کمپرسور

راهنمای خرید بهترین پمپ باد مناسب بکس بادی

آپدیت شده در: 19 تیر 1403
امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسورها، جزو مهمترین ابزارهایی هستند که انواع مختلفی دارند و در حوزه های مختلفی از جمله دندانپزشکی، نجاری، حکاکی، رنگ کاری و … استفاده می شوند. بنابراین برای هر کار، باید پمپ باد مخصوص آن را پیدا کنید تا عملکرد مطلوبی از آن شاهد باشید. کمپرسور بکس بادی که از آن به عنوان پمپ باد آپاراتی نیز می توان استفاده کرد، یکی از انواع کمپرسور است برای آچارهای بکس بادی پنوماتیک بسیار مناسب است. برای اینکه پمپ باد مناسب بکس بادی را پیدا کنید باید دنبال ظرفیت مخزن آن باشید؛ به صورت کلی پمپ بادهایی برای بکس بادی مناسب هستند که ظرفیت مخزن آنها 150 لیتر یا بالاتر باشد.

بهترین کمپرسور مناسب بکس بادی

بکس بادی یکی از ابزارآلات بادی است که برای کار کردن به کمپرسور و هوای فشرده نیاز دارد. تعمیرکاران از بکس بادی بیشتر برای باز کردن پیچ های روی لاستیک خودروها استفاده می کنند. استفاده از بکس بادی پنوماتیک سرعت کار را تا حد خیلی زیادی افزایش می دهد. فرض کنید قرار است هر 4 تایر یک خودرو را تعویض کنید؛ در این شرایط اگر بخواهید از آچار بکس دستی استفاده کنید زمان زیادی را از دست خواهید داد اما بکس بادی به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. بهترین پمپ بادهایی که می توان برای این ابزار از آن ها استفاده کرد شامل موارد زیر است:

پمپ باد مناسب بکس بادی

1- کمپرسور باد 150 لیتری اویل فری 3 موتوره

کمپرسور 150 لیتری

پمپ باد 150 لیتری سه موتوره، یکی از محصولاتی است که می توانید برای بکس بادی از آن استفاده کنید. این کمپرسور بدون صدا و روغن است که کار شما را راحت می کند. برخی از ویژگی های این کمپرسور شامل موارد زیر است:

  • دارای هیت سینک
  • سیم پیچ مسی
  • جنس شیلنگ ها استنلس استیل
  • 2 عدد فن خنک کننده
  • استفاده از بلبرینگ

2- پمپ باد 400 لیتری اویل فری

کمپرسور 400 لیتری

پمپ باد 400 لیتری اویل فری سایلنت، یکی از محصولات ایران کمپرسور است که از 4 موتور استفاده می کند. ظرفیت هرکدام از موتورها 1600 لیتر است. بر روی هرکدام از سیلندرهای موتور، سنسورهای دمایی نصب شده اند که وظیفه آن ها اعلام دمای موتور به ترموستات و ترمومتر است. برخی دیگر از ویژگی های این پمپ باد به شرح زیر است:

  • 3 عدد هیت سینک روی هر موتور
  • سیم پیچ مسی
  • دارای لرزه گیر بوش و بلبرینگ
  • دارای شیر برقی
  • مخزن اپوکسی (ضد زنگ)

3- پمپ باد 200 لیتری اویل فری

پمپ باد 200 لیتری

یکی دیگر از  کمپرسورهایی که می توان برای بکس بادی از آن استفاده کرد، کمپرسور باد 200 لیتری 4 سیلندر اویل فری است. برقی مصرفی این کمپرسور 3 فاز و حداکثر فشار باد تولیدی، 8 تا 10 بار است. همچنین این پمپ باد از دو عدد فن خنک کننده توربو استفاده می کند تا عملکرد موتور را افزایش دهد.

4- کمپرسور باد 150 لیتری ایستاده

کمپرسور 150 لیتری ایستاده

پمپ باد 150 لیتری اویل فری ایستاده سایلنت، محصولی دیگر از ایران کمپرسور است که برای مکان هایی که کمبود جا دارند، انتخاب مناسبی است. مشخصات این محصول شامل موارد زیر است:

  • سیم پیچ مسی
  • دارای لرزه گیر بوش و بلبرینگ
  • دارای مخزم دائم الکار
  • دارای گج فشار
  • دارای شیر برقی

5- پمپ باد 350 لیتری تسمه ای

کمپرسور 350 لیتری

پمپ باد صنعتی 350 لیتری تسمه ای اگرچه دارای لرزش و صدا است، اما قدرت هوادهی خوبی دارد.  همچنین با توجه به این که این کمپرسور روغنی است، لازم است هر 6 ماه روغن آن را تعویض کنید تا عملکرد مطلوبی از آن شاهد باشید. مشخصات این کمپرسور شامل موارد زیر است:

  • نوع کمپرسور: روغنی
  • استفاده از متریال درجه یک
  • توان موتور: 3 اسب بخار
  • تولید هوای فشرده: 8 بار

6- پمپ باد 150 لیتری تسمه ای

پمپ باد 150 لیتری تسمه ای

پمپ باد بدون روغن 150 لیتری تسمه ای، یکی از پمپ بادهایی است که می توانید برای بکس باد از آن استفاده کنید. این پمپ باد می تواند چندین ساعت بدون توقف کار کند و توانایی تولید هوای فشرده تا 8 بار را داراست. در انتهای این کمپرسور دو چرخ وجود دارد که جا به جایی آن را آسان کرده است.

7- پمپ باد 400 لیتری پیستونی

پمپ باد 400 لیتری پیستونی، یکی از کمپرسورهای تک فاز است که توانایی تولید 8 بار هوای فشرده دارد. این کمپرسورها دارای صدا و لرزش هستند و برای کار در منازل مسکونی توصیه نمی شوند. همچنین این کمپرسور روغنی است و لازم است هر 6 ماه برای تعویض روغن آن اقدام کنید.

8- پمپ باد 150 لیتری هرموتیک

کمپرسور هرموتیک

پمپ باد 150 لیتری 2 موتوره هرموتیک، یکی از انواع کمپرسورهایی است که عده ای آن را در دسته کمپرسورهای یخچالی قرار می دهند. در انتهای این کمپرسور دو چرخ وجود دارد که جابه جایی آن را راحت کرده است. مشخصات این کمپرسور باد شامل موارد زیر است:

  • تونایی تولید هوای فشرده تا 8 بار
  • سیم پیچ مسی
  • بدون صدا و لرزش
  • مخزن ضد زنگ (اپوکسی)

بکس بادی چگونه کار می کند؟

بکس های بادی نسبت به بکس های شارژی و برقی قدرت فوق العاده بیشتری دارند. آنها دارای یک موتور پنوماتیک هستند که وظیفه انتقال هوای فشرده شده به آچار را بر عهده دارد. در واقع ساز و کار بکس بادی بدین صورت است:

  • کمپرسور باد مناسب بکس بادی، هوای فشرده را تولید و در مخزن ذخیره می کند.
  • هوای فشرده شده وارد موتور پنوماتیک می شود و تیغه های آن شروع به چرخیدن می کنند.
  • چرخش تیغه ها به چکش منتقل شده و به سر آچار بکس مدام ضربه می زند.
  • این ضربه و چرخش باعث باز شدن پیچ ها و مهره های مختلف می شود.

مهمترین نکات در انتخاب پمپ باد بکس باد

برای انتخاب کمپرسور بکس باد باید به نکاتی از جمله حجم مخزن، فشار هوای کمپرسور، میزان هوادهی و نحوه جا به جایی آن توجه کنید. علاوه بر این باید حجم کار خود را نیز در نظر بگیرید. اگر حجم کاری شما در تعمیرگاه زیاد است باید کمپرسوری را انتخاب کنید که مخزن بزرگ تر و قدرت بیشتری داشته باشد. در ادامه ویژگی های پمپ باد مناسب بکس بادی آورده شده است:

ویژگی های پمپ باد مناسب بکس بادی
حجم مخزن 150 لیتر به بالا
فشار هوا 70 تا 90 psi
میزان هوادهی 5 الی 10 cfm
قابلیت حمل دارد

حجم مخزن کمپرسور

اولین و مهمترین فاکتوری که لازم است در انتخاب کمپرسور بکس باد باید به آن دقت کنید، حجم مخزن است. حجم مخزن با لیتر اندازه گیری می شود و به شما نشان می دهد که چه مقدار هوا در یک زمان ذخیره می شود. هر اندازه مصرف باد بیشتر باشد، باید کمپرسوری با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید. کمپرسورهایی با حجم 150 لیتر و بالاتر، انتخاب مناسبی برای بکس بادی هستند.

فشار هوای پمپ باد

فشار هوا بر اساس psi اندازه گیری می شود و نشان دهنده قدرت کمپرسور است. معمولا برای بکس های بادی به کمپرسوری نیاز دارید که فشار آن حداقل 70 تا 90 psi باشد.

میزان هوادهی کمپرسور (cfm)

Cfm یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید برای انتخاب کمپرسور بکس باد به آن توجه کنید. این فاکتور به معنای حجم خروجی هوا از کمپرسور در هر دقیقه است. معمولا برای بکس های باد، کمپرسوری استفاده می شود که cfm آن 5 الی 10 باشد.

قابلیت حمل کمپرسور

اگر قصد دارید کمپرسور بکس باد را زیاد جا به جا کنید، حتما از پمپ بادهایی استفاده کنید که دارای چرخ هستند تا هنگام حمل آن اذیت نشوید.

قیمت کمپرسور بکس بادی

قیمت کمپرسورهای باد بر اساس ویژگی ها و قابلیت های آنها متفاوت است. ممکن است حجم مخزن یک کمپرسور 150 لیتر و در مقابل حجم مخزن یک کمپرسور دیگر 400 لیتر باشد؛ بدیهی است کمپرسوری که مخزن بزرگ تری دارد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. علاوه بر این سایر قابلیت ها مانند اپوکسی بودن مخزن، قدرت موتورها، شیر تخلیه و … نیز در قیمت آنها تاثیر گذار هستند. کمپرسورهای 150 لیتری بکس بادی را می توانید از قیمت 16.000.000 تومان به بالا خریداری نمائید.

باز کردن پیچ با بکس باد

سخن آخر

بکس باد، یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای استفاده از آن نیاز به کمپرسور دارید. اما برای اینکه عملکرد مطلوبی از آن شاهد باشید، باید کمپرسوری انتخاب کنید که برای آن مناسب باشد. در انتخاب پمپ باد به نکاتی مانند ظرفیت مخزن، میزان فشار و… توجه کنید. برای خرید این پمپ باد می توانید ایران کمپرسور را انتخاب کنید و این محصول را با گارانتی معتبر سفارش دهید.

avatar
حسین موسوی نیا

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر
یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا