کمپرسور

چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم؟ 4 جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک

آپدیت شده در: 13 دی 1402
امتیاز شما به این مقاله:

بادکنک ها جزو محبوب ترین وسایل تزئینی در مراسم مختلف مانند جشن تولد، عروسی و… هستند؛ حتی ممکن است برخی از افراد برای مراسم ترحیم نیز از بادکنک های مشکی استفاده کنند! همچنین اگر به استادیوم رفته باشید، حتما شاهد بادکنک هایی با رنگ های مختلف معلق در هوا بوده اید. ساده تر بگوییم! این وسایل پای ثابت اکثر مهمانی ها و تجمع ها هستند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد رخ دهد این است که چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم؟ بهترین راه استفاده از هلیوم است؛ اما ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی دنبال جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک باشند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد که می توانید توجه به امکانات خود از آن ها استفاده کنید.

جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک

یکی از روش های باد کردن بادکنک برای افرادی که نمی خواهند با دهان این کار را انجام دهند، استفاده از پمپ باد مخصوص بادکنک است؛ البته که با این روش نمی توان بادکنک را ایستاده نگه داشت! اما چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم؟ یکی از آسان ترین راه ها برای باد کردن بادکنک استفاده از گاز هلیوم است؛ این گاز را می توان به راحتی از فروشگاه های لوازم تولد تهیه کرد.

با این وجود ممکن است هزینه هلیوم برای برخی از افراد سنگین باشد یا شما به هر دلیلی تمایل به استفاده از گاز هلیوم نداشته باشید. حتی شاید فراموش کرده باشید قبل از مراسم خود گاز هلیوم را تهیه کنید و دنبال راهی باشید که بتوانید بادکنک را ایستاده نگه دارید. در این صورت می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

استفاده از مایع لوله بازکن!

استفاده از مایع لوله باز کن برای بادکنک

یک جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک استفاده از مایع لوله باز کن است. حتما می پرسید چطوری چنین چیزی امکان پذیر است و به چه چیزهای نیاز است؟ در این روش به وسایل زیادی احتیاج ندارید. تنها یک بطری شیشه ای، مایع لوله بازکن و چند تکه فویل آلومینیومی!

مقداری مایع لوله بازکن درون بطری بریزید و پس از آن فویل را به صورت چند گلوله کوچک در بیاورید و درون بطری بیاندازید. پس از آن سر بادکنک را روی بطری بکشید. در این صورت بادکنک با گاز تولید شده باد می شود و می توانید یک بادکنک ایستاده داشته باشید. البته باید مراقب خود و کودکان خود باشید! چون این گاز مانند گاز هلیومی آتش زا است!

استفاده از جوش شیرین و جوهرسرکه

یکی از روش های دیگر برای باد کردن بادکنک، استفاده از جوش شیرین و جوهر سرکه است که یک جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک به شمار می رود. ابتدا دستکش لاتکس بپوشید تا از اسید جوهر سرکه در امان باشید. سپس در یک بطری یک و نیم لیتری اندازه نصف لیوان جوهر سرکه و درون بادکنک دو قاشق چایخوری جوش شیرین بریزید. سپس بادکنک را به دهانه بطری بکشید. ریزش جوش شیرین در جوهر سرکه باعث تولید گازی می شود که می تواند بادکنک را باد کند. پس از باد شدن بادکنک، انتهای آن را با نخ ببندید. در این روش هم نکات ایمنی را رعایت کنید و مراقب باشید!

استند بادکنک آرایی

استند بادکنک آرایی

استند بادکنک آرایی یکی از وسایلی است که در سال های اخیر وارد بازار شده است و می توانید آن را به صورت رومیزی یا ایستاده تهیه کنید. این استندها به صورت چند شاخه موجود هستند و می توانید در جای جای مراسم و متناسب با دکور آن ها را قرار دهید.

استفاده از چسب

چسب برای بادکنک

اگر از هیچ کدام از روش های فوق نتوانستید استفاده کنید و کلافه از خودتان می پرسید “چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم؟ الان مهمان ها می رسند” از چسب استفاده کنید! چسب را حتما در خانه دارید یا یک سوپرمارکت نزدیک شما هست که بتوانید چسب تهیه کنید. بادکنک ها را با چسب به سقف و در و دیوارها بچسبانید و برای زیباتر شدن آن می توانید به انتهای بادکنک ها روبان آویزان کنید.

سخن آخر

یکی از سوالاتی که ممکن است افراد در مراسم خود داشته باشد این است که چگونه بادکنک را ایستاده نگه داریم؟ بیشتر افراد گاز هلیوم را انتخاب می کنند؛ اما برخی دیگر دنبال جایگزین هلیوم برای بادکنک می گردند. روش هایی مانند استفاده از مایع لوله باز کن، جوش شیرین و جوهر سرکه، استندهای بادکنک آرایی و استفاده از چسب گزینه های مناسبی هستند که بدون هلیوم بتوانید بادکنک های خود را نگه دارید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا