیکی حرف می‌زنیم منظورمان ورود هوا فشرده به رگ‌های خونی از طریق پوست باز شده یا صدمه دیده می‌باشد. وجود حباب هوا در رگ‌های خونی که با نام آمبولی نیز شناخته می‌شود بسیار خطرناک است و موجب مسدود شدن رگ‌های خونی می‌شود. ایجاد آمبولی در شریان می‌تواند خطراتی چون کم، فلج و حتی مرگ را در پی داشته باشد. با آنکه چنین اتفاقی بسیار نادر است اما باز خطری جدی بوده و لازم است تا از وقوع آن پیش‌گیری شود.

راه حل : هیچگاه سر شیلنگ یا ابزار پنوماتیک خود را به سوی جسم خود یا دیگران نگیرید. همیشه لباس‌های محافظتی مناسب مانند پیش‌بند کار بلند و شلوار به تن داشته باشید. همچنین از تجهیزات محافظتی چون گوش‌بند، دست‌کش و عینک کار استفاده کنید.

مهم است تا آموزش‌های لازم به تمامی افرادی که از کمپرسورهای هوا استفاده می‌کنند داده شود تا از آن به طور ایمن و معقول استفاده کنند. کمپرسور هوا یک ابزار صنعتی است نه اسباب بازی. پس از آن به شکل یک ابزار استفاده کنید.

Psi چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

Psi واحد اندازه‌گیری فشار هواست که هرچه بیشتر باشد فشردگی در مخزن کمپرسور بیشتر است. Psi مناسب برای تجهیزات شما به نوع آن‌ها بستگی دارد. ابزارهای پنوماتیک مورد نیاز برای کارهای سبک‌تر مانند نجاری به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ Psi و ابزارهای سنگین و ماشین آلات به بیش از ۱۰۰ Psi نیاز دارند.

تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن کمپرسور باد

منظور از «مرحله»، این است که هوا چند بار داخل کمپرسور باد فشرده می‌شود. کمپرسورهای تک مرحله‌ای یک بار و کمپرسورهای دو مرحله‌ای دو بار هوا را فشرده می‌کنند. کمپرسورهای تک مرحله‌ای یک پیستون واحد دارند، هوا داخل سیلندر مکیده شده و پیستون هوای به دام افتاده را با یک ضربه‌ی تک فشار تا حدود ۱۲۰ Psi فشرده می‌سازند. سپس هوای فشرده شده داخل مخزن ذخیره می‌شود.

کمپرسورهای تک مرحله‌ای نسبت به کمپرسورهای دو مرحله‌ای ارزان‌تر هستند اما برای ابزارها و دستگاه‌های پنوماتیکی که به فشار زیاد نیاز دارند مناسب نیستند و از آن‌ها معمولا برای تولید حداکثر ۱۲۰ Psi استفاده می‌شود.

بهترین کمپرسور باد برای کاربردهای صنعتی، کمپرسورهای دو مرحله‌ای هستند. این کمپرسورها با دو پیستون هوا را فشرده کرده و قادر هستند تا ۱۷۵ Psi تولید کنند. این پمپ‌های باد برای مصارف مداوم نیز ایده‌آل هستند. در یک کمپرسور دو مرحله ای، هوا درون سیلندر مکیده می‌شود و یک پیستون هوای به دام افتاده را با یک ضربه‌ی منفرد تا حدود 120 psi فشرده می‌کند، دقیقاً مانند یک کمپرسور تک مرحله‌ای.

اما به جای اینکه این هوای فشرده شده مستقیماً به مخزن برود، از طریق یک لوله‌ی خنک کننده جریان یافته و سپس به سمت پیستون کوچک‌تری هدایت می‌شود تا در نهایت هوا را تا حدود 175 psi فشرده ‌کند. پس از فشرده‌ سازی دوم، هوا دوباره خنک شده و به مخزن کمپرسور فرستاده می‌شود تا انرژی لازم برای تجهیزات صنعتی را فراهم کند.

کمپرسورهای هوا از دو سیلندر برای ایجاد تعادل مناسب هوا استفاده می‌کنند؛ در یک کمپرسور تک مرحله‌ای، هر دو سیلندر هم‌اندازه هستند، در حالی که در یک کمپرسور دو مرحله‌ای، سیلندر دوم به دلیل کوچک‌ بودن پیستون دوم کوچکتر است.

صدا دار یا بدون صدا بودن کمپرسور باد

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید پمپ باد باید به آن دقت کنید،مساله صدا در حین کار کردن دستگاه میباشد.در این بخش کمپرسور ها به 2 دسته صدا دار و سایلنت تقسیم بندی میشوند.معمولا کمپرسور های صدا دار دار – لرزش کمپرسور رو هم به همراه دارد ،در دسته کمپرسور صنعتی نیز قرار میگیرند.

زیرا این مدل از کمپرسور ها که صدای زیادی در حین کار ازخود تولید میکنند،دارای قدرت بسیار زیادی میباشند مانند انواع کمپرسور باد پیستونی، کمپرسور باد اسکرو، گریز از مرکز و… اما کمپرسور های بدون صدا/silent نسبتا دارای قدرت کمتری نسبت به مدل های صدا دار هستند.

معمولا از کمپرسور های بدون صدا در صنایعی استفاده میشود که نیاز به فشار باد دایمی ندارند؛ زیرا این مدل از پمپ باد ها بعد از مدتی کار کردن نیاز به استراحت دارند. مانند انواع کمپرسور های یخچالی ،هرمتیک و اویل فری. پس دقت کنید اگر در محیط های مسکونی قرار است با کمپرسور کار کنید،از مدل های سایلنت استفاده کنید تا برای خود و اطرافیان مزاحت صوتی ایجاد نکنید.

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب بهترین کمپرسور باد و راهنمای خرید کمپرسور باد، توجه به تک مرحله‌ ای یا دو مرحله‌ ای بودن آن بر اساس نوع کاربرد شماست. کمپرسورهای هوایی تک مرحله‌ای، هوای کمتری نسبت به کمپرسورهای دو مرحله‌ای تولید می‌کنند اما کمپرسورهای دو مرحله‌ای گران‌تر بوده و هزینه‌های جانبی آن‌ها بیشتر است.

برای یک فروشگاه کوچک، یک کمپرسور هوای یک مرحله‌ای معمولاً گزینه‌ی ایده‌آلی خواهد بود. برخی از کاربردهای متداول کمپرسورهای هوای تک مرحله‌ای تجهیزات نجاری و فلزکاری است. نجاران می‌توانند کارهایی مانند حفاری، میخ زدن و منگنه کوب را با ابزارهایی که به بیش از 100 psi نیاز ندارند، انجام دهند. فلزکاران نیز می‌توانند با انجام کارهایی مانند سنگ زنی، دستگاه فایبر و پرچ زدن نیز از کمپرسورهای تک مرحله‌ای استفاده کنند.

کمپرسورهای هوای دو مرحله‌ای برای کاربردهایی در ابزارهای پر قدرت مشاغل مختلف مانند فروشگاه‌های تایر و تأسیسات صنعتی ایده‌آل هستند. نمونه‌ی بارز آن مونتاژ و نگهداری خودرو است. کارخانه‌های اتومبیل می‌ توانند از کمپرسورهای هوای دو مرحله‌ای برای تأمین هوای پرقدرت لازم برای پیچ، بلند کردن، رنگ‌آمیزی، روغن کاری و… استفاده کنند.

مشاغلی مانند تأسیسات فرآوری مواد غذایی و کارخانه‌های صنعتی نیز به کمپرسورهای هوایی دو مرحله‌ای متکی هستند تا انرژی ابزار و ماشین آلات سنگین را در امتداد خطوط مونتاژ و تولید برق تامین کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، اندازه‌گیری میزان و مدت زمان استفاده نیز برای تهیه‌ی بهترین کمپرسور باد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید بر اساس آن مناسب‌ترین مدل کمپرسورهای باد را انتخاب کرد. لذا پیش از خرید کمپرسور باد، حتما اطلاعات کافی را در مورد انواع مختلف کمپرسورهای باد به دست آورید.

کمپرسور هوای فشرده

میزان هوای فشرده مورد نیاز

در ادامه مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد به میزان هپای فشرده در کمپرسور می رسیم. کمپرسور های باد با توجه به انوع مختلفی از نیازها تولیید می شوند. به همین دلیل است که در ابعاد و قدرت های مختلفی در دسترس قرار دارند. هر فرد با توجه به میزان نیازش به هوای فشرده میتواند بهترین نوع از کمپرسور باد را انتخاب نماید.

این نکته بسیار مهم میباشد، اگر میزان فشار باد مورد نیازتان را ندانید و به اشتباه کمپرسور بادی را خریداری نمایید، امکان دارد که کمپرسور باد نتواند تمام نیاز شما را به هوای فشرده رفع کند و در نتیجه به دلیل کارکرد مداوم دچار مشکل خواهد شد و تمام هزینه ای که بابت این کمپرسور پرداخت کرده اید نابود خواهد شد.

مورد بعدی این است که شما دستگاهی تهیه کنید که خیلی فراتر از نیازتان باشد، که در این صورت به دلیل هزینه های نگهداری و مصرف برق ريال بازهم برای شما صرف اقتصادی نداشته باشد و مجبور شوید هزینه های بیهوده انجام دهید. پس بهترین گزینه مشورت با افراد متخصص در این زمینه میباشد تا با آگاهی کامل از نیازتان ، بهترین پمپ بادی که متناسب با مصرفتان میباشد را به شما پیشنهاد دهند.

قطعات یدکی پمپ باد

موجود بودن قطعات یدکی کمپرسور باد

مورد بعدی که بسیار حایز اهمیت میباشد، در دسترس بودن قطعات کمپرسور باد می باشد. امروزه انواع مختلفی از برند های تولید کننده کمپرسور باد در بازار موجود میباشند. از کمپرسور های چینی گرفته تا کمپرسور های ایتالیایی و المانی و…..که هر کدام در صنعت هوای فشرده دارای اسم و رسمی هستند که اکثر افراد فعال در این زمینه انها را میشناسند. اگر معیار انتخاب کمپرسور باد را فقط برند یک محصول در نظر بگیریم، بعد از مدتی بسیار پشیمان خواهیم شد.

عدم وجود قطعات یدکی کمپرسور های خارجی میتواند مهمترین دلیل برای این پشیمانی باشد. فرض کنید شما یک کمپرسور ایتالیایی خریداری میکنید که قیمت های بسیار زیادی نیز دارد. بعد از گذشت مدتی بنا به هر دلیلی ،کمپرسور خراب میشود و نیاز به تعویض یک قطعه پیدا میکند.به دلیل تحریم ها و سایر موارداین قطعه در دسترس نیست. حالا فقط شمایید با یک کمپرسور گران قیمت ایتالیایی که خراب شده و در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد.

حال اگر قبل از خرید اطلاعات کافی درباره این کمپرسور به دست می اوردید شاید هرگز این کمپرسور را خریداری نمیکردید. بهترین حالت انتخاب کمپرسور باد با پشتیبانی میباشد تا در صورتیکه دستگاهتان دچار مشکل شد، سریعا قطعه خراب با قطعه سالم تعویض شود تا شما دچار ضرر و زیان مالی و تلف شدن وقتتان نشوید. انتخاب با خود شماست.

با خرید بهترین کمپرسور باد ایرانی، یک کمپرسور با طول عمر طولانی‌تر خواهید داشت که احتمال خرابی‌های آن کمتر بوده، هزینه‌های شما را کاهش داده و به ابزارهای پنوماتیک و دستگاه‌ ها آسیب نمی‌ رساند. در مقاله راهنمای خرید کمپرسور باد در ایران کمپرسور که یکی از تولید کننده‌ی بهترین پمپ باد ایرانی ، انواع مختلف کمپرسور را به شکل روغنی و یا بدون روغن به صورت کاملا بی صدا عرضه می‌کند.

این فروشگاه سال‌ هاست با تولید بهترین کمپرسورهای باد تولید شده توسط بهترین متخصصین ایرانی به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کرده و علاوه بر فروش این محصولات با کیفیت و لوازم یدکی آن‌ها، خدمات تعمیراتی مختلف به مشتریان خود ارائه می‌کند.


پرسش های متداول

مهمترین نکات در هنگام خرید کمپرسور باد چیست؟

زمانی که تصمیم گرفتید بهترین پمپ باد را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید، باید چند مورد از مهمترین ویژگی‌های کمپرسور باد را در نظر بگیرید: الف) تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن کمپرسور باد ب) صدا دار یا بدون صدا بودن کمپرسور باد و… که در مقاله بیشتر اشاره کردیم.

کمپرسور ها به چند دسته تقسیم بندی میشوند؟

کمپرسور ها به 2 دسته صدا دار و سایلنت تقسیم بندی میشوند، برای خواندن کامل تر وارد سایت شوید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. ممنون از راهنمایی های کاملتون، بسیار عالی بود، چجری باید محصولات ایران کمپرسور رو ببینم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا