کمپرسور

معرفی دستگاه های خط تولید روغن

امتیاز شما به این مقاله:

در این مطلب از مجله ایران کمپرسور به معرفی انواع دستگاه های خط تولید روغن صنعتی و خوراکی پرداخته ایم. تجهیزاتی که برای تولید انواع روغن به کار برده می شود بسیار پیشرفته می باشند و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند بسیار پرسود باشد.

معرفی دستگاه های خط تولید روغن

امروزه دستگاه های خط تولید روغن خوراکی و همچنین دستگاه روغن گیری مختلفی در بازار وجود دارد. از این رو برای تولید روغن های خوراکی از دستگاه های مخصوص و متفاوتی استفاده می شود، که همین امر باعث شده است که در بسته بندی و دربندی آن ها از دستگاه مختلفی در صنعت خط تولید استفاده شود.

در واقع دستگاه خط تولید روغن دارای تجهیزات اساسی هستند که ما می توانیم از آن ها برای روغن گیری استفاده کنیم که در صنایع غذایی و بهداشتی کاربردی دو چندانی دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی دستگاه های خط تولید روغن خوراکی و همچنین دستگاه هایی که برای روغن گیری استفاده می شود بپردازیم.

دستگاه پرکن دو و سه پیستون خطی

دستگاه پرکن سه پیستون خطیدستگاه های خط تولید روغن خوراکی شامل مدل های مختلفی از جمله FL32، FL33 و غیره … می باشند، که هر کدام از این مدل ها برای انواع ظروف بسته بندی فلزی یا شیشه ای قابل استفاده می باشند. در واقع هر کدام از این مدل های دستگاه پرکن مایعات به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند که در این صنعت کاربرد های خاص خودشان را در تصفیه روغن دارند.

دستگاه پرکن شش نازله پنوماتیک

جزء دستگاه های خط تولید روغن، که سرعت خوبی نسبت به دیگر دستگاه ها در پرکردن انواع روغن های خوراکی دارند. در واقع بر این اساس در دو مدل FL61، FL62 طراحی شده اند که در خط تولید علاوه بر تصفیه روغن برای پرکردن انواع ظروف پلاستکی و فلزی استفاده می شوند.

آیا می دانستید آلودگی روغن کمپرسور کولر گازی تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد؟ چه زمانی باید روغن کمپرسور کولر گازی را عوض کرد؟

دستگاه جت پرینتر

از دسته دستگاه های خط تولید روغن خوراکی که برای بسته بندی انواع روغن ها استفاده می شود. از این رو در ابتدا باید با استفاده از دستگاه های دربندی که در دو مدل طرح کوماکو و دستگاه دربندی روسی، که هر کدام در مدل های خودشان  ظرفیت های بالایی برای دربندی روغن های خوراکی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین پس از دربندی به کمک هر یک از این مدل دستگاه ها باید به سراغ درج اطلاعات مربوط به هر یک از این روغن های خوراکی برویم که باید اطلاعات مرتبط هر یک روی درب محصولات چاپ شوند.
در این مسیر دستگاه جت پرینتر به ما کمک می کند تا اطلاعاتی از جمله تاریخ تولید، انقضاء و قیمت نهایی برای مصرف کننده را، همراه با نام برند شرکت روی بدنه محصول توسط این دستگاه درج کنیم.

3 مدل اصلی این دستگاه برای دسته بندی روغن های خوراکی

  • دستگاه جت پرینتر JP1
  • دستگاه جت پرینتر لینکس
  • دستگاه جت پرینتر دومینو

معرفی دستگاه شیرینگ پک

معرفی دستگاه شیرینگ پکبا استفاده از دستگاه شیرینگ پک می توان بسته بندی نهایی محصولات را انجام داد. از این رو توسط این دستگاه گرمایی تولید می کند که از طریق آن محصولات را در خط تولید دسته بندی می شوند.

در واقع بعد از این که پلاستیک به صورت کامل بر روی هر یک از این محصولات پیچیده می شود توسط این دستگاه حرارت گرما اولیه وارد می شود تا پلاستیک محفظه محصولات را در بر بگیرد.

انواع دستگاه های روغن گیری در خط تولید

خط تولید دستگاه روغن گیری کنجد

خط تولید دستگاه روغن گیری کنجداگر بخواهیم در مورد دستگاه روغن گیری کنجد صحبت کنیم از محدود دستگاه هایی است که قیمت پایین تری نسبت به دیگر دستگاه های خط تولید روغن گیری دارد.

همان طور که می توان توسط دستگاه فشاری روغن را تولید کرد به همان صورت می توان به کمک این دستگاه دانه های روغنی را استخراج کرد.

دستگاه روغن گیری فشاری

یکی از دستگاه های خط تولید روغن گیری، دستگاه فشاری می باشد که بیشتر دانه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت استثناء با عمل فشار بر روی آن ها می توان به کمک این دستگاه تولید روغن کرد. از این رو کاربرد اصلی این دستگاه برای دانه های مختلف است که بسته به نوع دانه باید توسط این دستگاه فشارهای مختلفی دستگاه را تنظیم کرد.

معرفی دستگاه روغن گیری زیتون

معرفی دستگاه روغن گیری زیتوناز آنجایی که روغن زیتون توسط دستگاه صنعتی با پرس سرد و گرم، روغن گیری آن صورت می گیرد. همین امر سبب شده است که قیمت این دستگاه در بازار بالاتر باشد و این دستگاه دارای سیستم پیچیده ای می باشد که در نهایت استفاده از آن، باعث می شود توسط این دستگاه روغن با کیفیت عالی را استخراج کنید.

نتیجه گیری

ایران کمپرسور در این مطلب سعی کرده است که شما را با انواع دستگاه های خط تولید روغن خوراکی و صنعتی آشنا کند. در واقع سرمایه گذاری در این صنعت می تواند علاوه بر اشتغال زایی، باعث شود که صادرات تولید روغن به دیگر کشورهای خاورمیانه زیاد شود. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد و روغن گیری دستگاه های صنعتی می توانید وارد مقاله شوید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا