کمپرسور

معرفی کمپرسور دو مرحله ای بوک

5/5 - (1 امتیاز)

کمپرسور دو مرحله ای بوک، محصولی است که هوا را می‌‌ تواند در دو مرحله فشرده کند. با خرید کمپرسور باد که از لحاظ کارکرد در صنایع مختلف کاربرد خاصی دارند و استفاده از آن‌ ها در افزایش راندمان کاری نقش مهمی دارد. همچنین استفاده از آن در کاهش فعالیت نیروی انسانی نیز بسیار مؤثر است. این محصول یکی از انواعی است که می‌‌ تواند انتخاب مناسبی برای کسب و کار‌ها باشد و در مقیاس‌های بزرگ فعالیت می‌‌ کنند.

یکی از تولید‌کنندگان این نمونه‌های دو مرحله‌ ای شرکت بوک است که این محصول را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌ کند. اگر می‌ خواهید درباره کمپرسور دو مرحله ای بوک اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

کمپرسور دو مرحله ای بوک (Bock)

کمپرسور دو مرحله ای چیستکمپرسور دو مرحله ای بوک جز محصول با کیفیت موجود در بازار است که با توجه به رعایت نکات ایمنی کمپرسور هوا کارایی و عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. البته به عنوان یکی از بهترین کمپرسور‌ها به شمار می‌ رود. این مدل می‌ تواند هوا را در دو مرحله فشرده کند. فشرده سازی هوا در دو مرحله مزایا مختلفی را برای کسب و کار‌های صنعتی به وجود می‌‌ آورد.

با وجود کارایی زیاد این محصول بیشتر در سیستم‌‌ های زیر صفر استفاده می‌‌ شود، زیرا در این دما عملکرد خوبی دارد.

کمپرسور‌هایی که هوا را در دو مرحله فشرده می‌‌کنند، سیستم ‌هایی هستند که در آن‌‌ ها تراکم گاز از سوی اوپراتور به سمت کندانسور برای رسیدن به فشار، در دو مرحله صورت می‌ گیرد که به آن‌ ها کمپرسور‌های دو مرحله‌ ای (Two-Stage) گفته می‌ شود.

نوع کارکرد این دستگاه باعث می‌ شود تا کارایی این سیستم برای دما‌های پایین بسیار مناسب باشد.

عملکرد کمپرسور دو مرحله ای بوک چگونه است؟

کمپرسور دو مرحله ‌ای بوک از قطعات مختلفی تشکیل شده‌‌ است که اغلب موارد کمپرسور تونل انجماد مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام در بهبود عملکرد دستگاه نقش مهمی دارند، اما برخی از قطعات کمپرسور استفاده شده در این دستگاه‌ از اهمیت بیشتری نسبت به سایر قطعات برخوردار است که عبارت‌ اند از:

  • الکتروموتور
  • سیلندر
  • پیستون

 سیلندر‌های مورد استفاده شامل دو نوع می‌ باشند. انواع کمپرسور باد سیلندری باعث می‌ شود تا در استفاده از کمپرسور دو مرحله‌ ای بیتزر محدود نشوید و بهترین نوع را خریداری کنید. سیلندر‌ها یا به صورت فشار پایین و یا به صورت فشار بالا می‌ باشند که به سیلندر‌های فشار بالا HP و به سیلندر‌های فشار پایین LP می‌‌ گویند.

عمل فشرده سازی بر عهده پیستون‌‌ ها است که با حرکت‌ پیستون هوا فشرده می‌‌ شود.

کندانسور و اواپراتور کمپرسور دو مرحله‌ ای طوری طراحی می‌ شوند که بتوانید از آن‌‌ ها در دما‌های پایین استفاده کنید. این نوع را شرکت‌ های مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌ کنند. همان طور که گفتیم این مدل دارای قطعات مختلف است و در نتیجه باید محصول خوب و مرغوبی را خریداری کنید و به کیفیت قطعات توجه بسیاری کنید.

کمپرسورهای دو مرحله ای چه مشخصاتی دارند؟

مشخصات کمپرسورهای دو مرحله ایکمپرسور‌ دو مرحله‌ ای به دلیل عملکرد آن، از مشخصات خاصی برخوردار هستند که به شرح زیر است:

  • برای اینکه بهترین کارایی را داشته باشد، نیاز به برق زیادی دارد.
  • گاز مبردی که در این نوع مورد استفاده قرار می‌ گیرد، شامل موارد مختلفی مانند R22، R407 و R507 است.
  • این مدل به صورت 4 یا 6 سیلندر می‌ باشد در نتیجه در هنگام انتخاب آن‌ ها متناسب با نیاز خود بهترین را خریداری کنید.

مشخصات کمپرسور دو مرحله ای بوک

  • دارای شش سیلندر است.
  • مراحل LP/HP در نسبت 2:1 تقسیم شده
  • کمپرسور دو مرحله ‌ای ادغام شده با سوپرکولر خط مایع
  • شیر انبساط برای مبرد
  • سیستم فوق‌ العاده اقتصادی و قابل اعتماد
  • در سه قدرت متفاوت 25، 30 و 40 موجود می‌ باشد.
  • ساب کولر، شیر تزریق ترموستاتیک، سایت گلاس و فیلتر درایر مجهز است.

3 ویژگی خاص کمپرسورهای دو مرحله ای

ویژگی های کمپرسورهای دو مرحله ایکمپرسورهای دو مرحله ای بوک دارای ویژگی‌‌ های مختلفی می‌ باشد که کیفیت و مزیت‌‌ های بسیاری دارد. این ویژگی‌ ها به شرح زیر است:

  • طول عمر بالا
  • استفاده در مقیاس‌ های بزرگ
  • مصرف انرژی کمتر

1. طول عمر بالا

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید، طول عمر بالای آن است. کسب و کار‌های صنعتی، باید هزینه‌ های زیادی را برای تعمیر و نگهداری تجهیزات صرف کنند. در نتیجه می‌ توانید با استفاده از تجهیزات با کیفیت مانند یک کمپرسور تونل انجماد این هزینه‌ ها را کاهش دهید.

2. استفاده در مقیاس های بزرگ

این مدل هوای بیشتری را تولید می‌ کنند و همین موضوع باعث شده است که از آن در مقیاس‌ های بزرگ مانند کارخانه‌ ها استفاده شود.

3. مصرف انرژی کمتر

اگر بخواهیم نوع دو مرحله‌ ای را با مدل تک مرحله‌ ای از نظر مصرف انرژی مقایسه کنیم، مدل دو مرحله‌‌ ای با وجود تولید بیشتر هوا حدود 12 درصد مصرف انرژی کمتری دارند.

معایب کمپرسورهای دو مرحله ای

معایب کمپرسورهای دو مرحله ایاولین عیب آن قیمت بالا به نسبت کمپرسور‌هایی که از نوع تک مرحله‌ای در بازار وجود دارند، است. به همین دلیل بسیاری از افراد که کسب و کار کوچکی دارند معمولا از این نوع استفاده نمی‌‌ کنند. عیب دیگر این مدل وزن سنگین دستگاه در هنگام جا به جایی است. در نتیجه باید قبل از خرید مکان مناسبی را برای دستگاه انتخاب کنید، تا مشکل جا به ‌جایی نداشته باشید. افرادی که به دنبال یک پمپ باد کوچک هستند، پیشنهاد می شود از مخازن کمتر و کوچکتری بهره ببرند اما با این کار سبکی را فدای قدرت خواهند کرد.

قیمت کمپرسورهای دو مرحله ای بوک

این محصول دارای برند‌های مختلفی می‌ باشند، که هر برند با توجه به ویژگی‌ هایی که دارند دارای قیمت‌ های مختلفی است. شما باید آن را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کنید. شرکت ایران کمپرسور دارای کمپرسور‌های خوب و مرغوب است که می توانید به راحتی نمونه مورد نیاز را انتخاب و اقدام به خرید کنید. همچنین می‌ توانید با کارشناس فروش تماس برقرار کنید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

نتیجه گیری

واحدهای صنعتی که در مقیاس‌‌ های بزرگ کار می ‌کنند به هوای فشرده زیادی نیاز دارند که کمپرسور‌های کوچک نمی‌ توانند این نیاز را برآورده کنند. در نتیجه کمپرسور دو مرحله ای می‌‌ تواند انتخاب مناسبی برای کسب وکار‌های صنعتی باشد که در مقیاس بزرگ کار می‌‌ کنند. کمپرسور دو مرحله ای بوک آلمان یکی از تولیدکنندگان سیستم‌ های تبرید است که بیشتر به عنوان تونل انجماد مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بالاترین کیفیت و راندمان را به بازار عرضه می‌ کند.

سوالات متداول

3 ویژگی خاص کمپرسورهای دو مرحله ای چیست؟

طول عمر بالا – استفاده در مقیاس‌های بزرگ – مصرف انرژی کمتر

مشخصات کمپرسور دو مرحله ای بوک کدامند؟

دارای شش سیلندر – شیر انبساط برای مبرد – سایت گلاس، فیلتر درایر و…

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا