کمپرسور

3 عامل مهم خاموش شدن کمپرسور

5/5 - (1 امتیاز)

از آنجایی که کمپرسور باد در صنایع کوچک و بزرگ امروزی کاربرد زیادی دارد و همچنین نسبت به دستگاه های دیگر عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد که می تواند نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز را از اپراتور و متراکم کردن آن و فرستادن به کندانسور ایجاد می نماید. بنابراین شما می توانید با خرید کمپرسور باد، با کیفیت جهانی از ایران کمپرسور دیگر مشکل خاموش شدن ناگهانی کمپرسور را نداشته باشید.

در طی عملیات کمپرسور فرایند گاز به مایع تبدیل می شود و کمپرسور مکنده گاز را از قسمت راست فشار قوی انتقال خواهد داد که حجم گازی که متراکم می شود بستگی به میزان جابه جایی پیستون کمپرسور دارد. گاهی اوقات کمپرسور با ایراداتی مواجه خواهد شد که به فکر تعمیر پمپ باد باشید. در اینجا قصد داریم علت خاموش شدن کمپرسور را برای شما بیان نماییم، بنابراین کسانی که در طول روز مجبور به استفاده از کمپرسور هستند می توانند تا انتها همراه ما باشند تا اطلاعات مناسبی را درمورد خاموش شدن ناگهانی کمپرسور به دست آورند.

3 عامل مهم خاموش شدن کمپرسور

عامل مهم خاموش شدن کمپرسورکارکردن با کمپرسور ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه نماید، به عنوان مثال خرابی کمپرسور، خرابی قطعات کمپرسور، سوراخ شدن مخزن، اشکال در مراحل کار و … که همگی می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی کمپرسور شود.

در واقع باید بگوییم که خاموش شدن کمپرسور علل مختلفی دارد و ممکن است این علت ها بین تمامی کمپرسورها مشترک باشد.

درباره علت خاموش شدن کمپرسور باید بگوییم که داغ شدن بیش از حد موتور می تواند تأثیر بسیار زیادی در این مورد داشته باشد، کمپرسورهایی که در بازار وجود دارند توانایی انجام کار پی درپی را ندارند و ممکن است بعد از چند ساعت کار یک باره خاموش شود.

در کمپرسور قطعه ای حرارتی وجود دارد که زمانی که موتور بیش از حد داغ شود، از حرارت بسیار بالایی برخوردار خواهد، در نتیجه هم باعث قطع برق کمپرسور می شود که در نهایت استفاده کنندگان با خاموشی کمپرسور مواجه می شوند.

برای این که بتوانید طول عمر و کارکرد کمپرسور باد را افزایش دهید و از خراب شدن آن ها جلوگیری نمایید باید طبق دستورالعمل هایی که وجود دارد از آن ها استفاده نمایید تا باعث داغ شدن بیش از حد موتور نشوید. البته دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی کمپرسور شوند و به عنوان علت خاموش شدن کمپرسور از آن ها یاد می کنند در ادامه این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

1. سوختن قطعات داخلی

سوختن قطعات داخلیگاهی اوقات ممکن است کمپرسوری که مورد استفاده قرار می دهید به یک باره خاموش شود که دلیل آن ممکن است خرابی یا مشکل بعضی از قطعات آن باشد. به عنوان مثال کمپرسور ممکن است در حین کار با سوختن یکی از قطعات مواجه شود. البته ممکن است بسیاری از افراد این سؤال را بپرسند که چگونه می توان متوجه سوختن قطعات کمپرسور شد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم فیوز پریدگی، دود و آتش سوزی، انتشار صدای بلند و … همگی از نشانه های سوختن قطعات کمپرسور بشمار می روند که علت خاموش شدن کمپرسور را نشان خواهند داد.

خازن یکی از قطعات مهم می باشد که ممکن است سریعاً بسوزد، البته به این نکته دقت داشته باشید زمانی که خازن دستگاه کمپرسور بسوزد نباید به سراغ جایگزین کردن آن باشید، چرا که خازن بدون دلیل خراب نمی شود، بنابراین ابتدا باید دلیل خرابی خازن را پیدا کنید و بعد برای تعویض آن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

سوختن قطعات داخلی از دلایل خاموش شدن کمپرسور است.

2. کم شدن روغن در کمپرسورهای روغنی

کمپرسورهای روغنی برای روان کاری و کاهش اصطکاک از روغن استفاده می کنند، همچنین روغنی که برای دستگاه کمپرسور مورد استفاده قرار می دهند نقش خنک کنندگی موتور را برعهده دارد و مقدار زیادی از حرارت موتور را از بین می برد.

به این نکته دقت داشته باشید که اگر روغنی که برای کمپرسور مورد استفاده قرار می دهید از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد یا این که مقدار کمی روغن وارد کمپرسور نمایید، باعث می شوید که فشار بیش از حدی به موتور کمپرسور وارد شود که در نهایت علت خاموش شدن کمپرسور همین مورد می باشد و موتور خراب می شود.

نکته مهمی که در مورد روغن مورد استفاده در کمپرسور باید بدانید این است که در فاصله زمان های مختلفی باید روغن کمپرسور باد دستگاه را تعویض نمایید، همچنین روغنی که مورد استفاده قرار می گیرد باید غلظت مناسبی با نوع دستگاه داشته باشد.

3. خراب شدن قطعات موتور کمپرسور

خراب شدن قطعات موتور کمپرسوردر مورد علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور نکات مختلفی را می توان بیان کرد. در واقع اگر یکی از قطعات داخلی با مشکل مواجه شوند می توانند روند کار موتور را کند نماید یا باعث خاموش شدن آن شود.

به عنوان مثال این نکته را در نظر داشته باشید که اگر واشرهای سرسیلندر کمپرسور خراب شود موتور نمی تواند مانند قبل کارایی مناسبی را از خود نشان دهد.

🪄 2 راه حل برای جلوگیری از خاموش شدن کمپرسور

حال که با علت خاموش شدن کمپرسور آشنایی پیدا کردید باید به دنبال راه حل هایی باشید که تا از بروز این اتفاق جلوگیری نمایید، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه راه حل های مهمی را برای شما بیان خواهیم کرد که با توجه به آن ها می توانید از خاموش شدن یک باره کمپرسور جلوگیری کنید.

1. قرار دادن خنک کننده روی کمپرسور

قرار دادن خنک کننده روی کمپرسوراگر شما استفاده زیادی در طول روز از کمپرسور دارید باید بگوییم که علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور باد به صورت یک باره همین مورد می باشد که باعث داغ شدن بیش از حد موتور می شود. بنابراین ممکن است نتوانید خیلی به کمپرسورها استراحت دهید که در نتیجه باید از سازنده ها بخواهید که خنک کننده های مختلفی را بر روی موتور کمپرسور قرار دهند تا از داغ شدن آن یا از خاموش شدن یک باره کمپرسور جلوگیری نمایید.

البته به این نکته دقت داشته باشید که حتی با داشتن خنک کننده زیاد بر روی کمپرسور نمی توانید تمام روز را از آن استفاده کنید، بلکه چند ساعت بیشتر نسبت به قبل می توانید آن را به کار ببرید.

2. بررسی سلامت کمپرسور

بررسی سلامت کمپرسوردر بازه زمانی های مختلفی قطعات کمپرسور را مورد بررسی قرار دهید تا اگر قطعه ای دچار مشکل شده بود بتوانید آن را درست کنید. گاهی اوقات ممکن است بعضی از قطعات کمپرسور خراب شوند و کسی هم متوجه آن ها نشود که علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور همین مورد می باشد.

بنابراین همین مورد می تواند قطعات دیگری را هم درگیر کند و بعد از چندی سلامت کمپرسور به خطر بیفتد و با خاموش شدن ناگهانی آن مواجه شوید.

سخن پایانی

فروشگاه های مختلفی وجود دارند که شما می توانید با مراجعه به آن ها کمپرسورهای مرغوبی را برای خود خریداری نمایید. ایران کمپرسور از جمله فروشگاه های است که به ارائه کمپرسورهای با کیفیت می پردازد. همان طور که در مطالب بالا علت خاموش شدن کمپرسور را برای شما بیان کنیم، هر فردی هنگام استفاده از کمپرسور ممکن است با یکی از موارد بالا مواجه شود، از طرفی هزینه نگهداری و پیشگیری از خراب شدن کمپرسورها خیلی پایین تر از تعمیر آن می باشد.

در نهایت سعی کنید تا حد امکان به شناسایی عوامل مختلف خاموش شدن کمپرسور بپردازید و روش هایی صحیح و اصولی را برای رفع آن ها به کار ببرید تا در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشوید.

زمانی که با خاموش شدن کمپرسور مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که اجازه دهید دستگاه کمی استراحت کند و به اصطلاح خنک شود، سپس سراغ بررسی قطعات مختلف آن بروید.

در صورتی که با بررسی های لازمه نتوانستید نسبت به روشن کردن کمپرسور اقدام نمایید، بهتر است از متخصصان این امر کمک بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند. البته با خرید از فروشگاه ایران کمپرسور کمتر اتفاق می افتد که با چنین مشکلاتی همراه شوید و در صورت بروز هم می توانند به شما در روشن شدن کمپرسور کمک نمایند.

سوالات متداول

علت سوختن قطعات داخلی کمپرسور چیست؟

فیوز پریدگی، دود و آتش سوزی، انتشار صدای بلند و … همگی از نشانه های سوختن قطعات کمپرسور بشمار می روند که علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور را نشان خواهند داد.

آیا بررسی سلامت کمپرسور موجب جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی کمپرسور می شود؟

گاهی اوقات ممکن است بعضی از قطعات کمپرسور خراب شوند و کسی هم متوجه آن ها نشود که علت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور همین مورد می باشد. اطلاعات بیشتر در مقاله بیان شده است.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

  1. لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا