بلاگ

کمپرسور پنوماتیک چیست؟ (معرفی بهترین کمپرسور پنوماتیک)

آپدیت شده در: 21 شهریور 1403
5/5 - (1 امتیاز)

پنوماتیک بادی نوعی ابزار صنعتی قدرتمند است و برای انجام عملیات‌های صنعتی خاصی که نیازمند کمپرسور هستند، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. کمپرسور پنوماتیک یکی از قطعات و تجهیزات پرکاربرد در صنعت محسوب می‌ شود که کاربردهای زیادی دارد.

انواع کمپرسور پنوماتیک

پمپ باد پنوماتیک

کمپرسور پنوماتیک، یکی از انواع پمپ باد است که انرژی مورد نیاز برای ابزارهای بادی را تامین می کند. این کمپرسورها انواع گوناگونی دارند که در صنایع مختلفی به کار می روند. کمپرسور پنوماتیک ایمنی بالایی دارد و استفاده از آن راحت است. انواع کمپرسور پنوماتیک شامل موارد زیر هستند:

کمپرسور جابه جایی مثبت

کمپرسورهای جابه جایی مثبت، نوعی کمپرسور است که با حرکات رفت و برگشتی کار می کند. این کمپرسور با دبی ثابت فعالیت کرده و با جابه جایی سیلندر هوا را فشرده می کند. این کمپرسورها نیز دارای انواع زیر هستند:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور دیافراگمی

کمپرسور دینامیکی

در کمپرسور دینامیکی، هوا داخل یک محفظه هدایت شده و با برخورد با پره های روتور، هوا را فشرده می کند. این کمپرسور شامل انواع زیر است:

  • کمپرسور سانتریفیوژ
  • کمپرسور محوری

کمپرسور پنوماتیک چه کاربردی دارد؟

کاربرد کمپرسور پنوماتیک، برای استفاده از ابزارهای بادی است. صنایعی که از این کمپرسور استفاده می کنند شامل موارد زیر هستند:

  • نساجی
  • پزشکی
  • دسته بندی
  • پتروشیمی
  • خودروسازی
  • چوب
  • صنایع غذایی

بهترین کمپرسورهای پنوماتیک

بهترین کمپرسورهایی که می توانید برای ابزارهای بادی از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر است:

کمپرسور باد 50 لیتری اویل فری ایران کمپرسور

کمپرسور 50 لیتری ایران کمپرسور

کمپرسور باد 50 لیتری اویل فری، یکی از محصولات ایران کمپرسور است که برای استفاده از ابزارهای پنوماتیک مناسب است. این کمپرسور دارای چرخ و دسته است که جابه جایی آن را آسان می کند.

کمپرسور باد 50 لیتری کوپل استریم

کمپرسور کوپل استریم

کمپرسور باد 50 لیتری کوپل استریم یکی از انواع کمپرسور پرتابل یا سیلندری است که نسبت به کمپرسورهای اویل فری قیمت ارزان تری دارند. توان این کمپرسور 2 اسب بخار است و می توان از آن در رنگ آمیزی خانه و خودرو، کارگاه های نجاری و… استفاده کرد. البته این کمپرسور سروصدای زیادی تولید می کند و برای محیط های مسکونی مناسب نیست

کمپرسور باد 80 لیتری سایلنت برند ABLE

کمپرسور able

کمپرسور 80 لیتری ABLE، یکی از بهترین کمپرسورهایی است که می توانید برای ابزارهای بادی از آن استفاده کنید. این کمپرسور کیفیت بالا، قیمت مناسب و عمر زیادی دارد و استفاده از آن آسان است. از این رو می توان آن را از سایر مدل های مشابه متمایز کرد.

کمپرسور 60 لیتری اویل فری ایران کمپرسور

کمپرسور 60 لیتری

کمپرسور 60 لیتری 1500 وات اویل فری، یکی از جدیدترین و قوی ترین محصولات ایران کمپرسور است که سرعتی دو برابر نسبت به مدل های دیگر دارد. این پمپ باد ایستاده است و جای کمی را اشغال می کند. بنابراین اگر فضای محدودی در اختیار دارید، این کمپرسور برای شما مناسب است.

سخن آخر

کمپرسور پنوماتیک نوعی کمپرسور است که برای استفاده از ابزارهای بادی کاربرد دارد. این کمپرسور دارای انواع مختلفی است که می توانید با توجه به نیاز خود بهترین آن را انتخاب کنید. اگر قصد خرید این پمپ باد را دارید، می توانید از ایران کمپرسور اقدام کنید.

avatar
حسین موسوی نیا

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر
‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا