کمپرسور

کمپرسور باد موبایل

امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور باد موبایل یکی از مهم‌ترین، حیاتی‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم حوزه تعمیرات است. البته صرف استفاده از آن محدود به یک حوزه نیست، تعمیرکار لوازم‌خانگی، الکترونیکی، بردها، مدارها و هر دستگاه برقی دیگری در نهایت نیاز به یکی از این ابزارها و لوازم خواهد داشت. از این پمپ‌ها در بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

وظیفه اصلی آن‌ها خشک‌کردن بردهای مدارچاپی، ازبین‌بردن گردوخاک، جرم باقی‌مانده پس از لحیم‌کاری، رسوبات و همین‌طور نظافت زیر پایه‌ها، آی‌سی‌ها و… بعد از شستشو است.

بررسی کاربردها کمپرسور باد موبایل

بررسی کاربردها کمپرسور باد موبایل

این دستگاه برای تمیزکردن بردهای کامپیوتر، موبایل، تمامی دستگاه‌های برقی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌وسیله آن شما می‌توانید روکش‌های لاستیکی روی بردهای الکتریکی را به‌راحتی از بین برده و همین‌طور در بخش‌های تخصصی‌تر، سوکت‌ها را به‌واسطه استفاده از آن تمیز کنید.

ضمن این که نقاط غیرقابل‌دسترسی در دستگاه‌های الکترونیکی و گجت‌ها وجود دارد که برای تمیزکردن آن‌ها، نیاز به فشار باد خواهید داشت. چون هر روش دیگری می‌تواند سبب بروز آسیب و یا اختلال در دستگاه شود. همین‌طور کمپرسور باد موبایل، حل‌کننده یکی از بزرگ‌ترین معضلات فروشگاه‌های موبایل و لوازم جانبی یعنی تمیزکاری صفحه‌نمایش قبل از نصب لایه محافظ یا همان گلس است. با استفاده از این ابزار کاربردی شما می‌توانید بدون این که به دستگاه ضربه و یا فشاری وارد شود، صفحه و گلس را جدا نموده و سپس نسبت به تعویض آن اقدام فرمایید.

کدام مدل کمپرسور باد موبایل مناسب است؟

کمپرسورهای باد در تعمیرگاه‌ها، نجاری‌ها، دندانپزشکی و بسیاری از صنعت‌ها نیز دیده می‌شوند. کمپرسورهای هوا در واقع وظیفه تأمین هوای فشرده در ابعاد بزرگ و کوچک، صنعتی و تجاری و… را دارند.

با استفاده از کمپرسور باد موبایل شما قادر به فشرده‌سازی گاز طبیعی، اُزُن، اکسیژن و سایر گازهای قابل‌استفاده در صنعت هستید. می‌توان گفت که عملکرد این دستگاه برعکس جاروبرقی است. به این صورت که فشار هوا را در رنجی خاص که برای آن تعریف شده مکیده و سپس در صورت نیاز، همان میزان هوا را باتوجه‌به توان خود به بیرون پرتاب می‌کند.

میزان انتشار هوا و نرخ پرتاب در این دستگاه‌ها با توجه ‌به کاربردی که دارند متفاوت است. چنین پرتاب بادی باعث افزایش دما شده و درصورتی‌که این پروسه کنترل نشود، قطعاً دستگاه می‌تواند سبب بروز آسیب بخصوص در بردهای سخت‌افزاری و قطعات کامپیوتری شود. در نتیجه یک خنک‌کننده روی کمپرسور باد موبایل تعبیه شده است.

ویژگی‌های مهم در کمپرسور باد تعمیرات موبایل استاندارد

ویژگی‌های مهم در کمپرسور باد تعمیرات موبایل استاندارد

درصورتی‌که قصد خرید و تهیه کمپرسور باد تعمیرات موبایل را دارید بهتر است به چند مسئله دقت داشته باشید. اول این که چنین ابزارهایی معمولاً به دلیل گسترش استفاده توسط برندهای زیادی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از این برندها نه‌تنها شناخته نشده و یا اصطلاحاً No Name هستند. بلکه ممکن است در اثر استفاده مداوم دچار مشکل شده و به‌هیچ‌ عنوان قابل تعمیر و بازیابی هم نباشند.

در نتیجه بهتر است با سراغ مدل‌هایی بروید که سروصدای زیادی نداشته باشند. چون بالاخره ممکن است شما در طول روز بارها با استفاده از این دستگاه عملیات نظافت و پاک‌سازی سطوح و بردها را تکرار کنید. قطعاً سروصدای بلند می‌تواند آزاردهنده باشد.

مسئله بعدی حجم مناسب برای مخزن است. مثلاً پمپ بادی که حجمی معادل 30 لیتر دارد، برای استفاده سه نفر در یک تعمیرگاه موبایل می‌تواند گزینه استانداردی باشد. البته بازهم این مسئله تا حدی بستگی به کیفیت دستگاه، برند تولیدکننده و همین‌طور مصرف برق خواهد داشت.

درصورتی‌که در طول روز زیاد از این دستگاه استفاده می‌کنید و یا حجم تعمیرات بالا است، می‌توانید مدلی را با حجم مخزن بالاتر تهیه کنید تا هم سرعت کارتان بیشتر باشد و هم مشکلی در تمیزکردن بردهای بزرگ و پیچیده نداشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید کمپرسور باد موبایل

نکات مهم در هنگام خرید کمپرسور باد موبایل

در هنگام خرید کمپرسور باد موبایل، احتمالاً با مدل‌های قابل‌حمل هم مواجه می‌شوید. این مدل‌ها وزن کمی دارند و در نتیجه اگر می‌خواهید از آن‌ها در تعمیرات کامپیوتر در محل یا شرکت استفاده کنید، قادر هستید به‌راحتی جابه‌جایشان کنید.

 در بسیاری از مواقع ممکن است مجبور شوید که کامپیوتر را در منزل مشتری تعمیر کنید، پروژه تعمیرات سخت‌افزاری یک شرکت است یا هر استفاده دیگری، مدل‌های قابل‌حمل و خرید کمپرسور باد موبایل پرتابل به شما پیشنهاد می‌شود.

این پمپ‌ها معمولاً وزن کمی دارند و همین‌طور در اثر جابه‌جایی و تغییر مکان دچار مشکل و ایراد فیزیکی نمی‌شوند و اصطلاحاً پیکربندی آن‌ها قرص و محکم است.

مقایسه مدل‌های مختلف کمپرسورهای باد موبایل و کامپیوتر

مقایسه مدل‌های مختلف کمپرسورهای باد موبایل و کامپیوتر

در بازار ایران به‌طورکلی از دو نمونه کمپرسور تعمیر موبایل بیشتر استفاده می‌شود و در نتیجه جز پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها هستند. هرکدام از این مدل‌ها مزایا و معایب منحصر به خود را دارند. تفاوتی ندارد که بودجه‌تان چقدر است. در نهایت باید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

پمپ‌های باد بدون روغن (اویل فری)

کمپرسور باد موبایل بدون روغن یا اویل فری از جمله مدل‌های محبوب است که برای تولید هوا از سیستمی منسجم‌تر بدون خنک‌کننده وابسته بر روغن استفاده می‌کند. در این مدل برخلاف نسخه‌های دیگر خبری از روغن درون هوای فشرده نیست. این مسئله در خصوص کاربردهایی نظیر مواد غذایی و دندانپزشکی بسیار مهم است. اما اگر قرار بر استفاده از کمپرسور باد موبایل در تعمیرات سخت‌افزاری است. این حجم کم روغن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند.

بخوانبد: کمپرسور اویل فری

پمپ‌های باد یخچالی

این مدل‌ها نیز از جمله پرفروش‌ترین کمپرسور باد تعمیرات موبایل موجود در بازار هستند. سروصدای کمی ایجاد نموده و معمولاً هر شش ماه یک‌بار، بسته به تعداد دفعات استفاده، نیاز خواهد بود که روغن آن‌ها تعویض شود. روغن موجود در این دستگاه‌ها به جهت کنترل دما و خاصیت خنک‌کنندگی، درست شبیه به خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید روی مدل‌های یخچالی فیلتر نصب کنید تا از انتشار روغن در کنار باد تولید شده جلوگیری شود.

راهنمای خرید کمپرسور برای تعمیرات کامپیوتر

راهنمای خرید کمپرسور برای تعمیرات کامپیوتر

علاوه بر استفاده در تعمیرگاه‌های موبایل، شما می‌توانید از کمپرسور یخچالی و اویل فری در تعمیرات کامپیوتر، لپ‌تاپ و دیگر لوازم برقی دارای برد و قطعات حساس استفاده کنید. پیکربندی سخت‌افزاری کامپیوتر نیز درست مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بسیار حساس است و شما از هر مدلی نمی‌توانید برای نظافت برد و… استفاده کنید. در نتیجه یک کمپرسور پنوماتیک استاندارد می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. موضوع مهم دیگر در مورد این دستگاه‌ها سروصدای آن‌هاست که صرفاً موجب ایجاد مزاحمت برای دیگران نمی‌شود.

بلکه به‌مرورزمان شنوایی شما را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس به نفع سلامتی خودتان است که به سراغ کمپرسور باد موبایل کم سروصدا بروید. به طبع برای ایرانیان اهمیت دارد که بتوانند یک دستگاه را با کم‌ترین قیمت تهیه کنند.

کدام کمپرسور تعمیرگاهی موجود در بازار گزینه مناسب‌تری است؟!

کمپرسور باد موبایل

توصیه ما این است که حین خرید کمپرسور باد موبایل، به چند مسئله به‌عنوان خصوصیت‌های فنی دستگاه توجه کنید. اول این که حجم مخزن این دستگاه‌ها بر حسب لیتر نشان‌داده‌شده و این دستگاه‌ها در یک واحد مشخص در دقیقه یک میزان خاص فشار را خارج می‌کنند.

در نتیجه به دنبال مدل‌هایی باشید که متناسب با کار تعمیرات سخت‌افزاری موبایل و کامپیوتر، خروجی دارند و همین‌طور امکان استفاده مداوم از آن‌ها در طول یک‌زمان معین وجود داشته باشد. همین‌طور دو اصل کارایی و دوام فنی در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی اهمیت دارد. پس با تضمین این موارد کمپرسور باد موبایل را خریداری نمایید.

پس از آن عواملی همچون وزن و ابعاد کمپرسور نیز برای خریداران اهمیت دارد. درصورتی‌که مدام ناچار به جابه‌جایی کمپرسور هستید، بهتر است مدل‌های پرتابل و سبک‌تر را انتخاب کنید.

روی این دستگاه‌ها معمولاً توضیحاتی در مورد مدل، ظرفیت، تعداد سیلندر، فشار هوا، دور موتور، ولتاژ، توان بر حسب کیلووات و… درج شده است. حتماً آن را با کاتالوگ و مشخصات فنی درصورتی‌ که فروشگاه اینترنتی است مقایسه نمایید. ضمن این که اعتماد به برندهای شناخته شده در این مورد می‌تواند انتخاب کم‌ ریسک‌ تری را برای شما در پی داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

اگر قصد خرید کمپرسور باد موبایل را دارید حتماً گزینه‌ای را انتخاب نمایید که در صورت بروز مشکل پس از چند سال استفاده، بتوانید قطعات و لوازم‌یدکی کمپرسور باد را در بازار تهیه نمایید، این قطعات شامل، موتور کمپرسور، سوپاپ اطمینان کمپرسور باد، شیر، اتودرین، فیلتر کمپرسور، کلید، گیج، مخزن و انواع شلنگ و… می‌شود. قطعاً نسخه‌های بی‌کیفیت و یا مدل‌های تقلبی پشتیبانی سخت‌افزاری خوبی هم نخواهند داشت.

در نهایت انتخاب شما بین دو مدل یخچالی و بدون روغن یا اویل فری است. هرکدام از این گزینه‌ها مزایای خاص خود را دارند که این راهنمایی ها توسط سایت ایران کمپرسور نیز انجام داده شد. در حجم‌های مختلف از 10 تا 150 لیتری در دسترس هستند. قیمت مدل‌های یخچالی نسبت به اویل فری‌ها کم‌تر بوده، اما به‌صورت دوره‌ای نیاز به سرویس و تعویض روغن خواهند داشت. می‌توان گفت که در مدل‌های مشابه این تفاوت قیمت تا دوبرابر است.


کمپرسور باد موبایلی چیست؟

کمپرسور باد موبایل یکی از مهم‌ترین، لوازم حوزه تعمیرات است. البته صرف استفاده از آن محدود به یک حوزه نیست، تعمیرکار لوازم‌خانگی، الکترونیکی، بردها، مدارها و هر دستگاه برقی دیگری در نهایت نیاز به یکی از این ابزارها و لوازم خواهد داشت.

بهترین مدل کمپرسور موبایلی در بازار چیست؟

توصیه ما این است که حین خرید کمپرسور باد موبایل، به چند مسئله به‌عنوان خصوصیت‌های فنی دستگاه توجه کنید. اول این که حجم مخزن این دستگاه‌ها بر حسب لیتر نشان‌داده‌شده و این دستگاه‌ها در یک واحد مشخص در دقیقه یک میزان خاص فشار را خارج می‌کنند.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا