بلاگ

راهنمای خرید کمپرسور باد خانگی

آپدیت شده در: 18 خرداد 1402
امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور های باد خانگی از انواع کمپرسور های کوچک هستند که برای انجام کلیه فعالیت های خانگی و مصارف کوچک از آن استفاده می‌شود. از کاربرد های این کمپرسور می‌توان به باد کردن لاستیک خودرو، استخر بادی، انواع تشک های بادی، افزایش فشار آب حین شستشو و … اشاره کرد. حال اگر می‌خواهید اقدام به خرید کمپرسور باد خانگی کنید، ممکن است این سوال ها برایتان پیش بیاید که اصلاً یک کمپرسور باد خانگی خوب چه نوع کمپرسوری باید باشد؟

ویژگی های بهترین کمپرسور باد خانگی چیست؟
کمپرسور باد خانگی را از کجا باید خریداری کرد؟
اگر به دنبال پاسخ برای این سوال ها می‌گردید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد. ما در ادامه این مقاله به راهنمای خرید کمپرسور باد خانگی می‌پردازیم و می‌گوییم که این نوع کمپرسور ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند. پس تا انتها این مقاله همراه ایران کمپرسور باشید.

کمپرسور باد خانگی چیست؟

کمپرسور باد خانگی چیست؟

کمپرسور هوا یا کمپرسور باد، دستگاهی دارای جریان هوا فشرده است که وظیفه آن نگهداری و متراکم کردن هوای فشرده اطراف خود است. کمپرسور باد خانگی نمونه های کوچک تری از کمپرسور های صنعتی هستند که فقط برای استفاده در مصارف خانگی مناسب می‌باشند.

کمپرسور باد یخچالی 10 لیتری

اگر که در خانه خود با فعالیت های نیاز به باد فشرده سر و کار دارید، به شما خرید کمپرسور باد خانگی را پیشنهاد می‌کنیم. کمپرسور باد می‌تواند ابزار خوبی برای استفاده در کارگاه های کوچک خانگی نیز باشد. اما جدا از این ها چه ویژگی هایی کمپرسور باد خانگی را نسبت دیگر کمپرسور ها متمایز کرده است؟

بیشتر بخوانید: بررسی پمپ باد کوچک و کاربردهای فراوان آن!

کمپرسور باد خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کمپرسور باد خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

حالا که درمورد کمپرسور خانگی کمی صحبت کردیم، بهتر است به ویژگی های آن هم بپردازیم. بهترین کمپرسور باد خانگی کمپرسوری است که تمامی اصول و استاندارد های فنی و ایمنی در آن رعایت شده باشد، در واقع بهترین کمپرسور باد خانگی باید از موارد زیر پیروی کند:

نداشتن صدا و لرزش

بدون صدا و لرزش بودن کمپرسور باد خانگی مهم ترین ویژگی کمپرسور باد خانگی است. ایجاد صدای بلند در حین کار موجب آزار و اذیت اعضای خانواده و همسایه ها می‌شود. اگر می‌خواهید از کمپرسور خانگی استفاده کنید، حتما نوع بی صدا یا سایلنت آن را خریداری نمایید.

با خریداری این کمپرسور ها می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از کمپرسور خانگی خود استفاده کنید بدون اینکه کسی متوجه صدا کمپرسور شود. کمپرسور های بی صدا و یا سایلنت به دو دسته کمپرسور های یخچالی و کمپرسور های بدون روغن یا اویل فری تقسیم می‌شود که تفاوت آن ها در استفاده و عدم استفاده روغن در آن ها است.

کمپرسور باد 15 لیتری یخچالی

بدون روغن بودن موتور

گفتیم که کمپرسور های بی صدا مناسب برای مصارف خانگی به دو دسته کمپرسور های یخچالی و کمپرسور های اویل فری با بدون روغن تقسیم می‌شود. کمپرسور های یخچالی در موتور خود از روغن استفاده می‌کند ولی کمپرسور های اویل فری عاری از هرگونه روغن در موتور خود هستند.

استفاده از کمپرسور های یخچالی، بعضی اوقات در هنگام جابه‌جایی یا اصابت ضربه، ممکن است دچار روغن ریزی در محیط خانه شود و یا وجود روغن در موتور ممکن است باعث وجود برخی از آلودگی ها در خانه شود. جدا از این ها تعویض روغن کمپرسور باد یخچالی هم دردسرهای خودش را دارد. اما با استفاده از کمپرسور اویل فری یا بدون روغن، بروز این مشکلات به صفر می‌رسد و می‌توان به راحتی از کمپرسور بدون هیچ دردسری استفاده کرد.

دارا بودن حداقل فشار هوا

برخی ها از کمپرسور های باد برای غبارگیری مکان های غیرقابل دسترس از کمپرسور باد خانگی استفاده می‌کنند. برای همین انواع موتور کمپرسور باد باید توان تولید هوای فشرده با فشار 7 تا 8 بار را داشته باشد تا بتوان در برخی مواقع در سال به خصوص خانه تکانی های نزدیک عید، از کمپرسور برای غبارگیری مکان های غیرقابل دسترس خانه استفاده کرد.

وجود باد پاش و شلنگ با کمپرسور باد

قابل حمل بودن

باد پاش و شلنگ دو قطعه جانبی کمپرسور باد است که وجود آن ها از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است. انواع شلنگ کمپرسور باعث انتقال هوای فشرده کمپرسور برای فواصل کمی طولانی تر در خانه است که طول آن هم بسته به همین فواصل تعیین می‌شود.

باد پاش هم قطعه ای تفنگی شکل است که در انتهای شلنگ قرار می‌گیرد و باعث خروج هوای فشرده به صورت بسیار متمرکز و سوزنی شکل می‌شود. این نوع فشار باعث ورود هوای فشرده به نقاط غیرقابل دسترس خانه، ماشین یا برخی اشیاء می‌شود و می‌توان گرد و خاک را به راحتی از بین برد.

وزن کم

کمپرسور باد خانگی عملاً همیشه یک جا قرار نمی‌گیرد و در خانه یا بیرون مدام در حال جابه‌جایی است، پس به طبع هر چه وزن کمپرسور باد خانگی سبک تر باشد، بسیار راحت تر می‌توان آن را جابه‌جا کرد. بهترین اندازه برای کمپرسور های خانگی از 5 تا 25 لیتر می‌باشد، که توصیه می‌شود هنگام خرید کمپرسور باد خانگی، حتما وزن کمپرسور در این محدوده باشد تا تمامی اعضا خانواده بتوانند به راحتی آن را جا‌به‌جا کنند.

قابل حمل بودن

قابل حمل بودن کمپرسور باد خانگی

نکته دیگر که باید در کمپرسور باد خانگی باید به آن توجه کرد، قابلیت حمل‌ و نقل و جابه‌جایی آسان است. یکی از عوامل قابل حمل بودن کمپرسور همان وزن سبک کمپرسور است. اما فقط وزن کمپرسور هایی با اندازه های مشخص سبک است، بعد از آن حمل و نقل ممکن است کمی دشوار شود. پیشنهاد می‌شود اگر که اندازه کمپرسور شما از 25 لیتر فراتر رفت، حداقل کمپرسور چرخ دار باشد. وجود چرخ در نمونه های سنگین تر کمپرسور باد خانگی باعث راحتی در جابه‌جایی آن می‌شود.

رعایت استاندارد ها و اصول ایمنی

از وجود تمامی قطعات در کمپرسور باد اطمینان کسب کنید. بعضی از تولید کننده های کمپرسور خانگی از قطعات کم ارزش و بی کیفیت برای تولید و طراحی کمپرسور استفاده می‌کنند که اگر قطعات ضروری مناسب در کمپرسور باد خانگی استفاده نشود، باعث بروز مشکل و اتفاقات خطرساز برای کمپرسور می‌شود.

جوابگو بودن برق خانه برای موتور کمپرسور

برق خانه یا کاراگاه خانگی باید متناسب با مصرف برق کمپرسور باد باشد. اگر موتور استفاده شده در کمپرسور از نوع نیم صنعتی باشد، طبیعتا برق خانه توانایی تعذیه موتور کمپرسور را ندارد و موجب فیوز پریدگی کنتور برق می‌شود.

بهترین کمپرسور باد خانگی را از کجا بخریم؟

بهترین کمپرسور باد خانگی

اگر تصمیم یه خرید کمپرسور باد خانگی گرفتید ولی نمی‌دانید که این کمپرسور را از کجا باید خریداری کرد، ما به شما ایران کمپرسور را پیشنهاد می‌دهیم. شرکت ایران کمپرسور تولید کننده انواع کمپرسور های با کیفیت خانگی در انواع و اندازه های مختلف که این کمپرسور ها همواره همراه با تمامی قطعات و لوازم ضروری می‌باشد که از وقوع هر گونه مشکل جلوگیری می‌کند.

اگر قصد خرید کمپرسور های تولیدی شرکت ایران کمپرسور را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت ایران کمپرسور از تمامی محصولات این سایت به ویژه کمپرسور باد خانگی بپردازید یا با تماس با مشاورین (05138543311) این سایت علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، از قیمت های این کمپرسور ها هم با خبر شوید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. ممنونم از قاله خوبتون.اگر میشه راهنمای انتخاب کمپرسور باد برای نقاشی رو هم بزارید

  2. ممنونم از قاله خوبتون.اگر میشه راهنمای انتخاب کمپرسور باد برای نقاشی رو هم بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا