کمپرسور

کمپرسور باد آپاراتی

3/5 - (4 امتیاز)

کمپرسور باد آپاراتی چه دستگاهی است؟ این دستگاه برای متخصصین مکانیک و اتومبیل یک دستگاه حیاتی شناخته می شود که با امکانات گسترده‌ و تجهیزات مختلف قابل خریداری است. مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه کمپرسور افزایش راندمان کاری است. به همین خاطر اکثر متخصصین مکانیک به امکانات کمپرسور توجه ویژه ای دارند تا از برطرف کردن نیازشان توسط این دستگاه مطمئن شوند.

اما این دستگاه چکار می کند که انقدر اهمیت دارد؟ کمپرسورهای باد آپاراتی امکان تعمیر وسایل نقلیه را برای مهندسین مکانیک بسیار راحت تر می کنند که امروزه با روی کار آمدن مدل های متنوع آن موجب افزایش راندمان کاری و در اختیار قرار گرفتن امکانات بیشتر شده است. در واقع از مهم ترین صنایع کشور تا کسب و کارهای کوچک به پمپ باد نیاز دارند و با کمک آن انرژی مورد نیاز را برای بهره مندی از ابزارهای صنعتی در دست دارند.

اگر می خواهید در مورد این دستگاه اطلاعات دقیق تری به دست آورید، حتماً در این مطلب همراه ما باشید.

کمپرسور باد آپاراتی دقیقاً چیست؟

پمپ باد مخصوص تعمیرکاران مکانیک کارگاه های صافکاری و رنگ و پولیش و آپاراتی های تنظیم باد طراحی و ساخته شده است تا هوای فشرده لازم برای تعمیر در سریع ترین زمان ممکن تولید شود. تمام تجهیزات آپاراتی و ابزارهای پنوماتیک با کمک 5 تا 30 HP با 80 تا 240 لیتر هوای فشرده فعالیت خود را شروع می کنند.

برای خرید کمپرسور آپاراتی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

خوب است بدانید رایج ترین کمپرسور باد در صنعت خدمات خودروسازی کمپرسورهای هوای پیستونی است که به عنوان کمپرسورهای هوای متقابل مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی در ساخت کمپرسور هوا هستیم که کمپرسور هوای پیش دوار با مزایای بسیار و هزینه کمتر در اختیار صنعت های مختلف قرار گرفته است. اما با این حال هنوز کمپرسورهای باد مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین کاربرد کمپرسورهای باد آپاراتی

در موارد زیر با مهمترین کاربرد کمپرسورهای باد آپاراتی آشنا می شوید:

تعمیرگاه های مکانیکی؛ قابل استفاده برای تمام تجهیزات

مهم ترین کاربرد کمپرسور باد آپاراتی در تعمیرگاه های مکانیکی است. زیرا تمام تجهیزات یک تعمیرگاه با کمک کمپرسور باد کار می کند که هر کدام برای مدت زمان نسبتاً کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، میانگین استفاده از هر کدام از تجهیزات تعمیرگاه های اتومبیل حدود ۱۵ درصد می باشد که می توان به نتیجه رسید میزان استفاده از هوای فشرده تقریباً SCFM 15 است.

تعمیرگاه ها و کارگاه های صافکاری جهت استفاده از اسپری رنگ

دیگر کاربرد کمپرسور باد آپاراتی، استفاده از آن در تعمیرگاه های صافکاری است که از آن برای اسپری رنگ و دیگر تجهیزات مانند انواع سنباده، پولیش و دمنده های پرقدرت استفاده می شود. مدت زمان استفاده از هر کدام دستگاه صافکاری بسیار طولانی است. بنابراین از دستگاه کمپرسور باد در این زمینه استفاده زیادی می شود و برای تولید هوای فشرده مقدار مشخصی از آن را تنظیم کرد. معمولاً اکثر تعمیرکاران برای شروع فعالیت خود و استفاده از تجهیزات صافکاری از کمپرسور باد آپاراتی با مخزن ۲۵۰ لیتر استفاده می کند.

بخوانید: مخزن کمپرسور

راه اندازی دستگاه های تنظیم باد

تعمیرگاه های تنظیم باد برای استفاده و راه‌اندازی دستگاه های تنظیم باد به کمپرسور نیاز دارند. کمپرسور باد برای این دسته از تعمیرگاه ها بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر، از کمپرسور های دارای مانور اپراتور بسیار قدرتمند بهره مند هستند.

راهنمای خرید کمپرسور باد آپاراتی

کمپرسور باد آپاراتی

این دستگاه در انواع گوناگون قابل خریداری است. بنابراین برای خرید آن باید نکات و ویژگی های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید:

قابل حمل یا پرتابل؟

برای استفاده از کمپرسور باد آپاراتی به چه مدل نیاز دارید؟ کمپرسور قابل حمل یا پرتابل؟ به عنوان مثال تعمیرکاران خودرو برای راحتی فرایند و دسترسی بهتر به پمپ باد آپاراتی از مدل قابل حمل استفاده می کنند. این مدل دستگاه به راحتی در اطراف اتومبیل جابجا می شود و برای دسترسی به تمام قسمت های اتومبیل مشکلی به وجود نمی آورد. البته برای دسترسی بهتر می توان از شلنگ های بلند برای تولید فشار قوی استفاده کرد.

قابلیت کنترل دستگاه

به طور کلی، دستگاه های باد آپاراتی به دو نوع اتوماتیک و دستی طراحی و ساخته شدند. دستگاه های قابل تنظیم استفاده گسترده تری در اختیار تعمیرکاران قرار می‌دهد. در واقع تعمیرکاران برای استفاده از دستگاه اتوماتیک نیاز به تنظیم باد ندارند. پمپ باد بعد از فشرده سازی هوا به صورت اتوماتیک به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در نهایت خاموش می‌شود. اما برای استفاده از دیگر مدل دستگاه های کمپرسور آپاراتی، باید به صورت دستی آن را تنظیم و سپس خاموش کنید.

سرعت مناسب باد کردن

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید هنگام خرید دستگاه پمپ باد آپاراتی توجه کنید مدت زمانی که طول می‌کشد انواع لاستیک های کوچک و بزرگ را باد کند. هر چقدر سرعت دستگاه در بازکردن لاستیک ها بیشتر باشد مدت زمان کمتری برای تعمیر و فعالیت صرف می شود. برای بررسی این ویژگی باید انواع لاستیک ها در سایزهای مختلف را بررسی کنید.

مدت زمان فرآیند عملیات

فرآیند عملیات دستگاه پمپ باد به گونه‌ای است که بعد از انجام فرایند دستگاه باید خنک شود. مدت زمان خنک شدن دستگاه به مدت زمان استفاده از آن بستگی دارد. هر چقدر فعالیت عملیات پمپ باد آپاراتی بیشتر باشد مدت زمان طولانی تری برای خنک شدن آن صرف می شود. به همین منظور، باید برای استفاده مجدد صبر کنید.

تعیین میان برخی دستگاه ها سرعت خنک شدن شان و انجام فعالیت ها کمتر است و برای شروع مجدد فرآیند زمان کمتری صرف می کنند. پس هنگام خرید حتما به چرخه عملیات پمپ کمپرسور توجه ویژه ای داشته باشید و بررسی کنید دستگاه شما قابلیت دارد بدون خنک شدن به فعالیت مجدد بپردازد یا خیر؟

نکات کلیدی برای استفاده از کمپرسور باد

در کنار این که دستگاه با کیفیتی خریداری کنید باید به شرایط استفاده و ویژگی های آن توجه ویژه داشته باشید. در ادامه به این موضوعات می پردازیم:

  • به محیط تعمیرگاه خود توجه کنید. در صورت تهیه بهترین کمپرسور ممکن است استفاده از آن در شرایط غیراستاندارد نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.
  • همچنین به منبع برق دقت کنید و بررسی نمایید استفاده از کمپرسور در کجا قرار گیرید بهتر است.
  • جهت استفاده از این وسیله باید تهویه کافی در محیط وجود داشته باشد.
  • دیگر مشاغل که در نزدیکی تعمیرگاه شما قرار دارند روی این دستگاه تاثیر گذار خواهد بود.
  • تمام کمپرسورهای باد آپاراتی برای ارائه بهترین عملکرد به بزرگترینمنبع انرژی نیاز دارند.آیا منبع انرژی تعمیرگاه شما توانایی تامین انرژی مورد نیاز دستگاه را دارد یا خیر؟
  • نحوه استفاده از کمپرسور باد آپاراتی به نوع تجهیزات تعمیرگاه شما بستگی دارد. شما باید با توجه به اندازه اسب بخار و نوع دستگاه تان مدل مناسب را انتخاب کنید.

بهترین کمپرسور مخصوص تعمیرکار صافکاری و رنگ

تمام تعمیرکاران صافکاری و رنگ باید کمپرسوری خریداری کنند که توانایی استفاده مداوم را داشته باشد. کمپرسور های پیچ دوار گزینه مناسبی برای این کار هستند. در کنار این باید آرام بودن کمپرسور هنگام کار و تمیز بودن آن را نیز در نظر داشته باشید. چرا که هنگام فعالیت زنگ و اسپری کردن به هوای فشرده کاملاً طبیعی نیاز دارید که بیشتر کمپرسورهای پیچ دوار هوای تمیزی در اختیار شما قرار می دهند.

برای خرید کمپرسور آپاراتی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

علاوه بر این با نصب فیلترهای یا خشک کن های هوا و روی کمپرسورهای باد آپارتی به راحتی می توانید به افزایش کیفیت هوای مورد نظر رسیدگی کنید.

هدف استفاده از کمپرسور باد

هوا به عنوان یک منبع شناخته می شود که می تواند مانند گاز، برق و آب برای تامین انرژی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از تجهیزات پنوماتیکی فعال با انرژی باد کمپرسور باد است. این دستگاه هوای فشرده لازم برای صنایع تامین می کند و برای صنایع خودرو، صنایع معدن، مبلمان و چوب و حتی صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین هدفی که می تواند کمپرسور باد داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • خنک نگه داشتن اجزا و قطعات در حال ساخت
  • جدا کردن مواد زاید
  • جابجایی قطعات مثل واترجت ها و رنگ پاش ها که رنگ و آب به وسیله این دستگاه جابجا می شود.

اصلی ترین کار کمپرسور باد فشرده سازی هوا

کمپرسور آپاراتی باد با کمک هوای فشرده به جذب و انتقال انرژی می پردازد. مزایای استفاده از این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • گرمای کمتری تولید می کند.
  • وزن سبک تری دارد.
  • هزینه نگهداری و تولید آن کم است.
  • نسبت به تجهیزات برقی و گازی خطر کمتری دارد.

انواع کمپرسور باد؛ از داینامیکی تا فشار قوی

خرید کمپرسور باد آپاراتی

کمپرسور باد آپاراتی با توجه به اجزای تشکیل دهنده و نحوه عملکرد آن در انواع مختلف تهیه و ساخته می‌شود. صنایع مختلف با توجه به میزان ظرفیت، حجم هوا و گازی که قرار است فشرده ساز شود نوع کمپرسور مناسب خود را تهیه می کنند که به دو دسته جابجایی مثبت و داینامیکی تقسیم می شود. رایج ترین مدل های مورد استفاده در صنعت شامل موارد زیر است:

  • کمپرسورهای جابجایی مثبت
  • کمپرسورهای دینامیکی
  • کمپرسورهای پیستونی
  • کمپرسور اسکرو
  • مپرسور های فشار قوی

مدل داینامیکی

این مدل کمپرسور باد به دو دسته سانتریفیوژی و محوری تقسیم بندی شده است.

جابجایی مثبت این مدل کمپرسور به دو دسته روانی و رفت و برگشتی تقسیم شده است.

مدل پیستونی؛ رایج ترین مدل در صنعت

مدل باد پیستونی به عنوان رایج ترین کمپرسور موجود در صنعت شناخته می شود که بر اثر ظرفیت فشرده سازی هوا در انواع مختلف قابل تهیه است. کمپرسورهای در ظرفیت 250 و 500 لیتر جز کم ظرفیت ترین کمپرسورهای باد پیستونی هستند که برای کارهای کوچک استفاده می شود. دسته دوم این مدل ظرفیت های بیشتر از ۲۵ لیتر قرار دارد که مخصوص کارگاه ها و کارخانه های کوچک است و حداکثر فشار هوایی که این مدل کمپرسورها تولید می کنند، بین ۸ الی ۱۰ بار معادل ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ کیلو پاسکال است.

مدل باد اسکرو

کمپرسور باد اسکرو هم از نظر تولید فشار باد جزء کمپرسورهای متوسط است که توانایی فشرده سازی هوای بیش از ۱۰۰ بار را دارد. مهم ترین مزیت کمپرسورهای باد اکسرو این است که هنگام فشرده‌سازی هوا هیچ نوساناتی ندارند و به دلیل عدم اصطکاک بادوام‌ترند و کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کنند. به همین خاطر جزء محبوب ترین کمپرسورهای باد شناخته می شوند.

مدل فشار قوی

این مدل کمپرسور باد زمانی استفاده می‌شود که به فشار هوای حدود ۳۰۰۰ کیلو پاسکال نیاز است.

پیشنهاد ایمن برای کاهش مصرف انرژی کمپرسور

کمپرسور باد آپاراتی به دلیل مصرف انرژی بسیار پایین به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی شناخته می‌شود. اما اگر به دلیل قدیمی شدن تجهیزات تصمیم دارید هزینه های خود را کاهش دهید می‌توانید از راه کارهای گفته شده در زیر جهت کاهش مصرف انرژی استفاده نمایید:

  • سعی کنید در فصول سرد سال و در مواقع غیر ضروری از کمپرسورهای باد استفاده نکنید و در صورت عدم نیاز به آنها حتماً دستگاه را خاموش کنید.
  • در بیشتر مواقع از کمترین توان کمپرسور و کمترین فشار آن استفاده نمایید.
  • در صورت تولید گرمای بیش از حد حتماً از یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای کمک بخواهید و به طور مرتب گرمای تولید شده دستگاه را چک کنید.
  • در صورت مواجه شدن با نشت محفظه حتماً تعمیرات لازم و انجام دهید.
  • با به دست آمدن آوردن بیشینه توان سیستم به راحتی می توانید از کار کشیدن بیش از حد دستگاه خودداری کنید.

خطرات کمپرسور باد

کمپرسور باد آپاراتی مانند دیگر دستگاه ها از یک منبع انرژی برای انجام فعالیت خود استفاده می‌کنند. بنابراین مانند دیگر ابزارها و انرژی ها می تواند خطرناک باشد. کسانی که با این دستگاه دست و پنجه نرم می کنند باید از تجهیزات و وسایل ایمنی برخوردار باشد؛ وسایلی مانند گوش گیر و عینک ایمنی.

برای خرید کمپرسور آپاراتی می توانید با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

در موارد زیر با چند نمونه از خطرات این دستگاه آشنا می شوید:

  • شنیدن صدای مداوم
  • هوای فشرده در طولانی مدت ممکن است باعث کم شنوایی شود.
  • در صورت دمیده شدن هوای فشرده شده کمپرسور احتمال پارگی ریه و معده وجود دارد.
  • با ورود هوای فشرده شده به جریان خون احتمال آسیب دیدگی به رنگ ها وجود دارد.
  • قرار گرفتن چشم در برابر فشار هوا بسیار خطرناک است و احتمال آسیب دیدگی آن وجود دارد.

سوالات متداول

چگونه کمپرسور باد آپاراتی بخریم؟

شما می توانید با شماره 05138543311 تماس گرفته و بعد از مشاوره رایگان کمپرسور آپاراتی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

قیمت کمپرسور باد آپاراتی چقدر است؟

با توجه به مختلف بودن نوع و اجزای بکاررفته درهر کمپرسور، قیمت می تواند متفاوت باشد. البته شما می توانید کمپرسور مدنظر خود را با ویژگی های خاص به ایران کمپرسور سفارش دهید.

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شدید، دستگاه کمپرسور باد آپاراتی در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد و عملیات بسیاری از در صنایع مختلف با استفاده از این دستگاه قابل اجراست. امروزه کمپرسورها با قدرت های مختلف طراحی و ساخته می شود که هر زمینه ای باید مناسب ترین پمپ باد آپاراتی را تهیه کنید. بنابراین انتخاب و خرید کمپرسور باد آپاراتی باید هدفمند باشد و با توجه به زمینه فعالیت انجام شود.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا