کمپرسور

کمپرسور باد دندانپزشکی چیست؟

امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور باد دندانپزشکی وسیله ای است که هوای فشرده برای استفاده از برخی تجهیزات دندانپزشکی را تولید می‌کنند و به عنوان یکی از مهمترین قسمت های واحد دندانپزشکی شناخته می شود. هوای فشرده تولید شده توسط این دستگاه باید در حدی باشد که دندانپزشک به نتیجه ایده‌آل برسد و دغدغه ای بابت استفاده از تجهیزات و انجام اقدامات مختلف دندانپزشکی نداشته باشید. در این مطلب کاربردهای مختلف انواع کمپرسورهای باد و نکات کلیدی هنگام استفاده از آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. پس برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پیشنهاد می کنیم ما را همراهی کنید.

نحوه کار کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور باد دندانپزشکی یکی از مهم ترین تجهیزات هنگام انجام اقدامات دندان پزشکی بخصوص جراحی دندان است. این وسیله با نام دیگر قلب یونیت دندانپزشکی هم شناخته می شود که هوای فشرده تمیز و خشک را برای به کار افتادن هندپیس ها ایجاد می کند.

همچنین از راه یک سیستم تصویری درونی به کاهش نقطه خنک کننده هوای فشرده در جراحی دندان می پردازد و با استفاده از خشک کن رطوبت را از دهان خارج می‌کند. در نتیجه دندانپزشکان از عملکرد بهتر هندپیس بهتر بهره مند می شوند و باعث حذف بهتر باکتری های دندان می شود.

به عبارت دیگر، یونیت دندانپزشکی برای ارائه عملکرد بهتر به یک کمپرسور خوب احتیاج دارد و هر چقدر این دستگاه کیفیت بیشتری داشته باشد و بدون صدا و لرزش کار کند، روند درمان دندان بیمار بهتر پیش می رود.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

مدل رایج کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور باد دندانپزشکی

امروزه انواع کمپرسور باد دندانپزشکی در بازار موجود است که هرکدام دارای ویژگی های خاص و متفاوتی هستند. در ادامه با دو نوع پرکاربرد این دستگاه آشنا می شوید:

مدل کم حجم و بدون روغن

این مدل به کمپرسور کم حجم و کوچک معروف است که برای تمرین تکنسین ها و یا صندلی های یک یا دو فرد بیمار مناسب است. نحوه نصب آن با هوای فشرده و بدون روغن انجام می شود و برای تمام کلینیک های دندانپزشکی قابل استفاده است. دیگر ویژگی های این دستگاه قابلیت انجام کارهای کوچک دندانپزشکی است که به زمان زیادی نیاز ندارد. طراحی کمپرسور باد کم حجم به گونه‌ای است که جای زیادی را اشغال نمی کند و برای مکان های کوچک بهترین گزینه است. هوا و باد خروجی آن هم ۱۰۰% بدون روغن و کیفیت عملکرد آن بسیار عالی است.

مدل بزرگ و بی صدا

کمپرسور باد دندانپزشکی بزرگ همانطور که از اسمش مشخص است نسبت به مدل قبلی فضای بیشتری را اشغال می کند و بیشتر برای محیط‌های بیمارستانی مناسب است. چرا که در عین بزرگ بودن سروصدای کمی تولید و قابلیت استفاده بسیار زیاد را برای دندانپزشک فراهم می کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های بارز این دستگاه انعطاف پذیری بسیار بالای آن است. در صورت ایجاد هر گونه مشکل برای هر قسمت از واحدها با خاموش شدن کل واحد کمپرسور روبرو نخواهید شد.

قابلیت های کمپرسور کلینیک

ویژگی های کمپرسور باد دندان پزشکی چیست؟ اولین ویژگی که یک کمپرسور مخصوص کلینیک باید داشته باشد این است که هوای تمیز و فشرده را بدون هیچ نقصی تولید کند. این ویژگی تنها توسط کمپرسورهای با کیفیت قابل انجام است که تولید هوای فشرده با خلوص بالا و بدون روغن را کاملا تضمین می کند.

پس فراموش نکنید در صورت عدم تایید و نداشتن گواهینامه استاندارد، کمپرسور مخصوص دندانپزشکی برای انجام اقدامات دندانپزشکی مناسب نخواهد بود و هنگام تهیه، حتما اطمینان کافی نسبت به برند و کیفیت آن کسب کنید.

کمپرسور دندانپزشکی چگونه کار می کند؟

نحوه کار کمپرسور دندانپزشکی چگونه است؟ این دستگاه مقدار مشخصی از هوا را برای انجام مراحل مختلف کارهای دندانپزشکی فشرده سازی می کند. مقدار هوا فشرده شده بسیار اهمیت دارد تا مشکل برای کار دندانپزشک ایجاد نشود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از خرید پمپ باد دندانپزشکی بهداشتی و بدون استاندارد صرف نظر کنید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام استفاده از کمپرسور باد دندانپزشکی این است که چه مقدار رطوبت تولید می کند؟ آیا این رطوبت را درون خودش نگه می دارد یا خیر؟ در صورت تولید رطوبت فضای داخلی و بیرونی کمپرسور، یک محیط مناسب برای رشد و تکثیر انواع باکتری ها می شود و دیگر این دستگاه برای انجام اقدامات دندانپزشکی مناسب نخواهد بود. البته در این مواقع، می‌توان با نصب کردن یک خشک کن یا همان میکروفیلتر روی بدنه به خوبی هوای دستگاه را کاملاً خشک و از هر گونه رطوبت پاک نمود. این وسیله برای حذف ذرات اضافی و آلاینده های هوا هم بسیار مفید است و باعث به دام انداختن میکروارگانیسم های موجود در آن می شود.

دیگر نکته‌ای که باید در نحوه استفاده از کمپرسور باد دندانپزشکی در نظر بگیرید روغن موجود در هواست. کمپرسورها برای نتیجه و عملکرد بهتر آن هر چند وقت یکبار به روانکاری نیاز دارند. در این میان احتمال این که روغن وارد جریان هوا شود، بسیار زیاد است. در حالی که پمپ باد مخصوص دندانپزشکی باید فاقد از هرگونه روغن باشد. در صورت نشت روغن بهترین راهکار این است که از سیستم های مخصوص سیلانت استفاده کنید.

کاهش خطر آلودگی با کمپرسور

مهم ترین دلیلی که دندانپزشکان از کمپرسور باد استفاده می کنند، کاهش خطر آلودگی است. احتمال آلودگی در هوای پرفشار بسیار کمتر است و به دلیل کوچک تر بودن این دستگاه به راحتی قابل جابجایی است. به همین خاطر، نه تنها در دندانپزشکی، واحدهای پزشکی دیگری هم به خاطر از بین بردن احتمال آلودگی از کمپرسور استفاده می کنند تا سلامت بیماران، کارکنان و پزشکان در امان باشد.

کمپرسور مخصوص دندانپزشکی و واحدهای دیگر نسبت به مدل‌های صنعتی صدای کمتری دارد و حتی برخی از آنها بدون کار می کند. اما اگر بازهم دستگاه صدادار باشد، صدای کم آن را می توان با کمک فیلترهای صدا خفه کن برطرف نمود تا دندانپزشکان تمرکز و دقت بیشتری برای پیش بردن روند درمانی داشته باشند.

راهنمایی خرید کمپرسور باد دندانپزشکی

خرید کمپرسور دندانپزشکی

انتخاب کمپرسور مناسب به عنوان یکی از ضروری ترین تجهیزات دندانپزشکی برای دندانپزشکان عزیز بسیار اهمیت دارد. برای خرید این دستگاه باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیریم تا بتوانید بهترین خدمات دندانپزشکی را ارائه دهید:

کیفیت هوای خروجی

اولین نکته ای که باید هنگام خرید کمپرسور باد دندانپزشکی در نظر بگیرید کیفیت هوای خروجی آن است. هر چقدر هوا با کیفیت تر باشد سلامتی بیماران حفظ در امان است و افزایش کارایی را شاهد خواهیم بود.

هنگام انجام عملیات دندانپزشکی به خصوص جراحی، بیمار در معرض خطر انواع باکتری ها و میکروارگانیسم ها و پاتوژن ها قرار دارد و در صورت عدم کیفیت این دستگاه ایمنی کلینیک بسیار کاهش پیدا می‌کند و هوای تولید شده کیفیت مناسب را نخواهد داشت.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

پس بهتر است به جای به خطر انداختن سلامت بیماران و احتمال ایجاد بیماری، با پرداخت هزینه ای کاملا معقولانه یک کمپرسور مرغوب تهیه کنید.

قدرت بیشتر و استفاده مداوم

امروزه انواع کمپرسورهای باد با قدرت فشرده سازی مختلف طراحی و ساخته می شوند که هرچقدر موتور دستگاه قوی‌تر باشد، دستگاه آمادگی بهتری برای استفاده مداوم خواهد داشت. معمولاً کمپرسورها بین 1 الی 5۵ اسب بخار قدرت نیاز دارند تا بتوانند به خوبی فعالیت خود را انجام دهند. همچنین فراموش نکنید هر چقدر ابزار بیشتری به این دستگاه متصل شود، دستگاه به موتور قوی تری برای رساندن برق نیاز خواهد داشت.

فشار باد مناسب برای عملکرد صحیح دستگاه ها

تمام ابزارهای دندانپزشکی هنگام استفاده به کمپرسور متصل می شوند که تمامشان برای عملکرد بهتر به فشار خاصی نیاز دارند.

در صورت استفاده از کمپرسور دارای فشار بسیار پایین احتمال این که به ابزار و بیمار آسیب جدی وارد شود، بسیار زیاد است.

گارانتی و رضایت دندانپزشکان

بهترین راهکار برای انتخاب کمپرسور باد دندانپزشکی، خرید دستگاه دارای گارانتی است در این حالت شما نسبت به کیفیت دستگاه اطمینان بیشتری دارید و اگر با مشکل روبه‌رو شوید می‌توانید ایراد کمپرسور خود را به راحتی رفع کنید. همچنین با مشاهده رضایت دیگر دندانپزشکان از یک دستگاه کمپرسور، شما هم برای خرید آن تشویق می شوید.

با توجه به نیازتان خرید کنید

یکی از سوالات رایج دندانپزشکان قیمت کمپرسور باد دندانپزشکی است. قیمت کمپرسور باد با توجه به تجهیزات و کیفیت آن مشخص می شود و هر چقدر هزینه آن بیشتر باشد بهتر می تواند پاسخگوی تمام نیازهای یک دندانپزشک باشد. امروزه کمپرسورهای باد دندانپزشکی  در برندهای مختلف موجود است که بهترین برندها با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند. اما باید از دستگاهی استفاده کنید که درصورت مشکل دار شدن بتوانید قطعه فابریک آن را تهیه کنید. برخی برندهای مشهور به دلیل برخی تحریم ها قطعات فابریک شان داخل کشور یافتن می‌شود و دندانپزشکان هنگام بروز مشکل مجبور هستند دستگاه را به طور کامل کنار بگذارند.

خوشبختانه کشور ما در ساخت کمپرسور بادی دندانپزشکی فعالیت دارد که این امکان را می‌دهد دندانپزشکان عزیز با پرداخت نصف هزینه کمپرسورهای برند خارجی بتوانند این دستگاه را تهیه کنند. در حالی که نسبت به خرابی دستگاه و راه اندازی مجدد آن هیچ نگرانی نداشته باشند.

هزینه بر بودن نصب غیرحرفه‌ای دستگاه

نصب کمپرسور باد دندانپزشکی چگونه است؟ برای افزایش عمر و کارایی مفید دستگاه باید نحوه نصب صحیح و راه اندازی آن را یاد بگیرید. در حالی که نصب غیرحرفه ای آن می تواند هزینه های بسیاری در بر داشته باشد و در آینده نه چندان دور شما را با مشکلات متعددی روبرو کند.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام استفاده از کمپرسور باد دندانپزشکی به آن دقت کنید قرار گرفتن آن در هوای کاملاً تمیز است. دستگاه باید در محیطی کاملاً تمیز و با هوای پاک و بدون آلودگی قرار گیرد. در صورت عدم قرار گیری دستگاه در جای مناسب فیلتر ها بیش از حد کار می کنند و دستگاه زودتر با خرابی و آلودگی مواجه می شود.

همچنین استفاده بیش از حد از دستگاه باعث مرطوب شدن محیط آن می شود و در آخر میکروفیلتر ها به خوبی وظیفه خود را انجام نمی دهند.

نصب کننده باید سیستمی برای محل نصب شما قرار دهد تا فضای خالی بین دو دستگاه وجود داشته باشد. در صورت فاصله بیش از حد تهویه به خوبی انجام نمی شود و ممکن است اکسیدکربن و ارسال آن به دهان بیمار رخ دهد.

هنگام نصب و راه اندازی کمپرسور لوله کشی، سیستم هوا و گیرنده‌های هوا بسیار اهمیت دارد و باید به درستی این کار انجام شود.

شرایط نگهداری کمپرسور دندانپزشکی

 کمپرسور باد دندانپزشکی با ویژگی‌های خاص متفاوت دارای تجهیزات و ابزارهای بسیار گران است است که باید در نحوه نگهداری و مراقبت آن نهایت دقت را داشته باشید.

این دستگاه به مرطوب محیط بسیار حساس است و در صورت مرطوب بودن هوا قسمت های ظریف داخلی آن ممکن است دچار آسیب دیدگی شود. قطعاتی مانند سرنگ، واحدهای تحلیل، قطعه های دست ساز، دریچه های صندلی، مته ها، حساسیت زیادی به رطوبت و آلودگی و هوای کثیف نشان می‌دهند.

راه اندازی زمانبر و قدیمی شدن دستگاه

کمپرسور باد دندانپزشکی با ضعیف شدن قسمت های مختلفی روبرو می شود. تمامی این دستگاه ها مدت زمانی برای ایجاد فشار شروع به کار نیاز دارند که اگر این مدت زمان بیش از حد افزایش یابد، قدیمی شدن دستگاه و زمان تعویض آن نیز رسیده است. پس اگر دستگاه قدیمی دارید حتما زمان شروع به کار کردن آن را اندازه گیری کنید و در صورت افزایش زمان در دفعات بعدی به مشکل دار بودن دستگاه پی ببرید. در چنین مواقعی یا دستگاه نیاز به تعمیر دارد یا برای تعویض آن باید تصمیم بگیرید.

کمپرسور دندانپزشکی، کمپرسور صنعتی نیست

کمپرسور دندانپزشکی

تفاوت کمپرسور دندانپزشکی با کمپرسور صنعتی چیست؟ تمام کمپرسورها وظیفه دارند هوای فشرده تولید کنند. اما از آنجایی که کمپرسور دندانپزشکی با سلامتی بیماران در ارتباط است استاندارد های بسیاری در روند تولید آن در نظر گرفته می شود تا بدون هیچ آسیب دیدگی مناسب تجهیزات دندانپزشکی باشد. اولین تفاوت، بدون روغن بودن کمپرسور باد دندانپزشکی است که هوای خروجی آن باید از هرگونه آلودگی به دور باشد. دیگر تفاوت که وجود دارد نصب فیلتر ضد باکتری و هوای خروجی عاری از هر گونه باکتری باشد. همچنین قطعات داخلی باید از استیل ضد زنگ ساخته شود تا به راحتی دچار خوردگی نشود.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

توان کمپرسور دندانپزشکی نسبت به مدل های صنعتی بسیار متفاوت است و بین نیم الی دو کیلو وات قابل خریداری است.

سوالات متداول

کمپرسور باد دندان پزشکی را از کجا بخریم؟

شما می توانید با شماره 05138543311 تماس گرفته و بعد از مشاوره رایگان کمپرسور دندانپزشکی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

قیمت کمپرسور باد دندانپزشکی چقدر است؟

با توجه به مختلف بودن نوع و اجزای بکاررفته درهر کمپرسور، قیمت می تواند متفاوت باشد. البته شما می توانید کمپرسور مدنظر خود را با ویژگی های خاص به ایران کمپرسور سفارش دهید.

نتیجه گیری

کمپرسور های مخصوص دندانپزشکی با ویژگی های مناسب این حرفه طراحی و ساخته می‌شود و هدف استفاده از آنها پیشگیری از انتقال بیماری ها و آلودگی از بیمار به دیگر بیماران است. این دستگاه در انواع مختلف طراحی و ساخته می شود. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید آن دقت کنید، داشتن تاییدیه و گواهینامه استاندارد است. در غیر این صورت قابل اعتماد نخواهد بود.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا