بلاگ

کاربردهای پمپ باد آکواریوم | ناجی نجات ماهی ها باشید!

آپدیت شده در: 09 آذر 1402
3.6/5 - (9 امتیاز)

کاربردهای پمپ باد آکواریوم در چه چیزهایی می باشد؟ زنده ماندن ماهی‌ ها و سایر جانوران آبزی به اکسیژن هوا وابسته است از این رو تامین اکسیژن مورد نیاز آن‌ ها امری مهم و ضروری است. در اقیانوس‌ و دریا‌ها، ترکیب باد و امواج دریا، سبب افزایش اکسیژن آب شده و بدین صورت زندگی این جانوران ادامه می‌یابد.

اما در اکواریوم‌ ها تامین اکسیژن‌ ماهی‌ های زینتی و زیبا کمی پیچیده‌تر بوده و برای تامین هوا، نیاز به استفاده از دستگاه و تجهیزات مختلف است. پمپ اکواریوم از جمله ابزاری است که به وسیله‌ آن می‌ توان به راحتی و بدون هیچ زحمتی اکسیژن مورد نیاز ماهی‌ ها را تامین کرد. از این دستگاه به عنوان بهترین راهکار برای تامین اکسیژن در آب یاد می‌ شود.

به طور کلی نگهداری و مراقبت از ماهی‌ ها کار پیچیده و سختی است که با استفاده از ابزار مخصوص و پیشرفته می‌ توان این مهم را به راحت‌ ترین شکل ممکن انجام داد.

با وجود تجهیزات متنوع و متعدد که برای نگه داری ماهی‌ ها موجود است؛ اما پمپ باد آکواریوم را باید مهم‌ترین این موارد دانست.

از این رو  ایران کمپرسور در لیست محصولات خود نیز قیمت پمپ باد را قرار داده است تا با خرید آن جان تازه به ماهی‌ و دیگر موجودات آبزی خانه یا محل کار خود دهید. در ادامه توضیحات کامل‌ تری در مورد این پمپ آب اکواریوم ارائه می‌ کنیم تا با علم و دانش بیشتری اقدام به خرید دستگاه پمپ هوا کنید.

پمپ آب آکواریوم چیست؟

تامین اکسیژن مورد نیاز ماهی‌ها به وسیله‌ی پمپ باد آکواریوم

پمپ آب آکواریوم چیست؟ در واقع به طور کلی پمپ آکواریوم دستگاهی است که به وسیله‌‌ آن هوا فشرده شده و با سرعت به بیرون رانده می‌ شود از جمله موارد استفاده از پمپ هوا قوی می‌‌ توان به انتقال اکسیژن به آب داخل تانک برای جلوگیری از فاسد شدن آب اشاره کرد. این وسیله کاربرد‌ها و مزیت‌ های مختلفی دارد و فقط مخصوص پمپ اکواریوم نیست.

کاربرد پمپ هوا را می‌ توان استفاده در آبشار‌های تزئینی، فیلتر‌های داخلی، سنگ هوا و… اشاره کرد؛ اما با توجه به کاربرد‌های مختلف آن، اصلی‌ ترین دلیل استفاده از پمپ اکواریوم، برای ماهی‌ ها و سایر موجودات آبزی است. در صورتی که پمپ آکواریوم شما به هر دلیلی از کار افتاد می توانید با تعمیر پمپ باد، ناجی موجودات آبزی باشید.

تهویه آب و تامین اکسیژن به وسیله‌ پمپ اکواریوم انجام شده تا به هیچ عنوان آب درون آکواریوم فاسد نشود. برای خریداری پمپ‌ های باد باید به شیرین یا شور بودن محلی که در آن در حال پرورش‌ ماهی هستید بیش از پیش توجه کرده تا دستگاهی پمپ هوا قوی و متناسب با کار خود انتخاب و خریداری کنید.

وجود ماهی سالم و سرحال می‌ تواند در افزایش روحیه افراد خانواده تاثیر گذار باشد بدین جهت توصیه می‌ شود تا با استفاده از پمپ باد آکواریوم ما‌هی‌ های شاد و پرتحرک داشته باشید. برای خرید مخزن پمپ باد برای آکواریوم لازم است بدانید که پمپ‌ های باد در انواع و طرح‌ های مختلفی ساخته می‌ شوند.

برخی از انواع کمپرسور فقط اکسیژن مورد نیاز را تامین می‌ کنند اما برخی دیگر از پمپ‌ ها وجود دارند که علاوه بر تامین اکسیژن قادر به فیلتر کردن آب هم هستند؛ تا بدین وسیله علاوه بر تامین اکسیژن فرایند پاک سازی آب را نیز انجام دهد. کاربرد پمپ هوا و مزیت‌ های مختلف، قطع به یقین در کیفیت و قیمت پمپ آکواریوم قوی نیز تاثیر گذار است.

توصیه می‌ شود تا برای جلوگیری از ضرر مالی، دستگاه پمپ هوا را متناسب با نوع کار خود انتخاب کنید.

مزیت و کاربرد‌های پمپ اکواریوم

مزیت و کاربرد‌های متعدد پمپ‌ باد آکواریوم

آکواریوم‌ ها محیط‌ بسته‌ ای هستند و اکسیژن مورد نیاز آن به خودی‌ خود تامین نمی‌ شود و همان طور که گفته شد برای تامین آن نیاز به استفاده از دستگاه‌ های پمپ هوا قوی است که از بهترین آن‌ ها می‌ توان به پمپ اکواریوم اشاره کرد. وجود اکسیژن درون آکواریوم علاوه بر سلامت و زنده نگه داشتن ماهی‌ ها فایده دیگری نیز دارد. هنگامی که داخل آکواریوم اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، تجزیه بی هوازی جایگزین تجزیه‌ هوازی می‌ شود این عمل پس از مدتی سبب شده تا بوی بد و نامطبوع و همچنین گاز‌های سمی زیادی تولید شود.

به همین دلیل می‌ توان گفت که پمپ آب آکواریوم علاوه بر تامین اکسیژن از بروز بوی بد و گاز‌های سمی جلوگیری می‌ کند.

پمپ باد آکواریم مزیت‌ ها و کاربرد‌های دیگری نیز دارد و مزیت‌ های آن فقط به تامین اکسیژن ماهی‌ ها و جلوگیری از بوی بد محدود نمی‌شود. در ادامه برخی از این مزیت‌ ها را شرح می‌ دهیم.

  • پمپ ماهی وسیله‌ ای است که لایه‌ های مختلف آب را با یکدیگر ترکیب کرده و از این رو سبب به وجود آمدن دمایی یکنواخت می‌ شود.
  • ماهی‌ ها برای زنده‌ ماندن علاوه بر اکسیژن به عوامل مختلفی نیاز دارند که تامین این عوامل نیز به وسیله‌ پمپ‌ های باد انجام می‌ شود.
  • پمپ باد آکواریوم، حباب ریزی را در داخل پمپ ماهی به وجود می‌ آورد و بدین جهت سبب زیبایی ظاهری آکواریوم نیز می‌ شود.

چه عواملی در انتخاب پمپ باد آکواریوم تاثیرگذار هستند؟

چه عواملی در انتخاب پمپ باد آکواریوم مناسب، تاثیرگذار هستند؟

مشخصات و قیمت پمپ آکواریوم قوی در اندازه‌ های مختلفی در بازار وجود دارند. به طور کلی تقسیم بندی این پمپ آب اکواریوم بر اساس سرعت جابه‌ جایی آب و همچنین مخزن پمپ باد و حجم آبی که قادر به جابه‌ جا کردنش هستند، طبقه بندی می‌شوند. براساس این طبقه بندی برای خرید پمپ آکواریوم توصیه می‌شود که به موارد زیر توجه کنید. همچنین می توانید برای مشاهده انواع کمپرسور باد کلیک کنید.

حجم پمپ آب اکواریوم

 مهم‌ ترین نکته‌ ای که قبل از خرید و بررسی قیمت پمپ آکواریوم قوی به آن توجه کرد که حجم آکواریوم چقدر است. از این رو باید از پمپی استفاده کرد که با سرعت مناسب آب را به جریان بیاندازد. اگر سرعت جریان آب زیاد باشد ذرات معلق سبب آلودگی آب می‌ شوند و اگر سرعت جریان آب کم باشد سبب به وجود آمدن بوی بد و گاز‌های سمی می‌ شود.

فیلتراسیون پمپ اکواریوم

 وجود سیستم میکرو فیلتر کمپرسور باد برای آکواریوم بسیار لازم است. اگر این سیستم درون آکواریوم قرار گیرد نیاز به استفاده از پمپ باد آکواریوم قوی نیست. اما اگر فرایند فیلتراسیون خارج از آکواریوم انجام شود باید از پمپ باد قوی استفاده کرد.

ارتفاع پمپ باد آکواریوم

معمولا پمپ‌ های آکواریوم قادر به تولید فشار زیاد، برای ارتفاع زیاد آب نیستند به همین دلیل بهتر است که از آکواریم‌ ها با ارتفاع مناسب استفاده کنید.

نتیجه گیری

ماهی‌ ها و سایر موجودات زنده برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند و امروزه با استفاده از پمپ باد آکواریوم می‌ توان این مهم را به راحت‌ ترین شکل ممکن انجام داد. پمپ اکواریوم مزیت های مختلفی دارد که از جمله‌ آن‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین اکسیژن مورد نیاز ماهی‌ ها
  • جلوگیری از به وجود آمدن بوی بد و گاز‌های سمی
  • یکنواخت کردن دمای آب
  • تزیین آکواریوم با به جریان انداختن آب
  • تامین عواملی که در سلامت ماهی‌ ها تاثیر گذار است

اما برای آن که بتوان به تمام این مزیت‌ ها دست پیدا کرد، می‌ توانید با کارشناسان ایران کمپرسور در ارتباط 05138543311051 باشید و در زمینه خرید پمپ اکواریوم مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول

چه عواملی در انتخاب پمپ باد آکواریوم تاثیرگذار هستند؟

حجم پمپ آب اکواریوم – فیلتراسیون پمپ اکواریوم – ارتفاع پمپ باد آکواریوم

پمپ اکواریوم چه کاربردهایی دارد؟

پمپ آب آکواریوم علاوه بر تامین اکسیژن از بروز بوی بد و گاز‌های سمی جلوگیری می‌ کند. پمپ اکواریوم مزیت‌ ها و کاربرد‌های دیگری نیز دارد و مزیت‌ های آن فقط به تامین اکسیژن ماهی‌ ها و جلوگیری از بوی بد محدود نمی‌شود. اطلاعات بیشتر در مقاله بیان شده است.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا