بلاگ

راهنمای خرید کمپرسور حفر چاه

آپدیت شده در: 11 دی 1402
3.7/5 - (6 امتیاز)

کمپرسور حفر چاه یا پمپ باد حفاری Submersibe Pump از انواع پمپ‌های مدل سانتریفیوژی از مرکز مستغرق هستند. از این نوع کمپرسورها برای انتقال و یا جمع آوری سیالات تمیز مانند آب‌های سطحی در شکل‌های افقی و عمودی استفاده می‌شود. پمپ‌های حفر چاه در بین صنعتگران طرفداران خاص خود را دارند. این کمپرسور کاربردهای زیادی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت کمپرسور‌های حفاری با پمپ‌های لجن کش

برخی از افراد تصور می‌کنند، پمپ حفر چاه همان کمپرسور لجن کش می‌باشد، اما نمی‌دانند که کارایی این دو نوع پمپ با هم تفاوت دارد. شما وقتی نحوه کار با کمپرسور را یاد داشته باشید، به راحتی می‌توانید آب تمیز را بدون هیچ گونه گل و لای و ذرات ریز و درشت خاک، از داخل چاه انتقال دهید.

در صورتی که با استفاده از پمپ‌های لجن کش شما می‌توانید، سیالاتی را که دارای گرد و خاک، ماسه و شن‌های ریز و درشت هستند را جابجا کنید. البته طراحی این نوع پمپ‌ها به گونه‌ای است که نمی‌گذارد ذراتی که با سیال مخلوط شده است، وارد دستگاه شود. در برخی از مدل‌های این کمپرسور از پروانه‌هایی استفاده ‌شده است که این ذرات را تا حد زیادی ریز می‌کنند.

قطعات تشکیل دهنده کمپرسور حفر چاه

برای یادگیری نحوه کار کمپرسور حفر چاه باید قطعات آن را بررسی کنید و کاربرد هر کدام از آن‌ها بشناسید. علاوه بر این برای راهنمای استفاده ار این کمپرسور را نیاز دارید تا حداقل اطلاعاتی درباره قطعات و کیفیت آن‌ها داشته باشید. در ادامه مقاله به معرفی قطعات مهم پمپ حفاری اشاره کرده‌ایم.

قطعاتی که ساختار اصلی کمپرسور چاه را تشکیل می‌دهند شامل بدنه، لوله مکش یا قسمت ورودی، پروانه، شافت، الکتروموتور و لوله تخلیه یا بخش خروجی می‌شوند. بدنه این کمپرسور عایق کاری شده است و کمپرسور می‌تواند به واسطه این بدنه داخل آب قرار بگیرد، بدون اینکه مخلوط آب با ذرات گرد و غبار وارد الکتروموتور شوند. در واقع عملکرد اصلی پمپ حفاری، حرکت پروانه‌های ساخته شده در قسمت بالایی شافت است.

بیشتر بخوانید: کمپرسور سردخانه چیست؟

پروانه کمپرسور حفاری

با چرخش اولین پروانه به کمک لوله مکش، سیال به داخل پمپ وارد می‌شود. بعد از آن با فشاری که سیال از چرخش پروانه دریافت می‌کند، به سمت جلو پیش می‌رود. ممکن است در نحوه کار کمپرسور حفر چاه جهت افزایش قدرت کمپرسور، پروانه‌های بعدی را هم بکار بگیرند. در این صورت با وارد شدن انرژی مکانیکی، سیال به پروانه بعدی انتقال می‌یابد.

با حرکت سیال در اطراف پروانه‌های کمپرسور، انرژی پروانه‌ها افزایش یافته و این باعث می‌شود تا انرژی الکتریکی جهت انجام فرآیند دستگاه کمتر استفاده شود. در نحوه کار کمپرسور حفر چاه توجه داشته باشید که کمپرسور‌های حفاری در حالت خشک کار نکنند، زیرا این نوع پمپ‌ها شناور هستند و تنها زمانی که در آب قرار دارند باید روشن شوند. در غیر این صورت الکتروموتور آن می‌سوزد.

مزیت‌های کمپرسور حفر چاه

یکی از مسائلی که باید به عنوان راهنمای خرید کمپرسور حفر چاه به آن توجه داشته باشید، مزیت‌های این دستگاه است. وجود قطعات با کیفیت و درجه یک در این کمپرسور باعث می‌شود، دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد. هر چقدر کیفیت قطعات و متریال اولیه کمپرسور خوب باشد، این دستگاه در مقابل اتفاق کاویتاسیون مقاوم‌تر خواهد بود. اغلب کمپرسورهای حفاری علاوه بر این که هوا نمی‌گیرند، به هیچ وجه داغ نمی‌کنند و بدون سر و صدا فرآیند حفاری را انجام می‌دهند.

کمپرسور حفر چاه چه کاربرد‌هایی دارد؟

کمپرسورهای چاهی یا حفاری در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. صنایع مواد غذایی و دارویی از این دستگاه برای جابجایی سیالات استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این کمپرسور، استفاده آن جهت تخلیه فاضلاب‌ها و خارج کردن پساب‌های زیرزمینی است.

جابجایی آب استخرها و مخازن و تانکرهای بزرگ به واسطه این دستگاه انجام می‌شود. از دیگر کاربرد‌های مهم این دستگاه می‌توان به تخلیه چاه و برداشت آب تمیز، انتقال آب صاف، صنایع مواد شیمیایی و فواره‌ها اشاره کرد.

نکات کلیدی برای خرید بهترین کمپرسور حفر چاه

شما برای این که بهترین نوع کمپرسور حفاری را خریداری کنید، باید معیار‌هایی را برای استفاده از این دستگاه در نظر بگیرید. در ابتدا باید به سایت و یا فروشگاهی مراجعه کنید که برای مشتریان خود ضمانت نامه و خدمات پس از فروش محصول را در نظر گرفته باشد. در این صورت اگر دستگاه کمپرسور شما به تعمیر نیاز داشته باشد، با مراجعه به فروشگاه می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تعمیر آن اقدام کنید.

نمونه‌های خارجی دستگاه باید دفترچه راهنمای فارسی داشته باشند، نکات مهم دیگری که باید هنگام خرید دستگاه کمپرسور دقت کنید، شامل میزان انرژی مصرفی، نوع کابل، میزان قدرت و توانمندی در پمپاژ، قیمت، راحتی در نصب، کارکرد بالا و بی سر و صدا بودن می‌شود. البته در خرید پمپ حفاری توجه داشته باشید که دستگاه برای محافظت از پروانه دارای توری باشد و فضای زیادی را اشغال نکند.

بخوانیدکمپرسور باد سیلندری

نتیجه گیری

اگر شما قصد خرید کمپرسور حفر چاه را دارید، می‌توانید به سایت ایران کمپرسور مراجعه کنید و با دیدن انواع پمپ‌های حفاری، پمپ مورد نیاز خود را تهیه کنید. انتخاب این چنین کمپرسور‌ها با وجود برندهای مختلف در بازار کار راحتی نیست. اما کارشناسان و مشاوران سایت ایران کمپرسور در همه ساعات شبانه روز، آماده راهنمایی و مشاوره جهت خرید کمپرسور به شما هستند.

با خرید از ایران کمپرسور می‌توانید از ضمانت نامه و خدمات پس از فروش دستگاه بهره‌مند شوید، همچنین می‌توانید از قیمت کمپرسور باد اطلاع کسب کنید. کمپرسورهای معرفی شده در سایت، از بهترین برندهای داخلی و خارجی می‌باشند.


کمپرسور حفر چاه چیست؟

کمپرسور حفر چاه یا پمپ باد حفاری Submersibe Pump از انواع پمپ‌های مدل سانتریفیوژی از مرکز مستغرق هستند. از این نوع کمپرسورها برای انتقال و یا جمع آوری سیالات تمیز مانند آب‌های سطحی در شکل‌های افقی و عمودی استفاده می‌شود.

کمپرسور حفر چاه چه کاربرد‌هایی دارد؟

کمپرسورهای چاهی یا حفاری در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. صنایع مواد غذایی و دارویی از این دستگاه برای جابجایی سیالات استفاده می‌کنند.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا