بلاگ

کاربرد‌های پمپ باد تشک مواج

آپدیت شده در: 17 شهریور 1400
امتیاز شما به این مقاله:

کاربرد پمپ باد تشک مواج چیست؟ تشک‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در خواب افراد داشته باشند. تشک‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها با توجه به قابلیت‌ و مزایای فروان، سبب بهبود کیفیت خواب افراد می‌شوند. ستون فقرات و گردن از جمله اندام‌های حساس بدن هستند که اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت نشود می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

برخی از تشک‌ها با توجه به نوع ساختشان می‌توانند از آسیب دیدگی کمر و گردن جلوگیری کنند. همچنین بیمارانی که دوره درمان طولانی دارند باید از تشک‌هایی استفاده کنند که از زخم بستر جلوگیری کند. تشک مواج از جمله تشک‌های مناسب است که علاوه بر خواب راحت، می‌توان از آن برای جلوگیری از درد‌های عضلانی و همچنین زخم بستر استفاده کرد.

باد کردن این نوع تشک یکی از معضلات مصرف کنندگان است که با استفاده از پمپ باد تشک مواج این مشکل نیز برطرف می‌شود. امروزه تشک‌های طبی مختلفی وارد بازار شده‌اند که برای سلامت انسان‌ها بسیار مفید هستند تشک‌های‌مواج و تشک‌های‌بادی را می‌توان بهترین نوع تشک‌ برای درمان کمردرد و گردن درد است. در صورت نبود پمپ باد، باد کردن این نوع از تشک‌ها بسیار سخت و یا غیر ممکن بود اما با پمپ باد تشک مواج این امر به راحتی انجام می‌شود.

باد کردن چرخ ماشین و دوچرخه و همچنین بادکردن محصولات بادی از جمله کاربرد‌های که انواع این دستگاه مانند پمپ باد پدالی در زندگی روزمره است.

کاربرد پمپ باد در تشک مواج

کاربرد پمپ باد در تشک مواج

پمپ‌های باد از جمله ابزار و دستگاه‌هایی هستند که زندگی روزمره افراد را راحت‌تر کرده‌اند علاوه بر آن با توجه به مکانیزمشان سرعت انجام کار‌ها را نیز افرایش می‌دهند. کمپرسور‌ها انواع مختلفی دارند که همین موضوع سبب‌شده تا ردپای این دستگاه را در بسیاری از مشاغل و کسب‌وکار‌ها مشاهده کنیم. از انواع کمپرسور در مقیاس‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌کنند. افراد در زندگی روزمره نیز به این وسیله‌ی‌پرکارآمد نیازمند هستند.

پمپ باد تشک مواج یکی از محصولات ایران کمپرسور است که باید عملکرد درست و صحیح داشته باشد تا تشک را به طور منظم باد کرده تا خواب راحت و باکیفیتی را برای افراد به وجود آورد. تشک‌های مواج قابلیت‌های فروانی دارند اما بیشترین استفاده و کاربرد آن برای جلوگیری از بروز زخم بستر برای بیمارانی است که به اجبار باید مدت طولانی را در بستر بمانند.

در تشک‌های بادی معمولی از پمپ باد استفاده نمی‌شود اما در تشک‌های مواج پمپ باد یکی از کلیدی‌ترین ابزاری است که باید به همراه تشک باشد.

پزشکان همراهان بیمار را معمولا وادار می‌کنند که هر از گاهی بیمار خود را جابه‌جا کنند چرا که بیماری زخم بستر زمانی اتاق می‌افتد که برای مدت طولانی وزن بیماری بر روی اندام به خصوصی متمرکز شده باشد. از این رو جابه‌جا کردن بیمار می‌تواند عاملی برای عدم بروز این بیماری باشد. پمپ باد تشک مواج معمولا برقی هستند که این دستگاه کمک می‌کند که باد درون تشک پر و خالی شود تا وزن بیمار بر روی نقطه‌ی خاصی متمرکز نشود. به همین دلیل است که برای تشک‌های مواج باید از پمپ باد استفاده کرد.

بخوانید: پمپ خلاء

تشک‌های مواج، رویه مواجی و ساختاری شبکه‌ای دارند که در درون هر یک از این شبکه‌های محفظه‌های کوچکی موجود است. این نوع ساختار سبب شده تا علاوه بر بروز زخم بستر از عرق کردن بدن بیمار جلوگیری کند. تعرق بدن برای بیمارانی که مدت‌ زیادی باید بر روی تخت بخوابند می تواند انواع مختلف بیمار‌های پوستی را به وجود آورد. اما این خالی و پر شدن محفظه‌های تشک، سبب شده تا هوا در رفت و آمد باشد که این موضوع از تعرق بدن جلوگیری می‌کند.

برای پمپ باد تشک مواج معمولا از پمپ باد برقی و یا پمپ باد کمپرسوری استفاده می‌کنند که هر دوی آن‌ها کیفیت مناسبی دارند و جزء کمپرسور بدون صدا و لرزش هستند.

ویژگی های پمپ باد در تشک مواج

ویژگی های پمپ باد در تشک مواج

پمپ باد تشک مواج در هر لحظه باید به پمپ باد وصل باشد تا فشار درون آن به درستی تنظیم شود. اگر تشک بیش از اندازه باد شود، تشک سفت شده و مشکلاتی را برای بیمار به وجود می‌آورد و اگر باد تشک خالی شود عملا عملکرد خود را از دست می‌دهد. از این رو باید گفت که پمپ باد تشک مواج در افزایش کیفیت کارایی تشک نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند. به طور کلی پمپ‌های باد باید سه ویژگی مهم را داشته باشند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

  • همانطور که گفته شد تشک های مواج ساختاری شبکه‌ای دارند که هر کدام از این شبکه‌ها روزنه‌ای برای باد شدن دارند، از این رو پمپ باد این وظیفه را دارد که تمامی این لایه ها را به طور منظم و به خوبی باد کند.
  • از ویژگی‌های دیگری که یک پمپ باد تشک مواج باید داشته باشد این است که اجازه خروج هوا زیاد را از تشک ندهد و همچنین فشار هوا را با سرعت بسیار زیاد وارد تشک نکند.
  • هوا همواره باید در تشک جریان داشته باشد و از این رو باید پمپ باد به خوبی هوا را بی وقفه و به طور مکرر در تشک جاری کند.

بخوانید: حفظ بازده کمپرسور هوا

پمپ باد در تشک‌های مواج چگونه کار می‌کنند؟

پمپ باد در تشک‌های مواج چگونه کار می‌کنند؟

پمپ‌های باد در یک سیکل زمان از قبل تعیین شده که معمولا 10 دقیقه است به صورت یک در میان شبکه‌های تشک مواج را باد می‌کنند. یعنی به عنوان مثال اگر سلول الف باد شده باشد سلول ب باد خود را از دست داده است، تا بدین صورت فشار از روی اندام‌های بیمار برداشته شود و از زخم بستر و همچنین تعرق بدن جلوگیری کند. پمپ باد تشک مواج با یرق شهری 220 ولت کار می‌کند و هنگامی که نور سبز آن روشن بوده یعنی دستگاه در حال کار کردن است.

همچنین پمپ‌ باد دارای قابلیتی است که می‌توان به وسیله‌ی آن میزان درجه باد کردن تشک را مشخص کرد. معمولا توصیه می‌شود که این درجه را در بالاترین حد ممکن خود قرار دهید تا تشک در بهترین میزان کارایی خود باشد.

نتیجه گیری

تشک‌ها نقش بسیار زیادی در کیفیت خواب افراد دارند که علاوه بر خواب راحت با توجه به ساختارشان می‌توانند از بروز برخی از بیماری‌ها مانند زخم بستر جلوگیری کنند و همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان درد‌های عضلانی را نیز کاهش داد. از جمله‌ی این نوع تشک‌ها می‌توان به تشک مواج اشاره کرد.

هوا داخل تشک های مواج دائما باید در جریان باشد تا تشک بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. از این رو می‌توان گفت که پمپ باد تشک مواج ابزار مهمی برای این نوع تشک است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایران کمپرسور این محصول و محصولات مشابه را بازدید نمایید.


سوالات متداول

1- تشک‌های مواج چگونه باد میشوند؟

در طی زمانی 10 دقیقه ای و به صورت یک در میان باد می‌شوند و همچنین اجازه خروج باد را نمی‌دهند.

2- چرا پزشکان برای بیماری زخم بستر ؛ پمپ بادهای تشک مواج را پیشنهاد می‌دهند؟

این دستگاه کمک می‌کند که باد درون تشک پر و خالی شود تا وزن بیمار بر روی نقطه‌ی خاصی متمرکز نشود. به همین دلیل است که برای تشک‌های مواج باید از پمپ باد استفاده کرد.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا