کمپرسور

پمپ باد آرایشگاه چه ویژگی هایی دارد؟

آپدیت شده در: 14 فروردین 1402
3.7/5 - (3 امتیاز)

اکثر افراد تصور می کنند خرید کمپرسور باد، تنها در کارهای صنعتی کاربرد دارد؛ اما هرچقدر که می گذرد مزیت ها و ویژگی های پنهان این ابزار صنعتی بیشتر به چشم می آید، به طوری که امروزه در ظریف ترین و حساس ترین مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از شغل هایی که کاربرد کمپرسور باد را بسیار پررنگ تر کرده است، آرایشگاه های زنانه و مردانه است. با توجه به اینکه پمپ باد آرایشگاه، وسیله ای است که وظیفه فشرده کردن و آزاد سازی هوا را بر عهده دارد، از همین رو می توان از آن برای تمیزکردن ابزارهای آرایشگاهی، اسپری کردن رنگ، از بین بردن ضایعات و غیره با هدف افزایش سرعت و حفظ سلامت مشتری استفاده کرد.

هدف استفاده از پمپ باد آرایشگاه چیست؟

هدف استفاده از کمپرسور باد برای آرایشگاه

پمپ باد آرایشگاه به چه منظور استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: کمپرسور باد آرایشگاه، با تولید هوای فشرده، نیروی لازم جهت بهره مندی از تجهیزات و دستگاه ها را فراهم کرده و نقش بسیار مفیدی در ابزارهای پنوماتیک ایفا می کند. برای مثال می توان به اسپری های رنگ، ابزارهای مخصوص جهت از بین بردن ضایعات و غیره اشاره کرد.

همچنین کمپرسور هوا نه تنها برای رنگ افشان، بلکه برای آرایش صورت هم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد پرکاربرد، زدودن موهای خرد شده در اطراف گردن و لباس مشتریان است. در واقع این دستگاه می‌ تواند در کنار دیگر تجهیزات، استفاده مفید و کاربردی داشته باشد و به تمیز بودن کار آرایشگر کمک کند.

بدون شک با خرید پمپ باد آرایشگاه، می توانید زمانبرترین کارها را در سریع ترین تایم ممکن انجام دهید!

مطلب پیشنهادی: کمپرسور باد دندانپزشکی

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

آشنایی با ویژگی های بهترین پمپ باد آرایشگاه

حال که از نقش پمپ باد آرایشگاه باخبر شدید، انتخاب بهترین و مناسب ترین کمپرسور، بسیار اهمیت دارد. یکی از سوالات رایج آرایشگرها این است که بهترین کمپرسور باد آرایشگاه کدام است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه با ویژگی های مهم این دستگاه آشنا خواهید شد.

داشتن صدای مناسب

صدای کمپرسور

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هنگام خرید پمپ باد آرایشگاه باید به آن توجه کنید، میزان صدای دستگاه است. شما می دانید آرایشگاه‌ ها محیط‌ های پر رفت و آمد و شلوغی هستند و وسایل بسیاری در آن ها قرار دارد. برخی از این ابزارها مانند سشوار به اندازه کافی صدا تولید می کنند. بنابراین انتخاب کمپرسوری که صدای کمی داشته باشد، بسیار مهم است چون می‌ تواند به کاهش صدا در فضای آرایشگاه کمک بزرگی کند.

خوشبختانه یکی از نمونه های رایج این دستگاه، مدل بی صدا است که برای کار در آرایشگاه بسیار مناسب است.

مطلب پیشنهادی: کمپرسور باد آپاراتی

قابلیت جابجایی آسان

در راهنمای خرید کمپرسور باد، بهترین پمپ باد آرایشگاه مدل پرتابلی است که با امکان جابجایی آسان ارائه می شود. این مدل دستگاه، وزن سبک و ساختار بسیار کوچکی دارد اما در عین حال، قدرت بالایی داشته و برای استفاده کارهای مختلف طراحی شده است.

لازم است بدانید وزن کمپرسور باد، تاثیر بسیاری در نحوه استفاده آن دارد و هر چقدر وزن آن سبک تر باشد، استفاده از آن آسان تر می شود. کمپرسورهای سایز 10 و 15 لیتر برای این نوع استفاده بسیار مناسب اند و به راحتی جابجا می‌ شوند.

دارای فشار ایده آل

میزان فشار هوای تولید شده توسط پمپ باد آرایشگاه چقدر باشد بهتر است؟ هنگام انتخاب کمپرسور باید میزان فشار ایده‌ آل آن را مشخص کنید. فشار ایده آل بر اساس تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در آرایشگاه مشخص می شود. فراموش نکنید فشار بیش از حد ممکن است باعث آسیب دیدگی دستگاه های این حرفه شود.

پمپ باد آرایشگاه، برای تجهیزات مختلف استفاده می شود؛ بنابراین انتخاب دستگاهی که دارای فشارهای متفاوتی باشد بهترین گزینه است.

کمپرسور رنگ افشان، رایج ترین ابزار آرایشگاهی

کمپرسور رنگ افشان؛ مهم ترین ابزار آرایشگاهی

یکی از رایج ترین کمپرسور بادهایی که در فضای آرایشگاه استفاده می شود، کمپرسور مخصوص رنگ افشان است که از دو قسمت اصلی نگهدارنده قلم و شلنگ ساخته می شود. نحوه عملکرد این پمپ باد آرایشگاه، متناسب با رنگ دانه های داخل مخزن است.

درون دستگاه یک سوزن قرار گرفته که رنگدانه ها را از طریق فشار هوا منازل به بیرون پخش می کند. معمولاً نازل های کمپرسور به دو شکل تک کاره و عملکرد دوگانه ساخته می شوند. مدل دوگانه استفاده های بیشتری دارد و برای دستگاه های آرایشگاهی مناسب تر است؛ همچنین کنترل بیشتری به آرایشگرها می دهد.

مطلب پیشنهادی: تعمیر پمپ باد

نحوه استفاده از کمپرسور باد در آرایشگاه چگونه است؟

نحوه استفاده از کمپرسور باد در آرایشگاه ها

نحوه استفاده از کمپرسور باد آرایشگاه اهمیت زیادی دارد چون می تواند طول عمر دستگاه شما را افزایش یا کاهش دهد. در ادامه چند نکته کاربردی و ساده بیان شده که به شما کمک می کند از پمپ باد آرایشگاه به نحو احسن استفاده کنید و عمر مفید دستگاه را افزایش دهید.

نکته اول، بالا قرار دادن دستگاه

اولین نکته‌ ای که باید در نحوه استفاده از پمپ باد آرایشگاه دقت کنید، قرار دادن آن بالاتر از سطح زمین است. این کار به افزایش طول عمر دستگاه بسیار کمک می‌ کند.

بسیاری از آرایشگرها هنگام زدودن ضایعات کمپرسور هوا را مستقیماً روی زمین نگه می دارند. اگرچه ممکن است این روش ابتدا بهترین راهکار به نظر برسد، اما بعد از مدتی دستگاه با گرفتگی روبرو می شود و ناگهان از کار می افتد.

نکته دوم، تمیز کردن مرتب فیلتر کمپرسور

برای جلوگیری از بروز مشکلات پمپ باد آرایشگاه، تمیز کردن فیلتر هوای کمپرسور باد را بعد از هر بار استفاده، فراموش نکنید. برای این کار، تنها لازم است قسمت مکش دستگاه را بررسی نمایید و هر زمان که لازم است آن را تمیز کنید. حین تمیز کردن فیلتر دقت داشته باشید که طبق دستورالعمل پیش بروید.

نکته سوم، تخلیه آب مخزن هر دو هفته یکبار

در کنار موارد گفته شده تخلیه آب مخزن را فراموش نکنید. تخلیه آب مخزن پمپ باد باید هر دو هفته یکبار انجام شود. در صورت انجام ندادن آن، احتمال این که آب باعث ایجاد خوردگی در کمپرسور هوا شود بسیار زیاد است و در پی آن مشکلات دیگری هم ممکن است رخ دهد.

نکته چهارم، تعویض روغن هر 6 ماه یکبار

نکته کلیدی دیگر برای استفاده از پمپ باد آرایشگاه، تعویض روغن کمپرسور باد است. تعویض روغن باید هر 6 ماه یکبار انجام شود تا کمپرسور به درستی کار کند و مشکلی برای آن پیش نیاید.

نتیجه گیری

کمپرسور باد ابزاری است که با تولید هوای فشرده، امکان بهره مندی دیگر دستگاه ها را در صنایع گوناگون فراهم می کند. آرایشگاه یکی از مکان هایی است که به شدت پتانسیل استفاده از کمپرسور باد را دارد و می تواند حجم کار آرایشگر را با سرعت بالا خود کاهش دهد.

در نظر داشته باشید، قیمت پمپ باد آرایشگاه با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می شود. شما می توانید برای استعلام قیمت با شماره 05138543311 تماس بگیرید و از کارشناسان شرکت ایران کمپرسور مشاوره دریافت کنید. همچنین می توانید انواع پمپ باد آرایشگاه را در سایزها و مدل های مختلف با توجه به نیاز خود سفارش دهید.

سوالات متداول

پمپ باد آرایشگاه به چه منظور استفاده می شود؟

پمپ باد آرایشگاه کاربردهای بیشماری برای آرایشگرها دارد که از مهم ترین آن ها می توان به اسپری کردن رنگ، از بین بردن ضایعات، تمیز کردن ابزارهای آرایشگاهی و غیره اشاره کرد.

ویژگی های یک کمپرسور باد خوب برای آرایشگاه چیست؟

بهترین پمپ باد آرایشگاه، دستگاهی است که دارای صدای مناسب، فشار ایده آل و قابلیت جابجایی آسان باشد.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا