کمپرسور

همه چیز در مورد کمپرسور باد نقاشی

امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور باد نقاشی یک دستگاه پرکاربرد در صنعت رنگ کاری است که با تولید هوای فشرده، سرعت و کیفیت رنگ آمیزی را به شدت افزایش می دهد. یکی از دغدغه های رایج در میان نقاشکاران، رنگ آمیزی با سرعت بیشتر است. رنگ زدن با قلم مو وقت زیادی را می گیرد و در خیلی موارد، خسته کننده است.

اما به راحتی می‌ توان با خرید کمپرسور باد یک قدم رو به جلو برداشت، در سریع ترین زمان ممکن رنگ آمیزی را به پایان رساند و کیفیت بهتری از نتیجه رنگ آمیزی شاهد باشیم.

پمپ باد رنگ کاری در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و در حجم های مختلف طراحی و ساخته شده است. در واقع برای هر زمینه کاری کمپرسور رنگ کاری مخصوصی تهیه می شود؛ از کارگاه های کوچک گرفته تا کارخانه های بزرگ از کمپرسور باد یا همان پمپ باد استفاده می‌ کنند و با هدف سرعت بخشیدن دستگاه ها و روند کاریشان، این دستگاه جایگاه ویژه ای دارد.
بنابراین اگر می خواهید با کاربرد پمپ باد مناسب رنگ کاری و نحوه عملکرد آن اطلاعات بیشتری بدست آورید، در این مطلب همراه ما باشید.

بهترین پمپ باد برای نقاشی

بهترین کمپرسور باد نقاشیپمپ باد کوچک برای نقاشی و رنگ آمیزی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ یا کدام مدل برای نقاشی مناسب است؟ در این زمینه کمپرسور باد مخصوصی ارائه نشده است. اما می توان با در نظر گرفتن ویژگی های مهم، بهترین پمپ باد برای نقاشی را تهیه نمود. در واقع منظور از کمپرسور باد نقاشی کمپرسوری است که در این زمینه مناسب است و بهترین عملکرد را ارائه می دهد. در ادامه با ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین پمپ باد برای نقاشی آشنا می شوید.

1. قابلیت تولید حجم بالایی از هوای فشرده، در فشار کم

کمپرسور از یک منبع انرژی بهره مند است که هوا را فشرده سازی کرده و درون مخزن ذخیره می کند. این هوای فشرده کاربردهای فراوانی می تواند داشته باشد که یکی از کاربردهای آن سرعت بخشیدن به عملیات رنگ آمیزی و نقاشی است.

از آنجا که کمپرسورهای هوای فشرده با فشار های مختلفی ارائه می دهند، هر فشاری برای نقاشی مناسب نیست و باید توانایی و فشار خاصی برای این زمینه در نظر بگیریم. طبق نتایج بدست آمده، کمپرسور نقاشی به هوای فشرده با حجم بالا و فشار کم نیاز دارد تا بهترین عملکرد رنگ آمیزی را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که قیمت کمپرسور باد برای این شغل با توجه به حجم مخزن و فشار هوا متفاوت است.

2. کمپرسور هوای نسبتاً بزرگ

اسپری رنگ آمیزی برای ارائه بهترین کیفیت باید بتواند رنگ را به آرامی روی سطح قرار دهد و کنترل کاملی روی این عملکرد داشته باشد. حال برای این کار به حجم بالایی از هوای فشرده نیازمند است. بنابراین تولید این حجم از هوا تنها توسط یک پمپ باد نقاشی نسبتا بزرگ امکان پذیر است تا عملیات رنگ آمیزی به صورت پیوسته و بدون نقص انجام شود.

3. دبی حجمی بالاتر از نیاز اسپری رنگ

یکی دیگر از ویژگی های کمپرسور باد نقاشی، دب حجمی است. دبی حجمی به مقدار هوای فشرده تولید شده در هر دقیقه، در فشار مشخص گفته می شود. پس یک پمپ باد نقاشی مناسب این حوزه باید دبی حجمی بالاتر از دبی حجمی مورد نیاز اسپری گان رنگ داشته باشد و دلیل آن هم به خاطر تاثیرگذاری عوامل مختلف روی فشار و حجم هوا هنگام انتقال هوای فشرده است. این یعنی، در صورت برابر بودن فشار و دبی حجمی کمپرسور یا فشار و دبی حجمی مورد نیاز با اسپری رنگ، رنگ آمیزی با اختلال روبرو می شود و سطح مورد نظر به خوبی پوشش داده نمی شود.

4. مقدار فشار PSI

برای انتخاب مقدار فشار یا همان PSI باید به مقدار فشار مورد نیاز اسپری رنگ توجه کنید. معمولا اسپری رنگ ها به فشاری بین 25 الی 30 PSI نیاز دارد. اما برخی اسپری گان ها پرکاربردتر و قوی تر اند و در صورت تهیه آن ها باید برای انتخاب بهترین پمپ باد برای نقاشی، مقدار PSI را 40 به بالا در نظر بگیرید.

کمپرسور باد 10 لیتری سایلنت(بدون صدا و روغن)

کمپرسور باد 10 لیتری سایلنت(بدون صدا و روغن) | ایران کمپرسوراگر شغل شما رنگ کاری ساختمان است به دلیل کوچک بودن کمپرسور باد 10 لیتری سایلنت می توانید به راحتی این کمپرسور باد نقاشی را روی موتور سیکلت قرار بدهید و در هنگام رنگ کاری از آن استفاده کنید. در ادامه در مورد برخی از ویژگی های پمپ باد 10 لیتری سایلنت صحبت می کنیم.

ویژگی های کمپرسور باد 10 لیتری سایلنت

  • حجم مخزن: 10 لیتر
  • قدرت موتور: 800 وات سفارشی
  • بهینه در مصرف برق
  • دارای رول کیج برای محافظت از قطعات کمپرسور
  • دارای پرشر سوئیچ حساس و فوق العاده دقیق با کمترین ضریب خطا

برای خرید کمپرسور باد 10 لیتری سایلنت از ایران کمپرسور می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

کمپرسور باد 10 لیتری یخچالی(موتور1/4 اسب نو)

کمپرسور باد 10 لیتری یخچالی(موتور14 اسب نو) - ایران کمپرسورکمپرسور باد 10 لیتری یخچالی(موتور1/4 اسب نو) یکی از انواع کمپرسور باد نقاشی است که برای رنگ کاری ساختمان های مختلف استفاده می شود. قدرت موتور این دستگاه برابر با 1/4 اسب بخار است و قطعات آن کاملاً فابریک و به هیچ از قطعات دست پیچ مانند سیم پیچ استفاده نشده است. برای دریافت مشاوره قبل از خرید می توانید با کارشناسان ایران کمپرسور در ارتباط ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱باشید.

نحوه کار کردن با کمپرسور باد نقاشی

نحوه کار کردن با کمپرسور باد نقاشینحوه کار کردن با اسپری رنگ چگونه است؟ اگر کار کردن با قلم مو و غلتک رنگ آمیزی برایتان سخت است، خوب است با کمپرسور رنگ کاری شروع به کار کنید. اگر هر گونه مشکلی در دستگاه کمپرسور باد برای نقاشی پیش آمد می توانید با یک تکنیسین کمپرسور در ارتباط باشید.

در اولین مرحله باید ابزار اولیه را تهیه کنید. ابزار اولیه شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات ایمنی مانند دستکش و ماسک تنفسی
  • شیلنگ
  • متعلقانی مانند فیلتر یا تنظیم کننده
  • پمپ باد مناسب رنگ کاری

همانطور که متوجه شدید، برخی وسایل برای افزایش ایمنی است و باید قبل شروع کار از آن ها استفاده کنید. در اولین مرحله، پیستوله را با کم شیلنگ و اتصالات موجود به پمپ باد نقاشی وصل کنید. بعد از چک کردن مقدار CFM رنگ و حلال خود را با توجه به داده های مشخص شده ترکیب کنید.

بهتر است برای اولین بار عملیات رنگ آمیزی را روی یک مقوا تست کنید. معمولا الگوی پاشش توسط یک اهرم در کنار اسپری قابل تنظیم است. بهترین روش این است که صبر کنید لایه اولیه رنگ خشک شود، سپس مرحله دوم را آغاز کنید.

نکات کلیدی استفاده از پمپ باد رنگ کاری

نکات کلیدی برای استفاده از کمپرسور باد و عملیات رنگ آمیزیاگر احساس کردید هنگام رنگ کردن و نقاشی کیفیت دلخواه تان ایجاد نمی شود، نکات گفته شده در موارد زیر را بررسی کنید:

  • یکی از دلایل کاهش و افت فشار پمپ باد نقاشی، باریک بودن و طولانی بودن شلنگ است. پس طول و قطر شلنگ را بررسی کنید و از یک شلنگ متناسب استفاده نمایید. هر چقدر شلنگ نازک تر و باریک تر باشد افت فشار بیشتر اتفاق می افتد.
  • استفاده از کلید قطع کن پمپ باد بهترین گزینه برای استفاده مداوم و تعویض ابزارهای متصل به کمپرسور است این وسیله باعث می شود در زمان کسب و کار خود صرفه جویی کنید. اما باید بدانید که مانعی در برابر جریان هوا ایجاد می‌کند و احتمالا با افت فشار مواجه خواهید بود.
  • یکی از دلایلی که باعث ایجاد فشار و کاهش جریان می شود عملکرد نادرست رگلاتور است. پس برای بهتر عمل کردن کمپرسور باد نقاشی استفاده از رگلاتورهای دیواری بزرگ پیشنهاد می شود. رگلاتور باید بتواند هوا را به اندازه کافی به اسپری برساند.

کلام اخر در مورد پمپ باد نقاشی

در انتخاب بهترین پمپ باد برای نقاشی باید به قیمت پمپ باد کوچک برای نقاشی توجه کنید. توان موتور این دستگاه اهمیت زیادی در قیمت پمپ باد نقاشی دارد و باید از دستگاهی استفاده کنید که جابجایی آن ساده تر باشد و دسترسی بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. معمولاً کمپرسورهای چرخدار بهترین گزینه برای رنگ آمیزی و نقاشی هستند و قیمت مناسبی دارند. البته نحوه استفاده شما روی نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است و باید از نکات نحوه استفاده درست غافل نشوید. برای تهیه کمپرسور باد نقاشی می توانید با کارشناسان ایران کمپرسور در ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ ارتباط باشید.

سوالات متداول

چرا کیفیت باد کمپرسور باد نقاشی افت می کند؟

یکی از دلایل کاهش و افت فشار پمپ باد نقاشی، باریک بودن و طولانی بودن شلنگ است. پس طول و قطر شلنگ را بررسی کنید و از یک شلنگ متناسب استفاده نمایید. هر چقدر شلنگ نازک تر و باریک تر باشد افت فشار بیشتر اتفاق می افتد.

کدام مدل کمپرسور برای نقاشی مناسب است؟

در این زمینه کمپرسور باد مخصوصی ارائه نشده است. اما می توان با در نظر گرفتن ویژگی های مهم، بهترین پمپ باد برای نقاشی را تهیه نمود. در واقع منظور از کمپرسور باد نقاشی کمپرسوری است که در این زمینه مناسب است و بهترین عملکرد را ارائه می دهد.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا