کمپرسور

بررسی پمپ باد کوچک و کاربردهای فراوان آن!

آپدیت شده در: 28 اردیبهشت 1402
5/5 - (1 امتیاز)

پمپ باد کوچک در هر نوع و ابعادی که باشد، یک کار مهم و به خصوص انجام می‌ دهد و آن هم متراکم کردن گاز‌ها و انتقال با فشار آن‌ ها، به محیط بیرون است. متراکم کردن گاز می‌ تواند در کار‌ها و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گیرد، از این رو با توجه به نیاز کسب و کار مورد نظر باید از کمپرسور کوچک مناسبی استفاده شود.

پمپ باد از نظر ابعاد و اندازه به دو نوع مختلف یعنی بزرگ و کوچک تقسیم بندی می‌شود. پمپ باد بزرگ در بسیاری از کارخانه‌ و کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مهم‌ترین کارایی آن می‌توان به استخراج نفت اشاره کرد.

حتی در تولید گاز و بنزین نیز به این دستگاه نیاز است. اما پمپ باد کوچک بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. همچنین از این دستگاه‌ در محیط‌های کار برای انجام کار‌های کوچک نیز بهره می‌گیرند.

پمپ‌های باد را علاوه بر اندازه می‌توان از نظر نوع کارایی نیز به دو نوع صنعتی و غیر صنعتی دسته بندی کرد. کمپرسور‌های غیر صنعتی در مصارف خانگی کاربرد‌های فراوانی دارند از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به باد کردن لاستیک، یخچال، جاروبرقی و… اشاره کرد. معمولا پمپ بادکوچک برای استفاده‌ غیر صنعتی مناسب و کارآمد است.

اما از کمپرسور‌هایی صنعتی در دستگاه‌های پنوماتیکی استفاده می‌ شود و از موارد گوناگون استفاده از آن می‌ توان به صنایع بزرگ پتروشیمی، خودرو سازی و… اشاره کرد.

استفاده از کوچکترین پمپ باد

پمپ باد کوچککوچکترین پمپ باد چه نقشی دارد؟ در واقع با استفاده از پمپ بادکوچک می‌ توانید روند زندگی روزمره‌ را راحت‌ تر کنید. به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه‌ های پیشرفته زندگی انسان‌ها نیز دچار تغییر شد و آسایش و راحتی نیز روز به روز افزایش یافت. دستگاه باد کوچک یکی از دستگاه‌هایی که توانسته کار‌های یدی را تا حدودی از بین ببرد پمپ‌ های باد هستند.

از انواع مختلف کمپرسور که کارایی‌ های فراوانی دارند می‌ توان پمپ باد کوچیک را موثر‌ترین آن‌ ها، در زندگی روزمره افراد به حساب آورد.

ماشین‌ ها و ابزارهای هوای فشرده دارای تنوع کاربردی زیادی هستند. باید توجه داشت که نوع، اندازه، قدرت و سرعت ابزار با ویژگی‌ های مورد نیاز در محل کار مصرف کننده متناسب باشد. عمده‌ ترین ابزارهای بادی عبارت‌اند از: بکس بادی، پیچ گوشتی بادی، دریل، پرچ کن، فرز انگشتی، مهره پرچ کن، منگنه بادی، کف ساب، مینی کف ساب، اره، پانچ، چکش‌های مختلف، پیستوله های رنگ پاش و باد پاش، سمباده‌های مختلف، چسب زن، گریس پمپ و غیره.

کوچکترین کمپرسور باد، همواره باید عاری از رطوبت، گرد و خاک و دور از گرما و تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود. رطوبت باعث آسیب دیدن و زنگ زدگی قطعات داخلی ابزار شده و در نهایت عمر ابزار را کاهش می‌دهد. گردوغبار نیز با ایجاد اختلال و مزاحمت در حرکت قطعات مکانیکی از راندمان دستگاه می‌کاهد. گرما و تابش مستقیم آفتاب روان شدن روغن را سبب می‌شود و در نتیجه خروج روغن از لابه لای قطعات تسهیل می شود.

حرکت دستگاه باد کوچک چگونه است؟

حرکت قطعات مکانیکی دستگاه باد کوچک بدون روان کننده باعث بروز صدمات جدی به ابزار می‌ شود. بهترین روش استفاده از دستگاه این است که به روغن تزریق شده از قسمت واحد مراقبت اکتفا نکرده و قبل از شروع کار چند قطره روغن از محل ورود هوای فشرده به داخل دستگاه ریخته می‌شود.

گرچه همه‌ ابزارهای دستگاه باد کوچک باید عاری از رطوبت باشند ولی استثنا برای روغن کاری ابزار وجود دارد (تعداد بسیار کمی از ماشین آلات و ابزارهای بادی هستند که بدون روغن (Oil Free) کار می‌کنند) این مورد خاص هنگام تهیه و خرید ابزار مد نظر قرار گیرد. در مجموع ممانعت از انتقال رطوبت به داخل ابزار بادی و نیز روغن کاری منظم ابزار، عمر مفید و راندمان آن را به‌ صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌ دهد.

دستگاه باد کوچک در دوره‌ های زمانی مشخص یا پس از کارکردهای طولانی نیاز به سرویس معمولی دارد.

کمپرسور کوچک چه مزایایی دارد؟

با استفاده کمپرسور کوچک می‌ توانید کار‌‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید و در زمان و وقت بیش از پیش صرفه جویی کنید. همچنین این دستگاه با کاهش نیرو‌ی انسانی، شما را از انجام‌ کار‌های آزار دهنده و طاقت فرسا نجات می‌دهد. کمپرسور کوچک دارای خصوصیات و مزایای زیادی هستند که در اینجا چند مورد از آن ها را برای شما لیست می‌ کنیم:

  1. دارای تنوع در مدل، رنگ بندی، حجم و ابعاد
  2. بسیار بادوام و باکیفیت
  3. دارای قیمت مناسب
  4. قابلیت دسترسی و استفاده آسان و راحت
  5. قابل حمل و جابجایی
  6. دارای امکانات جانبی
  7. عدم ایجاد صداهای آزار دهنده
  8. سبک و کاربردی
  9. دارای خدمات پس از فروش

1. قابلیت دسترسی سریع و آسان

یکی از ویژگی های خوب کمپرسور باد کوچک این است که به راحتی قابل استفاده هستند و شما هیچ پیچیدگی در نحوه استفاده احساس نخواهید کرد، این کمپرسورها به دلیل وزن کمی که دارند به سادگی قابل حمل هستند و در هر موقعیتی که به آن ها نیاز داشتید، در دسترس شما قرار می‌گیرند.

2. عدم ایجاد صداهای آزار دهنده

پمپ های باد کوچک در زمان تولید جوری تهیه شده‌اند که شما موقع استفاده هیچ‌ گونه صدای آزار دهنده‌ ای نمی‌ شنوید و این صداها شما را اذیت نخواهد کرد. همچنین در تولید دستگاه های جدیدتر این مورد بیشتر مورد توجه تولید کنندگان قرار می‌گیرد که تا حد امکان هنگام کار، کمپرسورها آلودگی صوتی ایجاد نکنند، تا مصرف کننده نهایت رضایت را از محصول خریداری شده داشته باشد.

در مورد علت صدای زیاد پمپ باد اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

3. ظرفیت پمپ باد کوچک

اگر شما قصد خرید پمپ بادی کوچک را برای مصارف غیر صنعتی و ساده به کار گیرید توصیه می‌ کنیم که حتما از پمپ بادکوچک استفاده کنید. زیرا کمپرسور هوا بزرگ صنعتی برای مصارف خانگی پاسخ گو نمی‌باشد و تنها هزینه اضافی را به شما تحمیل خواهد کرد که این هزینه ها شامل هزینه خرید، هزینه تعمیر قطعات، هزینه برق مصرفی و … خواهند بود.

بنابراین هنگام خرید کمپرسور هوا فراموش نکنید که حتما دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه کنید تا به اطلاعات لازم در مورد کمپرسور هوا مورد نظر دست یابید. در صورتی که کمپرسور هوا مورد نظر شما فاقد دفترچه راهنما بود از فروشنده درخواست کنید که تمامی اطلاعات محصول را در اختیارتان قرار دهد.

انواع پمپ باد کوچک

کمپرسورهای کوچک در سه نوع پدالی یا برقی، ساده و دستی در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند. قبل از خرید پمپ باد کوچک لازم است در مورد تمامی انواع آن اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید و تعیین کنید که کدام یک از آن‌ ها برای کار شما مناسب است.

هر چند که عملکرد هر سه نوع کمپرسور هوا شبیه به هم هستند اما با این وجود ممکن است شما ترجیح دهید که با پمپ باد پدالی یا برقی کار کنید زیرا عملکرد راحت تری نسبت به کمپرسورهای دستی دارند. به علاوه کمپرسورهای برقی نیاز شما را برای باد کردن برخی وسایل در مدت زمان بسیار کم‌ تری رفع می‌کند. امروز نوعی از کمپرسورهای کوچک برقی به بازار ارائه شده‌اند که می‌توان آن ‌ها را شارژ کرد و سپس مورد استفاده قرار داد.

پمپ باد فندکی

پمپ باد کوچک

کمپرسور‌ های باد، وسایل مکانیکی هستند که به وسیله‌ نیرو مکانیکی هوا و گاز را با سرعت بسیار زیادی وارد خود کرده و سپس آن‌ را با سرعت و فشار زیاد خارج می‌کنند. کمپرسور هوای کوچک نیز به همین شیوه عمل می‌کنند و از جمله آن‌ها می‌توان به پمپ باد فندکی اشاره کرد که استفاده و کاربرد‌های مختلفی دارد و جزو ابزار مهم و ضروری خودرو به حساب می‌آید. این دستگاه را می‌توان نمونه کوچک شده‌ایی از کمپرسور‌های بزرگ قلمداد کرد که به وسیله موتور الکتریکی کوچک وظیفه فشرده کردن هوا را به عهده می‌گیرد.

یکی از مزیت‌ های بزرگی که پمپ باد فندکی دارد، وزن و حجم کم آن است که حمل و نقلش‌ را بسیار آسان و راحت می‌کند.

از این کمپرسور می‌توان برای باد کردن لاستیک‌ خودرو، دوچرخه، توپ‌های مختلف و… استفاده کرد. استفاده از این محصول سرعت باد کردن را افزایش می‌دهد و همچنین استفاده از آن‌ سبب راحتی و آسان شدن کار‌ها می‌شود و نیاز به فعالیت نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کمپرسور‌های کوچک برای خودرو‌های سواری مناسب هستند اما برای استفاده در وسایل نقلیه‌ سنگین نیز می‌ توان از نوع دو سیلندر آن بهره گرفت.

پمپ‌ باد کوچک فندکی با آن که اندازه کوچکی دارد؛ اما از قدرت بالایی برخوردار است که همین موضوع سبب افزایش سرعت دستگاه می‌شود. اما استفاده از این دستگاه فقط محدود به باد کردن وسایل مختلف نمی‌شود و از آن‌ ها می‌توان در کار‌های مختلف دیگری نیز استفاده کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روشن کردن چراغ‌ها و نور افکن‌ها
  • پورت USB
  • امکان وصل کردن آن به برق شهری
  • و…

پمپ باد برقی

پمپ باد برقی برای تامین برخی از نیازهای روزمره

پمپ باد برقی کوچک در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی در بازار موجود هستند. این پمپ‌ ها مصارف صنعتی و غیر صنعتی دارند که پمپ باد کوچک برقی برای مصارف خانگی و روزمره افراد استفاده می‌ شود. برای خرید پمپ‌ های برقی با پمپ‌های مختلفی روبه‌رو هستید که هر کدام از آن‌ ها‌ جنس و مزایای مختلفی دارند، از این رو باید در این بین بهترین و متناسب‌ ترین دستگاه پمپ هوا مورد نیاز خود را خریداری کنید.

به عنوان مثال باید گفت که بهتر است از پمپ بادی کوچک استفاده کنید که علاوه بر برق، به وسیله‌ باتری ماشین نیز کار کند. پمپ باد برقی کوچک نیز مانند پمپ‌های فندکی از وزن و حجم کمی برخوردار هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها در کارهای مختلف استفاده کرد و از این طریق سرعت و کیفیت را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش داد.

قیمت پمپ باد دستی

قیمت مناسب پمپ باد دستی

از انواع دیگر پمپ باد کوچک می‌توان به پمپ باد دستی اشاره کرد. استفاده از این نوع پمپ‌ سال‌ های زیادی است که رواج دارد و همواره طرفداران خاص خودش را دارد. معمولا برای خرید پمپ باد دستی توصیه می‌شود که دستگاه، قابلیت باد کردن رفت و برگشتی داشته باشد. این مدل نسبت به مدل پمپ‌ های فندکی و برقی سرعت کم‌تری دارد. اما از مزیت‌ های خوب این پمپ باد دستی فشار قوی می‌ توان به قیمت به صرفه آن اشاره کرد.

پمپ باد خانگی

پمپ باد خانگی در مدل ها و رنگ های متنوعی با کاربردهای مختلف تولید شده که با توجه به نیازی که دارید، می‌ توانید هر کدام از آن ها را خریداری کنید. این تنوع بالا در محصولات به مشتریان این امکان را می‌دهد، گزینه های بیشتری برای خرید در اختیارشان قرار بگیرد و همچنین انتخاب بهتری از خرید داشته باشند.

علاوه بر تنوع بالا، پمپ باد کوچک خانگی قیمت مناسب تری داشته که جهت راهنمای خرید کمپرسور باد خانگی می توانید مقاله آن را از این سایت مطالعه کنید. شما لازم نیست برای خرید پمپ باد کوچک هزینه زیادی پرداخت کنید.

وجود رنگ ها و مدل های مختلف از پمپ باد کوچک خانگی به مشتری این امکان را می‌ دهد تا هنگام خرید از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشد و برای خرید گزینه های بیشتری را در نظر داشته باشد.

پمپ باد کوچک خانگی که دارای محفظه فلزی بوده و قطعات داخلی آن ها بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده است، دوام و کیفیت بالاتری نسبت به سایر کمپرسورهای باد دارند.

راهنمای خرید پمپ باد کوچک

اگر هنگام خرید پمپ هوا کوچک اطلاعاتی نداشته باشید، بدون شک دچار سردرگمی خواهید شد. بنابراین دانستن برخی نکات قبل از خرید کمپرسور باد کوچک می‌تواند برای تصمیم گیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

به علاوه اگر قصد خرید پمپ باد کوچک را دارید لازم است شرایط را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. هم ‌چنین باید نسبت به نیازتان کاملا آگاه باشید و بدانید که کمپرسور هوا کوچک را برای چه کاری می‌خواهید، استفاده کنید تا دقیقا بتوانید کمپرسوری متناسب با کار خود تهیه کنید.

خرید و فروش کمپرسور باد کوچک بسته به نیاز هر فرد است و هرچه مخزن و یا کمپرسور قوی تری انتخاب کنید علاوه بر مصرف بیشتر اصطحلاک بیشتری هم دارد به همین خاطر باید ختما در خرید کمپرسور باد کوچک همه جوانب را سنجید و با توجه به نیاز خود آن را خریدداری کنید.

می توانید قبل از خرید پمپ باد کوچک از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی ومشاوره بگیرید تا درسترین تصمیم را گرفته و جلوی هزینه های اضافی گرفته شود.

ضمانت نامه یا گارانتی کمپرسور باد کوچک

به طور کلی می‌ت وان گفت که پمپ باد کوچک تقریبا از قیمت بالایی برخوردار هستند. از این رو باید کمپرسور هوا کوچک را فقط از تولید کننده های معتبر و برندهای شناخته شده خریداری کنید زیرا همراه با خرید این دستگاه ضمانت نامه یا گارانتی معتبر عرضه می‌کنند.

بعد خربد کمپرسور باد کوچک تشخیص علت باد نشدن پمپ باد تاثیر زیادی در برطرف کردن مشکل این دستگاه دارد. تشخیص صحیح علت، باعث می شود هزینه های گزافی برای تعمیر دوباره این دستگاه متحمل نشوید.

به علاوه مراکز فروش معتبر پس از خرید پمپ باد کوچک مراکز و تعمیرگاه‌ های مجاز در سراسر جهان را به شما معرفی می‌کنند تا اگر هنگام استفاده محصول با مشکلی مواجه شدید و یا نواقصی در محصول وجود داشت بتوانید آن را به مرکز توزیع یا سازنده برگردانید و مجددا کمپرسور هوای دیگری را درخواست کنید.

نتیجه گیری

پمپ‌ های باد از وسایل و تجهیزات مورد نیاز انسان‌ها است و جزو اصلی‌ترین لوازم و تجهیزات خانه‌ها و کارخانه‌ها محسوب می‌ شود. پمپ‌ های باد بزرگ کاربرد‌های مختلفی در کارگاه‌ و کارخانه‌ های مختلف دارند؛ اما انواع کوچک آن نیز در بسیاری از منازل دیده می‌شوند.

پمپ‌ باد کوچک معمولا به سه نوع برقی، فندکی و دستی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارند. برای خرید انواع مختلف این محصولات می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ایران کمپرسور(irancompressor.com) مراجعه کنید و با برترین برند‌های ایرانی و خارجی در زمینه‌ دستگاه پمپ هوا و کمپرسور آشنا شوید.

سوالات متداول

حرکت دستگاه باد کوچک چگونه است؟

حرکت قطعات مکانیکی دستگاه باد کوچک بدون روان کننده باعث بروز صدمات جدی به ابزار می‌ شود. بهترین روش استفاده از دستگاه این است که به روغن تزریق شده از قسمت واحد مراقبت اکتفا نکرده و قبل از شروع کار چند قطره روغن از محل ورود هوای فشرده به داخل دستگاه ریخته می‌شود.

کمپرسور کوچک چه مزایایی دارد؟

بسیار بادوام و باکیفیت – دارای قیمت مناسب – دارای امکانات جانبی – عدم ایجاد صداهای آزار دهنده و…

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا