بلاگ

کمپرسور اسکرال (scroll) چیست؟

آپدیت شده در: 06 شهریور 1400
امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور اسکرال می توانند حجم بیشتری از گاز را فشرده و برای هدف آماده کنند. کمپرسور اسکرال این عملیات را با استفاده از دو مارپیچ هرز حلزونی که ما آنها را اسکرول می نامیم به علاوه دو مارپیچ دوار که در واقع ثابت هستند، انجام می دهند فرایند کار این نوع از کمپرسور ها به این صورت است که هوا به این مارپیچ ها متراکم شده و به صورت یکنواخت از دستگاه خارج می شوند. جهت آشنایی بیشتر با کمپرسور باد اسکرال با این مقاله از ایران کمپرسور همراه باشید.

کمپرسور اسکرال چیست؟

کمپرسور اسکرال چیست؟

کمپرسور های حلزونی که ما آنها را می شناسیم می توانند در کولرهای گازی استفاده شود. استفاده از این نوع کمپرسور قیمت بالاتری نسبت به کمپرسور روتاری یا  کمپرسور پیستونی دارد به دلیل بازده بیشتر میتواند کار هوشمندانه ای باشد. ساختار و کارکرد این نوع کمپرسور بسیار جالب است چرا که قطعات حلزونی آن می تواند هوا را متراکم فشرده کنند.

جالب این است بدانید که این نوع از کمپرسور به گونه ای طراحی شده است که می‌تواند محفظه را کاملا آب بندی کند تا فشرده سازی گاز بدون هیچ گونه نشتی اتفاق افتد، همین موضوع باعث می‌ شود که بازدهی این نوع از پمپ ها نسبت به دیگر پمپ ها از جمله کمپرسور پیستونی بیشتر باشد.

پس اگر از آنها در کولرهای گازی استفاده بشود ما می‌توانیم شاهد راندمان بالا ، صدای کم و طول عمر بالای آنها باشیم و این موضوع باعث می‌شود که زیاد به قیمت آنها توجه نکنیم.  اگر برای کولرهای گازی خود نیاز به این نوع از کمپرسور دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه کاملا راهنمایی کنند.

اجزای کمپرسور اسکرال چیست؟

اجزای کمپرسور اسکرال چیست؟

به صورت کلی کمپرسور اسکرال از موارد زیر تشکیل شده است:

  • لوله تخلیه
  • یاتاقان بالا
  • میل لنگ
  • روتور استاتور پمپ روغن

این موارد اساس کار یک اسکرول را تشکیل می دهند در ادامه در رابطه با تقسیم بندی و انواع این نوع از کمپرسور باد بیشتر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کمپرسور اسکرال چیست؟

اگر بخواهیم کمپرسور ها را به انواع مختلف تقسیم بندی کنیم،  بهترین تقسیم بندی می تواند بر اساس معیارهایی مانند سرعت دوان باشد. در واقع سرعت دوان ها می‌تواند ثابت و یا متحرک باشد. چرخه اسکرول ها برای انجام عملیات تراکم سازی گاز به سه مرحله زیر تقسیم بندی شده است:

  • مکش
  • تراکم
  • تخلیه

اگر بخواهیم در کمپرسورهای ثابت، ظرفیت برودتی را کنترل کنیم تا بر اساس خواست هایمان استفاده شود، می توانیم بلند کردن و یا جابجا کردن مارپیچ ها را امتحان کنیم،  اما در کمپرسورهای دیجیتال وضعیت به این شکل نیست. شما می توانید با تغییر دور موتور ظرفیت برودتی دستگاه را  کنترل کنید در واقع استفاده از کمپرسور های دیجیتال می تواند بازدهی بسیار بیشتری نسبت به نوع آنالوگ داشته باشد.

کاربردهای کمپرسور اسکرال چیست؟

اگر بخواهیم به کاربردهای این نوع از کمپرسور اشاره کنیم ، مهم‌ترین آن می‌تواند استفاده از آن در تهویه مطبوع تجاری و سردخانه باشد چرا که ظرفیت این نوع از کمپرسور ها ۱۸ تا ۳۵ کیلو وات است.

چرا باید از کمپرسور اسکرال استفاده کنیم؟

از مزایای استفاده از این نوع کمپرسور در مقایسه با دیگر کمپرسور های موجود در بازار به موارد زیر می رسیم:

  • این نوع کمپرسور نسبت به کمپرسور هایی که در بازار وجود دارند ایمن تر هستند چرا که ساختار آنها با قطعات کمتری تشکیل شده است است و همین موضوع باعث افزایش امنیت در حین کار میشود.
  • بازده و اتلاف کمتر انرژی یکی دیگر از مزایای این نوع کمپرسور نسبت به کمپرسورهای درون بازار است چرا که این کمپرسور شیر مکش، شیر تخلیه و حجم کلیرانس ندارد.
  • همچنین از دیگر مزایای استفاده از این نوع کمپرسور می‌تواند لرزش پایین آن باشد چرا که به صورت دائمی و یکنواخت گاز از آن تخلیه می شود. اگر برای کارتان نیاز به دستگاهی دارید که لرزش پایینی داشته باشد،  این نوع کمپرسور می‌تواند برای شما گزینه بسیار مناسبی باشد.

ظرفیت‌ های کمپرسور اسکرال چگونه است؟

ظرفیت‌ های کمپرسور اسکرال چگونه است؟

کمپرسور های حلزونی درصد ظرفیت بالایی که دارند مشهور هستند و همین موضوع باعث می‌شود که در پروژه های سنگین صنعتی که نیاز به ظرفیت بالایی است ، از این نوع کمپرسور استفاده شود. شما بر اساس نیاز خود باید تصمیم بگیرد که به چه نوع ظرفیتی این زمینه نیاز دارید!

نقاط ضعف کمپرسور اسکرال چیست؟

در کنار بررسی نقاط قوت این کمپرسورها باید به نقاط ضعف آنها نیز بپردازیم.  محدودیتهای کمپرسور اسکرال می‌توان به بازدهی و ظرفیت پایین تر آن نسبت به کمپرسور های اسکرو یا مارپیچ و  گریز از مرکز اشاره کرد.  البته موضوع کاملا بستگی به نیاز شما دارد که به چه میزان بازدهی و ظرفیتی برای کارتان نیاز دارید.  در این زمینه می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

برندهای کمپرسور اسکرال در ایران کدامند؟

مهم ترین و شاخص‌ ترین برند هایی که در ایران موجود هستند که این نوع از کمپرسور باد را ارائه می کنند عبارتند از:

احتمالاً شما برخی از محصولات این نوع از شرکت ها را در کولرهای گازی شان دیده ای که با قابلیت سرمایش و گرمایش از این نوع کمپرسور استفاده کرده اند.

نتیجه گیری

کمپرسورهای اسکرول در واقع دستگاهی هستند که با استفاده از انرژی الکتریکی می تواند گاز مبرد را به درون خود بکشند و با استفاده از فرایندی که در درون خود دارند آنها را فشرده و متراکم کند تا برای هدفی که می خواهند، آماده شوند. ساختار این نوع از کمپرسور ها کاملا شبیه کمپرسور یخچالی می باشد! برای خرید کمپرسور در ایران کمپرسور میتواند با شماره 05138543311 تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا