بلاگ

قابلیت های پمپ باد تراکتور

آپدیت شده در: 15 شهریور 1400
امتیاز شما به این مقاله:

تراکتور را می‌توان یکی از اصلی ترین ماشین آلاتی به شمار آورد که در صنعت کشور نقش بسیار زیادی در کاشت محصولات دارد. تراکتور کارایی‌هایی زیادی داشته که سبب شده تا در طول روز به طور مداوم کار کند و همین موضوع دلیلی برای پیش آمد نقص‌های متعدد آن است. برای تعمیر تراکتور ابزار‌های مختلفی وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌‌توان به پمپ باد تراکتور اشاره کرد.

پمپ باد تراکتور یک پمپ باد ارزان است، اما در برخی کار‌ها نیز کمپرسور به طور غیر مستقیم نقش مهمی ایفا می‌کند. به عنوان مثال استفاده از تراکتور برای کاشت سریع محصولات کشاورزی بسیار لازم و ضروری است اما نگهداری و تعمیر آن به ابزار مختلفی نیاز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پمپ باد تراکتور اشاره کرد. از‌این‌رو برای خرید این نوع کمپرسور و همچنین بازدید از انواع مشابه محصولات پمپ باد می‌توانید با کلیک بر روی انواع کمپرسور باد به سایت ایران‌کمپرسور مراجعه کنید.

پمپ باد تراکتور وسیله‌ای برای باد کردن چرخ‌های تراکتور‌

پمپ باد تراکتور وسیله‌ای برای باد کردن چرخ‌های تراکتور‌

چرخ‌های تراکتور اندازه‌های بزرگی دارند که باد کردن آن‌ها را کمی مشکل کرده‌ است و از این رو وجود دستگاهی برای باد کردن این لاستیک‌ها نیاز است. از طرفی تراکتور در جاده‌های شنی و خاکی تردد دارد که این موضوع احتمال پنچر شدن لاستیک‌ها را افزایش می‌دهد. باد کردن لاستیک های بزرگ امری سخت و طاقت فرسا است و همچنین زمان زیادی را تلف می‌کند. اما برای حل این مشکل پمپ بادی به بازار عرضه شده‌ است که می‌تواند در زمان بسیار کمی و به راحتی چرخ‌های تراکتور را باد کند.

برای این امر تراکتور را روشن کرده و سپس پمپ باد تراکتور را در جای مخصوص خود قرار می‌دهید و سپس شلنگ آن را به لاستیک وصل کرده و بدین ترتیب در مدت زمان کوتاهی و بدون هیچ زحمتی شاهد باد شدن لاستیک‌ها باشید. مدت زمان باد کردن لاستیک‌ها با این روش حدود سه دقیقه است و به همین دلیل زمان بسیار زیادی را می‌توان صرفه جویی کرد.

به طور کلی هدف از تولید پمپ‌های باد همین موضوع است که بتوان سرعت انجام کار‌ها را افزایش داد تا بدین صورت راندمان کاری افزایش یابد. از طرفی پمپ‌های باد تاثیر زیادی در کاهش‌ فعالیت نیرو‌های انسانی دارند و به همین جهت استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است.

بخوانید: انواع کمپرسور باد

پمپ باد تراکتور با وجود وزن و حجم کم، قدرت بالایی دارد

پمپ باد تراکتور همانطور که گفته شد از جمله لوازم جانبی مهم برای انواع مختلف تراکتور‌ها است. برای باد کردن چرخ‌ها، این پمپ به شیفت خروجی اتصال می‌یابد و از آن جایی که وزن و ابعاد کمی دارد به راحتی می‌تون آن را در جعبه ابزار تراکتور قرار داد. در هنگام خرید این نوع پمپ با تجهیزات دیگری نظیر شلنگ باد، میله اتصال به تراکتور روبه‌رو هستید. میله اتصال برای نصب دستگاه بر روی شیفت PTO کاربرد دارد. همچنین در هنگام خرید باید به طول شلنگ نیز توجه شود که طول مناسبی برای باد کردن تمامی چرخ ها داشته باشد. در ادامه ویژگی‌های مختلف این نوع تراکتور‌ها را بیان می‌کنیم.

ویژگی و قابلیت‌های پمپ‌های باد تراکتور

ویژگی و قابلیت‌های پمپ‌های باد تراکتور

کمپرسور تراکتور ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارد که از این رو استفاده از دستگاه را بسیار رواج داده است. در ادامه با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

اکثر پمپ‌ باد و کمپرسور‌ها دارای ابعاد و وزن زیادی هستند که آن‌ها را تا حدودی غیر قابل حمل کرده است. اما این نوع کمپرسور همان طور که گفته شد وزن و حجم بسیار کمی دارد اما با وجود حجم و وزن کم با قدرت بسیار بالا در مدت زمان کوتاهی لاستیک‌ها را باد می‌کند. این پمپ باد حدود 15 کیلوگرم وزن دارد و دارای طول شلنگ مناسبی معادل 5 متر است که باعث می‌شود تا در باد کردن تمامی چرخ‌ها با مشکلی روبه‌رو نشوید.

معمولا پمپ‌های بادی که منبع تغذیه آن‌ها الکتریکی و یا دیزلی است آلودگی‌هایی را به همراه دارند. اما پمپ باد تراکتور این گونه نیست و به دلیل فعالیت مکانیکی هیچ آلودگی را به وجود نمی‌آورد؛ اما در هنگام کار با این دستگاه پمپ باد باید روشن باشد و این موضوع سبب آلودگی صوتی می‌شود از این رو بهتر است عملیات باد کردن لاستیک‌ها را در محیط بسته انجام ندهید.

این دستگاه شاخص عملکرد بالایی دارد یعنی مقدار هوایی که در دقیقه توسط این دستگاه تولید می‌شود بسیار مناسب است. دستگاه‌های استاندارد باید لاستیک‌های بزرگ تراکتور را در مدت 3 الی 4 قیقه باد کنند و زمان استاندارد برای لاستیک ها کوچک نیز 1 الی 2 دقیقه است. پمپ باد تراکتور در همین مدت زمان استاندارد تعریف شده لاستیک‌ها را باد می‌کند.

بخوانید: حفظ بازده کمپرسور هوا

از دیگر مواردی که در استفاده از پمپ‌های باد باید به آن‌ها توجه کرد بازدهی آن‌ها است. کمپرسور تراکتور باردهی مثبتی دارد و پس از خاموش شدن دستگاه دیگر فعالیتی ندارد و فشار گازی از آن خارج نمی‌شود.

نتیجه گیری

پمپ باد تراکتور از مهم‌ترین ابزار جانبی تراکتور است که برای باد کردن چرخ ها کارایی دارد. . این دستگاه مزیت‌ و قابلیت‌ها متفاوتی داشته که سبب شده تا اکثر افراد برای باد کردن چرخ‌های تراکتور از آن استفاده کنند. این دستگاه وزن و حجم بسیار کمی دارد که حمل کردن آن‌ را بسیار راحت و آسان کرده و می‌توان گفت که حجم و وزن کم آن هیچ تاثیری در قدرت آن نداشته و دستگاه با قدرت بسیار زیادی فشار هوا را خارج می‌کند.

همچنین می‌توان گفت این دستگاه با عملکرد مکانیکی خود هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد. شما می‌توانید برای بازدید از دیگر مدل های کمپرسور و قطعات آن به سایت ایران کمپرسور مراجعه نمایید.


ویژگی منحصر به فرد پمپ های باد تراکتور چه چیزی هستند؟

با توجه به قدرت بالایی که پمپ باد تراکتور دارد وزن و حجم کمتری نسبت به سایر پمپ ها باد دارد.

پمپ باد تراکتور در چه وزن و چه طول شلنگی تولید شده است؟

این پمپ باد با وزن 15 کیلوگرم و طول شنلگ 5 متر از آن دسته از پمپ بادهایی می باشد که با توجه به قدرت بالا وزن کمتری را هم داراست.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا