بلاگ

بهترین تلمبه دوچرخه (معرفی ویژگی های خرید و 10 مدل پرفروش)

آپدیت شده در: 13 دی 1402
5/5 - (1 امتیاز)

تلمبه یکی از ابزارهای جانبی پرکاربرد برای افرادی است که از دوچرخه استفاده می کنند. اگر اهل ورزش و سرگرمی با این وسیله نقلیه باشید حتما با مشکلاتی چون کم باد شدن تایرها مواجه شده اید. خرید یک پمپ باد مخصوص می تواند مشکلاتی چون پنچری، کم باد شدن یا فشار کم لاستیک را حل کند. اما چه نوع پمپ بادی باید انتخاب کرد؟ بهترین تلمبه دوچرخه چه ویژگی هایی دارد؟ برندهای پرفروش تلمبه دستی دوچرخه کدامند؟ پاسخ به این سوال ها انتخاب را برای مصرف کنندگان این وسیله نقلیه آسان می کند.

انواع تلمبه برای دوچرخه

تلمبه های دوچرخه به لحاظ نوع نیروی کارکرد در دو گروه مکانیکی و برقی یا اتوماتیک دسته بندی می شوند. در یک دسته بندی دیگر پمپ های باد دوچرخه در پنج گروه زیر قرار می گیرند:

  • ایستاده: از قدیمی ترین انواع تلمبه های دوچرخه موجود در بازار هستند. عملکرد این ابزارها بر پایه یک پیستون و اهرم است.
  • پدالی: در این ابزار با هر بار پدال زدن مقدار قابل قبولی باد وارد لاستیک دوچرخه می شود.
  • دستی: از رایج ترین انواع تلمبه های دوچرخه هستند. این ابزارها قابل نصب بر بدنه دوچرخه هستند. متشکل از بدنه ای کوچک و شلنگ هستند. ابعاد جمع و جوری دارند و به راحتی حمل و نقل می شوند. با استفاده از چسب های ولکرو امکان نصب این تلمبه ها در جایی غیر از بدنه دوچرخه وجود دارد.
  • کپسولی CO2: این نوع تلمبه ها ابزارهایی کوچک و سبک هستند که برای باد زدن سریع کاربرد دارند. با هر بار استفاده از این مدل ها باید کارتریج CO2 خریداری شود.
  • برقی: این ابزارها کمپرسورهای دستی با قابلیت شارژ مجدد هستند. مدل های برقی تلمبه حتی برای باد کردن تایر ماشین ها نیز کاربرد دارند.

بهترین تلمبه دوچرخه (معرفی چند مدل پرطرفدار)

انتخاب و خرید بهترین پمپ باد دوچرخه به عنوان یکی از ابزارهای جانبی پرکاربرد این وسیله نقلیه حائز اهمیت است؛ ابزاری که هم قدر بالایی داشته باشد و هم بتواند در کمترین زمان تیوپ دوچرخه را با حداکثر فشار باد کند. قطعا خرید بهترین برندهای این ابزار می تواند این اهداف را برای دوچرخه سواران در دسترس قرار دهد.

1. تلمبه بتو مدل CCO-0174 AGN

1. تلمبه بتو مدل  CCO-0174 AGN

این مدل تلمبه ای با بدنه آلومینیومی و دسته پلاستیکی تاشو است. نمایشگر فشار سنج 1.5 اینچی، قابلیت چرخش با زاویه 90 درجه و داشتن جای پا جهت سهولت کاربرد از دیگر ویژگی های این محصول است. این تلمبه دارای قدرت خروجی باد 160 PSI و 11 BAR همراه با شیلنگ باد 7 اینچی است.

2. تلمبه پایی بادپا مدل C54

 تلمبه پایی بادپا مدل C54

تلمبه بادپا مدل C45 به صورت تک سیلندر طراحی شده است و بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد. در طراحی این ابزار از یک شیلنگ پلاستیکی فشار قوی به قطر 10 سانتی متری استفاده شده است. طراحی پدال پایی به خروج باد با فشار بیشتر و سهولت کار کمک می کند. از دیگر ویژگی های این مدل از بهترین تلمبه دوچرخه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک
  • رنگ بدنه الکترواستاتیک
  • کاسه نمد از جنس M.B.R (ضد روغن و ضد سایش)
  • استفاده از فولاد مقاوم در طراحی شاسی بدنه

3. کنزاکس مدل KFP-105

3. کنزاکس مدل  KFP-105

ویژگی بارز تلمبه دستی کنزاکس مدل KFP-105پمپ قدرتمندی است که امکان باد کردن تا فشار 160 PSI را فراهم می کند. گیج نمایش فشار این مدل بر اساس BAR و PSI میزان باد تیوپ را به صورت دقیق نشان می دهد. سایر ویژگی های این محصول عبارت است از:

  • طراحی بدنه و سیلندر از جنس استیل
  • مجهز به شلنگ پلاستیکی به طول نیم متر
  • سایز پمپ 480*38 میلی متر

4. سهند کد w-50

سهند کد w-50

 

تلمبه دستی بزرگ ایرانی مدل سهند کد w-50 از دیگر برندهایی است که در لیست بهترین تلمبه دوچرخه باید به آن اشاره کرد.

وزن سبک و قابلیت حمل آسانی دارد. طراحی ارگونومیک باعث سهولت کاربری این محصول شده است. محصولی تولید شده از مرغوب ترین آلیاژها و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد. شیلنگ بادوام با فشار بالا و جنس بدنه استیل از ویژگی های دیگر این محصول پرطرفدار است.

5. تلمبه دستی بزرگ مدل تکنو

 تلمبه دستی بزرگ مدل تکنو

 

این محصول بهترین انتخاب برای دوچرخه سوارانی است که در اقلیم های مرطوب زندگی می کنند. جنس بدنه استیل آن مانع از زنگ زدگی این ابزار می شود. گرچه طراحی ظاهری آن به تلمبه های قدیمی شباهت دارد، اما از کیفیت و قدرت خوبی برخوردار است. ارتفاعی برابر 0.5 متر دارد و به عنوان یک وسیله قابل حمل محسوب نمی شود.

6. اینتکس مدل Double Quick

 اینتکس مدل  Double Quick

پمپ بادی اینتکس مدل Double Quick محصولی کوچک و سبک با وزن 0.61 گرم است. این محصول مجهز به لوله به سبک آکاردئونی و سه نازل مختلف است. با توجه به این ویژگی، علاوه بر تامین باد دوچرخه، در سایر تجهیزات چون تشک بادی، صندلی بادی و … قابلیت کاربرد دارد. این محصول دارای یک سیلندر و بدنه ای از جنس پلاستیک است.

7. تلمبه دستی بتو مدل CRH-030PG

تلمبه دستی بتو مدل CRH-030PG

محصولی با بدنه آلومینیومی و وزن 250 گرم است. مجهز به تکنولوژی high pressure/high volume switch می باشد. در این تکنولوژی با توجه به نیاز کاربر، حجم زیاد و فشار زیاد باد قابل تغییر است. سایر ویژگی های این مدل از بهترین تلمبه دوچرخه عبارت است از:

  • بدنه مقاوم و سبک
  • مجهز به صفحه نمایشگر فشار باد در دو واحد بار و پوند در هر اینچ
  • مجهز به سری والف متغیر
  • دارای دکمه تنظیم فشار و حجم باد

8. بتو مدل CMP-501SG7

بتو مدل CMP-501SG7

تلمبه دستی بتو مدل CMP-501SG7 در زمره تلمبه های حرفه ای با قدرت بالا معرفی می شود. این محصول می تواند انواع تایرهای دوچرخه و موتور سیکلت ها را در کوتاه ترین زمان با فشار 11 بار و قدرت 160 پوند در هر اینچ باد کند. سایر ویژگی های این محصول عبارت است از:

  • وزنی معادل 1450 گرم
  • مجهز به بدنه فلزی بادوام
  • برخوردار از یک صفحه نمایشگر عقربه ای و امکان نمایش دقیق فشار باد درون لاستیک
  • از بهترین انواع تلمبه های دستی

9. وینکس مدل EH2711

وینکس مدل EH2711

از دیگر محصولاتی که در فهرست بهترین تلمبه دوچرخه معرفی می شود، تلمبه دستی درجه دار وینکس مدل EH2711 است. این محصول بدنه ای از جنس استیل محکم با طول عمر بالا دارد. طراحی ارگونومیک دسته سهولت کاربری آن را فراهم ساخته است. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیلنگ با انعطاف پذیری و دوام بالا
  • مجهز به درجه باد حرفه ای
  • وزن سبک (780 گرم) و قابلیت حمل آسان
  • دارای یک سیلندر

10. ژونگ پی مدل ZP106

ژونگ پی مدل  ZP106

تلمبه دستی ژونگ مدل ZP106 محصولی با بدنه آلومینیومی و وزنی معادل 250 گرم است. وزن سبک امکان حمل را آسان می سازد. این مدل دارای یک شلنگ 50 سانتی متری و سوزن مخصوص تیوب دوچرخه است. گیره پای تعبیه شده در طراحی آن باد کردن وسیله مورد نظر را تسهیل می کند.

نکات مهم جهت خرید تلمبه باد دوچرخه

بهترین تلمبه دوچرخه باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ یک ابزار حرفه ای و استاندارد در این زمینه باید از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار باشد تا در کوتاه ترین زمان باد دوچرخه را تنظیم کند؛ ضمن اینکه به وسیله نقلیه شما آسیبی وارد نکند.

  •  وزن تلمبه: این ویژگی به ویژه برای حمل ابزار در مسافت های طولانی حائز اهمیت است. خرید محصولی ساخته شده از یک آلیاژ سبک بار یا فشار مضاعفی برای دوچرخه سواران در این شرایط ایجاد نمی کند.
  • جنس بدنه: این فاکتور بر سنگینی و دوام ابزار نقش موثری دارد. استیل، پلاستیک، آلومینیوم از عناصر مناسب در طراحی تلمبه های دوچرخه هستند.
  • گارانتی: تضمین کالا در زمان خرید هر محصولی از جمله تلمبه باد دوچرخه ضرورت دارد. این ویژگی امکان سرویس دهی و تعمیر ابزار را در شرایط بروز مشکل فراهم می کند.
  • پایه والف دوچرخه: خرید تلمبه دوچرخه باید با توجه به نوع پایه والف این وسیله نقلیه انجام شود. این پایه ها شامل دو نوع شریدر و پرستا هستند. خوشبختانه تلمبه های موجود در بازار برای هر دو مدل مناسب هستند.
  • نوع دوچرخه: در تلمبه هایی با حجم بالای هوای تولید شده، فشار حداکثر افت پیدا می کند. بنابراین، قبل از خرید این ابزار باید بدانید که تلمبه ای با حجم بالای هوای تولید شده می خواهید یا فشار بالا. پسخ به این سوال با توجه به نوع دوچرخه تعیین می شود. در دوچرخه های تایر پهن تلمبه های حجم بالا مانند تلمبه های زمینی مناسب هستند. و برای دوچرخه های مسابقه و جاده ای، انواع فشار بالای این ابزار انتخاب مناسب تری می باشند.

در پایان

انتخاب بهترین تلمبه دوچرخه برای هر دوچرخه سواری، به ویژه افراد حرفه ای این ورزش، یک ضرورت است. برای این انتخاب پیش از هر چیز باید بدانید در جستجوی چه محصولی هستید. یک تلمبه خانگی یا یک محصول قابل حمل؟ اکثر دوچرخه سواران داشتن هر دو مدل را ترجیح می دهند.

متناسب با سبک دوچرخه سواری و نوع تایرهای دوچرخه می توانید برای خرید انواع این ابزار اقدام کنید. اگر دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، تلمبه ای کپسولی CO2 و حتی انواع شارژی این ابزار انتخاب مناسبی است. در شرایطی که این ورزش را به صورت تفریحی انجام می دهید تلمبه های دستی می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

محصولات معرفی شده این مطلب هر یک از بهترین انواع تلمبه های قابل حمل در بازار ایران با کیفیت بالا و قیمتی مناسب هستند. با انتخاب یک محصول مناسب می توانید ضمن صرف زمان کمتر جهت باد کردن تایرها، لذت بیشتری را در این ورزش تجربه کنید. همچنین شما می توانید سوالات خود را در حوزه هوای فشرده از ایران کمپرسور بپرسید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا