بلاگ

کمپرسور باد فندکی چیست؟

آپدیت شده در: 10 شهریور 1400
4.8/5 - (5 امتیاز)

کمپرسور باد فندکی دارای چراغ بوده و قابلیت اتصال به برق شهری و پورت usb را دارد و می توان از دیگر مزیت های این مدل کمپرسور ذکر کرد. کمپرسور های از گذشته تا به الان بسیار تغییر کرده اند تمام این تغییران باعث کوچک شدن یا افزایش کارایی این دستگاه ها بوده است.

در بازه های مختلف زمانی بسته به موادهای موجود سوخت و انرژی محرکه هر کمپرسور دست خوش تغییر شده است برای مثال در ابتدا با استفاده از ذغال سنگ و سوخت های این چنینی کمپرسورها کار میکردند بعدها بعد از امدن سوخت های فسیلی سوخت موتور آن ها هم تغییر کرده است.

برای خرید انواع پمپ باد ماشین (کمپرسور خودرو که به آن فندکی هم می گویند) با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از ایران کمپرسور کلیک کنید.

بعد از گذشته سالیان با اختراع برق و الکرتریسیته موتور محرکه کمپرسورها تغییر کرد. البته همچنان از کمپرسورهایی که قدرت و فشار بالایی تولید می کنند از سوخت های فسیلی استفاده می کنند. یکی از انواع این کمپرسورها، کمپرسورهای فندکی می باشد. از این کمپرسورها در مکان هایی بیرون از محل کار یا خانه استفاده می شود.

این کمپرسوهای کوچک یا فندکی چون با نیروی محرکه کم نسبت به سایر کمپرسورها کار می کند معمولا در سفر و در جاده های به کمک انسان می آید. حال برای اینکه بیشتر درباره کمپرسور باد فندکی بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کمپرسور چیست؟

کمپرسور چیست؟

کمپرسور چیست؟ کمپرسور هوا که به نام کمپرسور باد و یا موتور باد نیز شناخته شده است، مخزنی از جریان فشرده هوا است که وظیفه نگهداری و متراکم کردن سیالاتی مثل گازها و بخارات و در صورت نیاز تخلیه این سیالات و گازها برای استفاده از انرژی آن ها را به عهده دارد.

از انواع کمپرسور ها میتوان به پمپ باد پرتابل، کمپرسور برقی و کمپرسور صنعتی اشاره کرد، از این دستگاه که معمولا بالاترین انرژی لازم را در میان ابزارآلات بادی دارا می باشد، جهت مصارف گوناگون از جمله تنظیم باد لاستیک های خودرو، باد کردن توپ، تشک های بادی و همچنین موارد صنعتی نظیر دریل ها، آچار بکس ها، پرچ کن ها، منگنه کوب ها استفاده های متعددی می شود. امروزه پمپ باد با فشارهای مکش و دمش مختلفی بر طبق نیاز در صنعت و یا مصارف خانگی ساخته و استفاده می شود.

کمپرسور باد فندکی چیست؟

کمپرسور باد فندکی چیست؟

از نمونه های کمپرسورهای کوچک می توان به مدل فندکی آن اشاره کرد. موتور باد فندکی با اتصال به درگاه فندکی خودرو به کار می افتد و شروع به فشرده سازی می کند. پمپ هوای فندکی با بهره مندی از موتور الکتریکی کوچکی که دارد هوا را درون سیلندر فشرده می کند که از انرژی آن می توان به راحتی برای چرخ ماشین، دوچرخه و لوازم مورد استفاده در سفر مانند قایق ها و تشک های بادی استفاده کرد. کمپرسور های کوچک فندکی با سودمندی از صفحه نمایش میزان هوای خروجی و فشار آن را نشان می دهد تا کارکرد با آن ها از سهولیت بیشتری برخوردار باشد.

کمپرسور های فندکی دارای چراغ بوده و قابلیت اتصال به برق شهری و پورت usb را دارد و می توان از دیگر مزیت های این مدل کمپرسور ذکر کرد. کمپرسور فندکی یکی از وسایل و ابزارهای پرکاربرد جهت تعمیرات سرپایی و سریع ماشین می باشد که به طور کلی برای هر نوع وسیله نقلیه یک وسیله ضروری و حیاتی محسوب می شود. کمپرسور فندکی دارای انواع مختلفی است از این رو با توجه به ویژگی های مناسبی که دارد جهت تعمیر ماشین و تولید باد به میزان مناسب مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی متفاوتی برای انواع کمپرسورهای فندکی وجود دارد که می توان نمونه های متفاوتی از آن را در بازار این محصول مشاهده و تهیه نمود. قدرت و سرعت عمل در این وسیله به شکل های مختلف مشاهده می شود و با توجه به کاربردهای متفاوت مورد انتظار از این ابزار تنوع موجود می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

کاربرد و ویژگی کمپرسور باد فندکی

کمپرسورهای فندکی جهت تولید باد با میزان قدرت متفاوتی هستند که ویژگی و قابلیت های کاربردی آنها را با تنوع مناسبی همراه می سازد. انواع کمپرسورهای فندکی قابلیت اتصال به باتری ماشین را دارند از این رو در انواع اتومبیل قابل استفاده می باشند.

حال این کمپرسورها چه با درگاه USB متصل شوند وگاه با جا فندکی ماشین. با استفاده از کمپرسورهای فندکی می توان هر نوع پنچری و یا کم بادی که در لاستیک ماشین پدید آمده است را در زمان کوتاه تر رفع کرد. برخی از انواع کمپرسورهای فندکی دوکاره هستند و علاوه بر فندکی خودرو مجهز به انبر جهت اتصال به سرباتری خودرو می باشند.

از این رو جهت استفاده از انواع کمپرسورهای فندکی در موقعیت های مختلف جای نگرانی نیست. بدنه مناسب و قدرت بالایی که برای کمپرسورها وجود دارد می تواند سرعت باد کردن لاستیک را به میزان زیادی افزایش دهد به همین خاطر در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

کمپرسورهای فندکی به دلیل داشتن وزن مناسب به راحتی قابل حمل بوده از این رو برای افرادی که دائم در حال سفر هستند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. تامین انرژی مورد نیاز برای انواع کمپرسور فندکی به شکل متفاوتی با فندکی و یا باتری خوردو انجام میگیرد از این رو می توان از مزایای این وسیله در هر مکانی می توان بهره مند شد.

برخی از مدل های کمپرسور فندکی علاوه بر استفاده به عنوان پمپ باد کاربردهای دیگری نیز دارند که شامل تجهیز به پورت USB بوده و چراغ قوه نیز هستند که از این رو این دستگاه را کاربردی تر از قبل می کند. برخی از مدل های این وسیله قابلیت اتصال به برق شهری را دارند از این جهت که در برخی از مدل های آن قابلیت دمندگی و مکندگی وجود دارد که به عنوان یک وسیله پرکاربرد برای انواع خوردو استفاده می شوند.

کمپرسورها عموما برای تعمیرات سرپایی وسیله مناسبی محسوب می شوند و از آنجایی که در حجم و قابلیت های گوناگون عرضه می شوند مشتریان خاص خود را دارند. علاوه بر اتومبیل های سواری برخی از انواع ماشین های سنگین و نیمه سنگین نیز می توانند از نوع مناسب کمپرسور استفاده کنند که با توجه به قدرت بالا دارای ویژگی های مطلوب تری بوده و از نظر زمانی بازدهی و هزینه نگه داری کمتری دارد. جهت حفظ بازده کمپرسور هوا پیشنهاد می شود مقاله مرتبط با آن مطالعه شود.

نکات خرید و فروش کمپرسور باد فندکی

همان طور که مطالعه کردید و متوجه شدید کمپرسورها حتی مدل خاصی از آن ها، دارای تنوع های مختلفی می باشد. به همین جهت انتخاب یک کمپرسور باد مناسب بسیار سخت می شود. برای خرید کمپرسور باید به جایی رویم که علاوه بر توضیح نکات مختلف امکان مقایسه هم وجود داشته باشد؛ زیرا برای افراد دشوار است که جداگانه به دنبال اطلاعاتی در مورد کمپرسور بروند.

شرایطی را در نظر بگیرید که در سرمای شدیدی در جاده خارج از شهر لاستیک خودرو شما پنچر میشود و در بهترین حالت شما زاپاس به همراه دارید ولی ابتدا باید جک ، آچار چرخ و زاپاس را از داخل صندوق ماشین بیرون آورده و ماشین را روی جک برده و چرخ پنچر را تعویض نمایید که خود این مراحل بسیار زمان بر و طاقت فرسا است و در شرایط بد آب و هوایی این سختی چند برابر می شود.

حالا در همین شرایط اگر یک کمپرسور باد فندکی یا پمپ باد فندکی به همراه داشته باشید میتوانید در کمترین زمان ممکن لاستیک ماشین را باد کرده و دیگر نیاز به انجام این پروسه های دشوار نباشد و تا کیلومترها با همان چرخ پنچر حرکت کنید تا به آپاراتی رسیده و لاستیک پنچر را تعویض و پنچرگیری کنید.

یا هنگام سفر و طبیعت گردی برای بازی بچه ها توپ را باد کنید یا حتی برای تفریح های ساحلی وسایل مورد نیاز خود را باد کرده یا در خانه استخر بادی کودکان را با کمترین زمان ممکن باد کرده و برای تفریح کودکان آماده کنید و بسیاری دیگر از امکاناتی که یک پمپ باد فندکی در اختیار شما قرار میدهد که حتی با مدل های دارای چراغ قوه و ابزارهای دیگر به کاربرد آن بیافزایید.

این به علت زمان بر بودن باعث صرف هزینه بیشتر می شود. فروش کمپرسور باد فندکی باید به گونه ای باشد که هر فرد با دیدن قیمت کمپرسور باد فندکی و مدل های مختلف و مقایسه آن بتواند باتوجه به نیاز خود کمپرسور باد فندکی متناسب را بیابد. شما می توانید برای مشاوره و خرید کمپرسور باد فندکی با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

حالا از کجا می توان کمپرسور باد فندکی مورد نیاز خود را تهیه کرد. با تعدد و افزایش تعداد مدل ها و مارک های مختلف فروش کمپرسور های باد فندکی بسیار زیاد شده است البته پیدا کردن مدل و مارک مناسب و با کیفیت بسیار دشوار است و نیاز مند داشتن اطلاعات و دانش مناسب برای خرید این گونه تجهیزات می باشد از این رو که هر کمپرسوری نیاز دارد تا در طول بازه عمر مفید خود نگه داری شود. حال اگر کمپرسور از مدل بسیار خوبی برخوردار باشد که در سایت ایران کمپرسور موجود می باشد، علاوه بر صرف هزینه کمتر دارای بازدهی بیشتری در طول عمر مفید خود می شود.


چرا وجود پمپ باد فندکی در ماشین ضروری است؟

فرض کنید که در سفر هستید و در جاده‌ای که دسترسی به هیچ تعمیرگاه یا آپاراتی وجود ندارد، چرخ‌های ماشینتان پنچر می‌شود. در این صورت باید زمان زیادی را برای تعویض لاستیک ماشین صرف کنید و حتی این امکان وجود دارد که لاستیک زاپاسی نداشته باشید. اما اگر در ماشین خود همواره از پمپ باد فندکی استفاده کنید با این مشکل دیگر روبه‌رو نخواهید شد.

 کمپرسور باد فندکی امکاناتی دارد؟

اولین نکته که بسیار مهم است که به آن توجه کنید این است که دستگاه علاوه بر داشتن درگاه فندکی خودرو، قابلیت استفاده از برق شهری را داشته باشد. دستگاه برای جلوگیری از خطا و اشتباه انسانی باید قابلیت تنظیم قطع کننده در فشار مناسب را داشته باشد.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام روزتون بخیر من برای ماشین سواری خودم بهتره که پمپ فندکی تک سیلندر بخرم یا دو سیلندر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا