کمپرسور

معرفی کمپرسور منیروپ دانفوس

5/5 - (1 امتیاز)

کمپرسورهای سیلندر پیستونی دانفوس را همه در بازار با نام تجاری کمپرسور منیروپ دانفوس می شناسند. این کمپرسورها برای انواع کاربردهای مختلف تهویه مطبوع صنعتی و خانگی مانند سردخانه ها، کولرهای گازی، داکت اسپیلت ها، یخچال ها، چیلرها و مینی چیلرها و درایر تبریدی و … مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان اگر به دنبال خرید کمپرسور باد هستید، ایران کمپرسور می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دوام و قدرت بالا، مصرف بهینه در انرژی، قدرت تحمل دمای بالا و سازگاری با انواع مختلف گازها و همچنین مهم ترین اصل، یعنی قیمت مناسب این کمپرسورها، از ویژگی های مهم کمپرسور منیروپ دانفوس است که خرید این کمپرسور را جذاب کرده است.

شرکت دانفوس یکی از شرکت های برتر تولید کننده سیستم تهویه مطبوع در ایران است که با ساخت کمپرسورهای با کیفیت خوب و بازدهی مناسب و روبه بالا در حد استانداردهای بین المللی، توانسته است که در حوزه سیستم های تهویه مطبوع در ایران و حتی جهان نیز شناخته شود. این شرکت در گذشته به طور مستقل کار می کرده است اما امروزه یکی از زیر برندهای کمپانی و شرکت دانفوس است.

این انتهای ماجرا نیست! در ادامه همراه ما باشید و به خواندن ادامه دهید تا با معرفی کمپرسور منیروپ دانفوس، ویژگی ها، مدل ها، کاربرد و تاریخچه آن آشنا شوید.

تاریخچه شرکت دانفوس

تاریخچه کمپرسور منیروپ دانفوس

در کنار تاریخچه کمپرسور، شرکت دانفوس هم در سال 1993 فعالیت خود را از کشور دانمارک شروع کرد و در حال حاضر یکی از مطرح ترین برندها و شرکت ها در حوزه سیستم های تهویه مطبوع شناخته می شود. کمپرسورهای سیلندر پیستونی منیروپ دانفوس از محصولات پرطرفدار این شرکت است که ویژگی ها و قابلیت های خوبی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. این کمپرسور از خانواده کمپرسورهای جابه جایی مثبت هرمتیک بوده است که در مدل های بالا و زیر صفری، برای کاربردهای گوناگون در صنعت و سردخانه ها تولید و عرضه شده است.

کمپرسور منیروپ دانفوس چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از کمپرسورهای معروف کمپرسور منیروپ دانفوس می باشد. کمپرسور یک قطعه مهم در سیستم های صنعتی و سردخانه ها است که در حوزه ی سرمایشی و تبریدی کاربرد دارد.

کمپرسورهای منیروپ دانفوس دارای مدل های مختلفی هستند که توانایی متفاوتی را در تولید و ارائه برودت در کاربردهای مختلف در صنعت و دماهای بالای صفر تا زیر صفر را ارائه می دهند. کمپرسور سردخانه دانفوس مزیت های زیادی دارند. این کمپرسورها از توان و قدرت بالایی برخوردار هستند.

قابلیت های کمپرسور منیروپ دانفوس

  • قابلیت استفاده در صنایع مختلف
  • کیفیت بالای قطعات تشکیل دهنده
  • قابلیت استفاده طولانی مدت به خاطر کیفیت بالای قطعات
  • کاربرد فراوان و متنوع در سیستم تهویه مطبوع و تبرید
  • بازدهی مناسب و روبه بالا در هنگام استفاده
  • مقاومت بالا در هنگام ورود مایع به داخل مبرد
  • مکش بسیار زیاد کمپرسور منیروپ دانفوس باعث افزایش مکش 100 درصد حجم کل گاز

انواع کمپرسور منیروپ دانفوس

انواع کمپرسور منیروپ دانفوس

ما در ادامه به معرفی کمپرسور منیروپ دانفوس و انواع آن ها می پردازیم که برند دانفوس شامل اکثر انواع کمپرسور باد می باشد. کمپرسورهای این شرکت در دو دسته ی کلی پیستونی و اسکرال قرار می گیرند، که خود کمپرسورهای پیستونی نیز شامل دسته های MT، MTZ و NTZ هستند.

هر کدام از این کمپرسورها، ویژگی های خاص خودشان را دارند که از جمله بهترین آنها می توان به دارابودن طیف وسیعی از ظرفیت اشاره کرد. همچنین از دیگر ویژگی های آنها، کیفیت عالی ساخت، طول عمر بالا و ضریب کارایی زیاد است.

نوع اسکرال آن نیز دارای مدل های SM, SY, HRM, HLM و MLZ است. مکانیزم عملکردی این نوع کمپرسورها باعث شده است که این کمپرسورها قابلیت کنترلی بهتری داشته باشند که این امر مصرف برق آنها را کاهش می دهد و بهینه می کند و همچنین آلودگی صوتی کمتری را فراهم می کند.

کمپرسور باد پیستونی و اسکرال شرکت دانفوس با گازهای متنوعی مانند R22، R404A، R507A و R407C سازگار هستند.

کمپرسور منیروپ دانفوس

کمپرسور منیروپ دانفوس نام دیگر کمپرسور سیلندر پیستونی این شرکت است که در 3 مدل MT، MTZ و NTZ توسط این شرکت عرضه می شوند. به جهت اینکه حرکت ماده مبرد در داخل سیکل تبرید به راحتی هرچه بهتر صورت پذیرد، این کمپرسور بعد از محل قرارگیری اپراتور و قبل از محل قرارگیری کندانسور در سیستم قرار دارد.

مدل های کمپرسور منیروپ دانفوس

مدل های کمپرسور منیروپ دانفوس

کمپرسورهای این شرکت در 3 مدل مختلف ارائه می شوند که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم:

کمپرسور منیروپ دانفوس مدل MT و MTZ

این دو مدل از کمپرسورهای دانفوس بیشتر در سیستم های برودتی و سرمایشی در دماهای بالاتر از صفر درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند. این دو مدل از سری مدل های دانفوس همچنین در دستگاه هایی که دمای مورد نیاز در آنها از متوسط تا روبه بالا باشد نیز کاربرد فراوانی دارند.

 از لحاظ روغن و گازی که این دو مدل استفاده می کنند، باهم تفاوت هایی دارند. با این وجود همین دو سری MT و MTZ دانفوس در 16 مدل متنوع و مختلف طراحی، تولید و عرضه می شوند. به طور کلی روغن کمپرسور باد از مهم ترین قسمت های مربوط به سلامت کمپرسور می باشد که می توانید اطلاعات بیشتر را از مقاله مربوطه دریافت کنید.

کمپرسور منیروپ دانفوس مدل NTZ

این سری از سری کمپرسورهای منیروپ دانفوس، کاربرد آن در سیستم های برودتی زیر صفر تجاری است. سری NTZ از نوع هرمتیک بوده و در دستگاه هایی کاربرد دارد که دمای اپراتور آن ها پایین است. این نوع کمپرسور دانفوس که پیستونی است، در 7 مدل طراحی و عرضه می شود.

 از مزایای آن این است که با گازهای جدید سازگاری خوبی دارد و قابلیت کارکرد مناسبی را ارائه می دهد. همچنین این دستگاه توانایی این را دارد که دمای دستگاه را تا 49- درجه سانتی گراد کاهش دهد!

در زیر مشخصات 2 مورد از مدل های کمپرسور پیستونی دانفوس NTZ را برای شما لیست می کنیم:

ویژگی های ساختاری کمپرسور پیستونی دانفوس مدل NTZ-271

از ویژگی های مهم آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • 4 سیلندر بوده و وزن آن 64 کیلوگرم است
  • اتصالات این کمپرسور روتولاک است
  • در این کمپرسور پورت گیج LP شیریدر به کاررفته است
  • کمپرسور دارای حفاظ موتور تخلیه اورلود است
  • دارای شیر IPR8 تا 30 بار است

ویژگی های کمپرسور پیستونی دانفوس مدل NTZ-136

این کمپرسور دارای ویژگی ها و قابلیت های مهمی بوده که در ادامه به بررسی می پردازیم.

  • شارژ روغن پیشنهادی برای این نوع کمپرسور منیروپ 1.8 لیتر است.
  • بیشترین فشار تست شده در کمپرسور مدل NTZ-136 30 بار می باشد.
  • محدوده حداقل و حداکثر ولتاژ اسمی آن 380 -400 ولت است.
  • شارژ مبرد در کمپرسور مدل NTZ-136 5 کیلوگرم است.
  • مبردهای مورداستفاده در این نوع کمپرسور R404A ، R452A است.
  • دارای جابه جایی 23.7 مترمکعب بر ساعت است.
  • مقاومت سیم پیچ کمپرسور منیروب مدل NTZ-136، 8 اهم است.

تا اینجای کار ما به معرفی کمپرسور منیروپ دانفوس مدل پیستونی پرداختیم و سری های مختلف را برای شما بررسی کردیم. در ادامه شما را با مدل اسکرال این نوع کمپرسور نیز آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: نعمیر پمپ باد 

کمپرسور منیروپ دانفوس مدل اسکرال

کمپرسور منیروپ دانفوس اسکرال

همان طور که می دانید، کمپرسور یکی از قطعات مهم در دستگاه ها و سیستم های سرمایشی است و وظیفه اصلی را در این سیستم ها برعهده دارد. کمپرسور با ایجاد اختلاف فشار در سیستم، باعث به گردش افتادن و به حرکت در افتادن ماده مبرد در داخل دستگاه می شود.

کمپرسور اسکرال دانفوس باکیفیت بالای خود، عملکرد مناسبی را در خنک سازی سیستم های سرمایشی ارائه می کند. این مدل کمپرسور در قسمت خروجی اپراتور و ورودی کندانسور قرار می گیرد و کارایی فوق العاده ای در به گردش در آوردن ماده مبرد دارد.

با مدل های کمپرسور اسکرال دانفوس بیشتر آشنا شوید:

این مدل کمپرسور نیز به مشابه مدل پیستونی به 3 دسته ی SY، H و SM دسته بندی می شوند که در ادامه توضیحاتی را برای هر 3 مدل برای شما ارائه خواهیم کرد.

مشخصات کمپرسور اسکرال دانفوس سری SM

  • این مدل کمپرسور در 9 مدل طراحی و عرضه می شود.
  • دارای سروصدای کمتری نسبت به بقیه مدل ها است.
  • مقاومت بالایی دارد.
  • در هنگام کم وزیاد شدن دمای اپراتور عملکرد مناسبی را ارائه می کند.

لوازم یدکی کمپرسور باد

مشخصات کمپرسور اسکرال دانفوس سری SY

  • این مدل کمپرسور دارای سروصدای کمی است.
  • کمپرسور سری SY تحمل خوبی در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین دارد.
  • مقاومت خوبی دارند.
  • این کمپرسور با گازهای مبرد R22 و R134a کار می کند.
  • روغن پلی استر POE روغن مورداستفاده در آنها است.

مشخصات کمپرسور اسکرال دانفوس سری H

  • کمپرسور اسکرال دانفوس در 6 مدل طراحی و ساخته می شود.
  • این نوع کمپرسور در هنگام ضربه خوردن در هنگان ورود مایع به مبرد مقاومت خوبی نشان می دهد.
  • با وجود پوشش های آکوستیک در این مدل، سر و صدای کمتری خواهید شنید.
  • در دمای بالا یا پایین اپراتور استفاده می شود.

کمپرسور یخچالی یا کامپکت

کمپرسور منیروپ دانفوس یخچالی

کمپرسورهای یخچالی شرکت دانفوس نیز یکی دیگر از محصولات پرفروش این شرکت است که به خاطر کاربرد فراوان و متنوعی که این کمپرسورها دارند، در ایران معروف هستند. یکی از برندهایی که کمپرسور یخچالی را ارائه می کند، ایران کمپرسور می باشد که می توانید به صفحه محصولات در لینک مربوطه مراجعه کنید.

جمع بندی

کمپرسورها کاربرد فراوان و کارکرد زیادی در صنعت دارند. وظیفه آن ها تولید سرما و جذب گرمای سیستم و تبدیل دوباره آن به سرما با کمک گازهای مبرد است. در این مقاله ما به معرفی انواع کمپرسورهای این برند، یعنی شرکت دانفوس پرداختیم که یکی از بهترین مارک های کمپرسور باد می باشد. همچنین اشاره کردیم که کمپرسورهای این شرکت به 2 دسته سیلندر پیستونی و اسکرال تقسیم می شوند.

در ادامه به ویژگی های هریک از مدل های آن برای شما اشاره کردیم و به بررسی آن ها پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به شما در خرید دستگاه کمپرسور شرک دانفوس کمک کرده باشد.

سوالات متداول

کمپرسور دانفوس ساخت کدام کشور است؟

در کنار تاریخچه کمپرسور، شرکت دانفوس هم در سال 1993 فعالیت خود را از کشور دانمارک شروع کرد و در حال حاضر یکی از مطرح ترین برندها و شرکت ها در حوزه سیستم های تهویه مطبوع شناخته می شود.

کمپرسور منیروپ دانفوس مدل NTZ چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟

این سری از سری کمپرسورهای منیروپ دانفوس، کاربرد آن در سیستم های برودتی زیر صفر تجاری است. سری NTZ از نوع هرمتیک بوده و در دستگاه هایی کاربرد دارد که دمای اپراتور آن ها پایین است. این نوع کمپرسور دانفوس که پیستونی است، در 7 مدل طراحی و عرضه می شود.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا