کمپرسور

کمپرسور باد میخکوب و منگنه کوب

امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور باد میخکوب و منگنه کوب یکی از ابزارهای کاربردی برای تامین نیروی لازم در صنعت چوب است که با تامین باد فشرده شده نیرو مورد نیاز برای کار کردن این دو دستگاه را تامین می کند. کمپرسور باد در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در صنایع چوب مانند نجاری، ساخت مبلمان و ساخت دکوراسیون داخلی جهت فعالیت وسایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از رایج ترین ابزارها میخکوب و منگنه کوب است که عملکرد شبیه به هم دارد. از میخ کوب بیشتر در نجاری و صنایع چوب استفاده می شود. اما منگنه کوب در صنایع مبل حضور دارد. انرژی لازم برای استفاده از این وسیله کاربردی با کمک کمپرسور باد تامین می شود. کمپرسور باد براساس حجم مخزن در مدل های مختلف تقسیم بندی می شود که مدل های کوچکتر به راحتی قابل حمل است. در حقیقت هر چقدر حجم مخزن کمپرسور بزرگتر باشد، حجم باد خروجی بیشتر شده و نیروی زیادتری تولید می کند.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید. 

حال در ادامه بیشتر با کاربرد کمپرسور برای میخکوب و منگنه کوب آشنا می شوید:

میخکوب و منگنه کوب چیست؟

میخکوب و منگنه کوب چیست؟

میخکوب و منگنه شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. به همین دلیل، برخی ها این دو دستگاه را با یکدیگر اشتباه می گیرند؛ در حالی که از میخکوب برای نجاری و صنایع چوب استفاده می شود و منگنه کوب مناسب صنعت مبلمان سازی و روی کوبی است. یکی از اصلی ترین تفاوت این دو دستگاه اندازه آنهاست. میخکوب معمولاً نسبت به منگنه‌کوب بزرگتر است و سوراخ های بزرگتری در سطح ایجاد می کند. از طرفی هم سرعت بالاتری در کار دارد. همچنین نسبت به منگنه کوب سبک‌تر است.

مطلب پیشنهادی: کمپرسور آپاراتی

منگنه کوب هم به سه نوع مختلف تقسیم بندی می شوند:

  1. دستی
  2. برقی
  3. بادی

که نوع دستی با کمک فشار و نیروی دست منگنه روی سطح کوبیده می شود. نوع برقی هم با کمک نیروی انرژی الکتریکی فعالیت خود را انجام می‌دهد و نوع بادی هم با کمک فشار هوای فشرده شده کار می کند.

کمپرسور مناسب برای میخکوب و منگنه کوب

کمپرسور مناسب برای میخکوب و منگنه کوب

منگنه کوب دستگاه هایی هستند که برای انجام فعالیت نیاز به تامین مداوم هوا دارد. در واقع جهت حرکت میخ به داخل چوب و منگنه نیروی هوایی نیاز است.

مطلب پیشنهادی: کمپرسور دندانپزشکی

با توجه به نوع میخکوب و منگنه کوب مدل مناسب کمپرسور هم مشخص می‌شود. معمولاً ظرفیت‌های ۲ الی ۶ گالن برای خرید کمپرسور گزینه مناسبی است. اما باز هم با توجه به مشخصات نوع میخکوب و منگنه کوب مدل کمپرسور باد خریداری می شود. در ادامه با ویژگی‌های مهم کمپرسور باد مخصوص میخکوب و منگنه کوب آشنا می شوید:

ظرفیت مخزن؛ مدت زمان استفاده از دستگاه

ظرفیت مخزن با توجه به فعالیتی که قرار است انجام دهید انتخاب می شود. هر چقدر مدت زمان استفاده بیشتر باشد کمپرسور باد با ظرفیت مخزن بزرگ انتخاب بهتری است. کمپرسور های باد با ظرفیت مخزن از ۱ الی ۸ گالن طراحی و ساخته می شوند. اگر برای میخکوب و منگنه کوب دستگاه قابل حمل لازم دارید، گالن های ۱ تا ۶ گزینه مناسب تری هستند.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: کمپرسور ساختمانی

از طرفی کمپرسور باد با ظرفیت بالا مزایای بیشتری دارد و مدت زمان استفاده از آن طولانی تر است. دستگاه های دارای ظرفیت مخزن کم مدت زمان زیادی قابل استفاده نمی باشد و خیلی زود فشار هوا افت پیدا می‌کند. اگر برای انجام فعالیت های معمولی و استفاده خانگی نیاز به میخکوب دارید، تهیه کمپرسور با ظرفیت مخزن کوچک مناسب است.

CFM؛ میزان اندازه گیری جریان هوا در یک زمان مشخص

CFM؛ میزان اندازه گیری جریان هوا در یک زمان مشخص

CFM میزان اندازه گیری جریان هوا در گذر زمان مشخص را نشان می دهد که در کنار اندازه مخزن نباید به این ویژگی هم و تهیه کمپرسور باد توجه کنید:

مطلب پشنهادی: تعمیر کمپرسور

برای مشخص کردن میزان CFM تنها کافی است مقدار CFM دستگاه را در 1.5 ضرب کنید. مقدار به دست آمده برای تهیه کمپرسور باد مناسب است. معمولاً کمپرسور باد برای میخکوب و منگنه کوب به حداقل سی اف ام نیاز دارند.

PSI؛ فشار هوا در هر اینچ مربع

لازم نیست در مورد این ویژگی حساسیت زیادی به خرج دهید. چرا که اکثرا کمپرسورهای باد کوچک مخصوص میخکوب و منگنه کوب دارای PSI مناسب اند.

HP؛ قدرت یا همان اسب بخار

میزان قدرت کمپرسور باد بر حسب اسب بخار مشخص می شود. در واقع این مشخصه نشان دهنده قدرت کلی موتور دستگاه است و مدت زمانی که توانایی فعالیت دارد را مشخص می کند. معمولاً دستگاه های کوچک و قابل حمل کمپرسور دارای PH چندانی نیستند. در صورت تهیه کمپرسور با ظرفیت کافی و دقت به میزانCFM  قدرت مورد نیاز هم بدست می آید. در واقع میزان قدرت یا اسب بخار کمپرسورهای باد با توجه به CFM و PSI مشخص شود.

جمع و جور و راحتی استفاده

تهیه کمپرسور باد قابل حمل برای دستگاه میخکوب و منگنه کوب باعث افزایش بهره وری دستگاه می شود ونحوه استفاده را راحت می کند. دستگاه های بزرگتر هم امکانات بیشتری دارند و توسط ابزارهای مختلف قابل استفاده هستند. پس دقت داشته باشید که دستگاه های خیلی بزرگ و سنگین برای ابزارهای پنوماتیک مانند میخکوب و منگنه کوب گزینه مناسبی نیست و کمپرسور قابل حمل گزینه بهتری برای استفاده است.

سیستم خنک کننده هوا

سیستم خنک کننده هوا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دستگاه کمپرسور است که باعث خنک نگه داشتن دستگاه می شود. این قسمت علاوه بر خنک نگه داشتن سیستم باعث افزایش عمر دستگاه می شود.

برای خرید کمپرسور دندان پزشکی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

نقش دستگاه کمپرسور باد در صنعت چوب

نقش دستگاه کمپرسور باد در صنعت چوب

باد فشرده تولید شده توسط کمپرسور باد یا پمپ باد چه مزایایی دارد؟ اکثر شرکت های تولیدکننده محصولات چوبی از هوای فشرده شده جهت توانایی و کنترل بیشتر تجهیزات و خلق محصولات با کیفیت استفاده می کنند. یکی از مهم ترین کاربردها افزایش راندمان دستگاه میخکوب و منگنه کوب است. علاوه بر این دو مورد برای انتقال بارهای سنگین و انجام عملیات های سنگین به فشار بسیار بالا نیاز است. به عنوان مثال، در ساخت کابینت و مبلمان، پردازش الوار و کنترل حرکت چوب در دستگاه های مختلف.

نتیجه گیری

کمپرسور باد میخکوب و کمپرسور باد منگنه کوب جز کمپرسورهای با ظرفیت متوسط است که برای تهیه آن باید به ظرفیت دستگاه میخکوب و منگنه کوب توجه ویژه‌ای داشته باشید. چراکه در صورت کم یا زیاد شدن فشار هوا دستگاه ممکن است آسیب ببیند. مقاله ای که خواندید توسط ایران کمپرسور تهیه شده و شما می توانید نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا