کمپرسور

کمپرسور باد برای حکاکی

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه صنایع گوناگونی در جهان فعالیت می‌کنند که کارشان این است که فناوری‌های جدیدی را در زندگی به ما ارائه دهند. در صنعت حکاکی نیز ماجرا از همین قرار است و کمپرسور باد برای حکاکی یکی از تجهیزات اصلی این شغل است. پنوماتیک یا دستگاه حکاکی بادی نوعی ابزار صنعتی قدرتمند است و برای انجام عملیات‌های حکاکی خاصی که نیازمند کمپرسور هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌های قدرتمند در اصل برای اینکه بتوانند کار کنند نیازمند دو نیروی اصلی یعنی برق و باد هستند.

با توجه به وجود چنین دستگاه‌های پیشرفته‌ای که توانایی فوق‌العاده‌ای در حک حروف گوناگون فارسی و انگلیسی برای صنعت حکاکی به وجود آورده است؛ این توانایی برای شما در نظر گرفته شده است که با رجوع به سایت ایران کمپرسور از قیمت‌های استثنایی و کیفیت فوق‌العاده کمپرسور باد برای حکاکی اطمینان حاصل کنید. در ادامه قرار است به طور جامع به سؤالات شما در زمینه کمپرسور باد برای حکاکی پاسخ دهیم و به نحوه عملکرد، انواع آن و … بپردازیم.

برای خرید کمپرسورباد نقاشی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

انواع کمپرسور‌ها

انواع کمپرسور‌ها

کمپرسور‌ها از نظر ابعاد و قدرت به سه دسته اصلی و مهم تقسیم می‌شوند که عبارتند از: کمپرسور‌های خانگی، کمپرسور‌های نیمه صنعتی، کمپرسور‌های صنعتی. حالا برای اینکه بتوانید متناسب با کمپرسور باد برای حکاکی مناسبی خریداری کنید باید موارد زیر را به یاد داشته باشید:

کمپرسور‌های خانگی

کمپرسور‌هایی هستند که دارای ابعاد کوچکی‌اند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را حمل کنید. قدرت کمپرسور‌های یخچالی خانگی از 4/1 hp اسب بخار شروع شده و تا 5/1 hp اسب بخار نیز می‌تواند افزایش داشته باشد. اما قدرت کمپرسور‌های سیلندری در این مدل می‌تواند حتی از 2 اسب بخار تا 3 اسب بخار هم افزایش داشته باشد. همچنین کمپرسور‌های یخچالی خانگی هیچگونه صدای اضافی که آلودگی صوتی ایجاد کند هم ندارند. در عوض کمپرسور‌های سیلندری خانگی لرزش و صدای بسیار زیادی به همراه دارند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره کمپرسور باد برای حکاکی ارائه می دهیم.

کمپرسور‌های نیمه صنعتی

این کمپرسور‌ها نسبت به نوع خانگی هم دارای ابعاد بزرگتری هستند و هم کاربرد قوی‌تری را دارا هستند. برای حمل و نقل این کمپرسور‌ها علی رغم اینکه نوع خانگی را می‌توانستید خیلی راحت حمل و نقل کنید، باید از پایه‌های چرخ‌دار استفاده کنید. این کمپرسور‌ها در کاربردشان هیچگونه محدودیتی ندارند و برای انواع گوناگونی از طیف‌های کاری نظیر رنگ کاری حرفه‌ای، صنایع شیرینگ، بسته‌بندی، حکاکی و مکانیکی کاربرد‌های فراوانی دارند.

قدرت موتور این کمپرسور‌ها قدرت این کمپرسور‌ها از 2.5 اسب بخار تا 3.5 اسب بخار برای نوع یخچالی و از 3 اسب بخار تا 4 اسب بخار برای کمپرسور‌های تسمه‌ای و سیلندری و از 1 تا 2 اسب بخار برای کمپرسور‌هایی در نظر گرفته شده است که بدون روغن کار می‌کنند. همچنین باید بگوییم که در بین کمپرسور‌ها تنها نوع یخچالی و اویل فری ( بدون روغن) هیچ لرزش یا سر و صدایی ندارند.

کمپرسور‌های صنعتی

اگر به صورت دائمی به یک دستگاه کمپرسور با منبع فشار بالا نیاز دارید باید به سراغ نوع صنعتی این دستگاه‌ها بروید. این کمپرسور‌ها از عالی‌ترین و جدیدترین تکنولوژی روز جهان استفاده می‌کند و کمپرسور‌هایی هستند که برای صنایع سنگین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. این کمپرسور‌ها برای کاربرد‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از سطح فشار بسیار زیادی برخوردار باشند.

خانواده کمپرسور‌های صنعتی موتور‌های قدرتمند و توانمندی دارند که از 3 تا 6 اسب بخار برای کمپرسور‌های یخچالی، از 3 تا 5 اسب بخار برای کمپرسور‌های سیلندری، از 3 تا 8 اسب بخار برای کمپرسور‌های تسمه‌ای و از 2 تا 4 اسب بخار برای کمپرسور‌های اویل فیری یا بدون روغن متغیر است و باتوجه به نیازی که صنعت دارد به بازار عرضه می‌شود.

همچنین باید مجدد اشاره کنیم که برخی از کمپرسور‌ها توانایی استفاده به شیوه مگنتیک بودن را نیز دارند و می‌توان به جای استفاده از باد تنها از نیروی برق برای حکاکی از آن‌ها بهره برد. این در حالی است که استفاده از این روش در مقابل روش پنوماتیک از به اصطلاح بسیار کمتری برخوردار است و همچنین آلودگی صوتی کمی هم دارد.

کمپرسور حکاکی چیست؟

کمپرسور حکاکی چیست؟

کمپرسور باد برای حکاکی در واقع به دستگاهی گفته می‌شود که کلیه عملیات حکاکی چه فارسی و چه انگلیسی، حکاکی حروف و اعداد، حکاکی لوگو و آرم، بارکدخوان، اکسل و… را بدون اینکه نیازی به کامپیوتر داشته باشد انجام می‌دهد.

برای خرید کمپرسورباد نقاشی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

ویژگی دستگاه‌های کمپرسور حکاکی چیست؟

از ویژگی‎‌های کمپرسور باد برای حکاکی می‌توان به مواردی که در زیر آمده است اشاره کرد:

  • به صورت تیراژی هستند
  • در حکاکی سرعت زیادی دارند
  • به کامپیوتر نیازی ندارند
  • از کاربری راحت و آسانی نیاز دارند
  • هزینه مصرف پایین و حتی نزدیک به صفر دارند
  • از هزینه پایینی در نگهداری و تعمیرات برخوردارند
  • عمق حکاکی زیادی دارا هستند

به دلیل همین ویژگی‌های مثبت است که این دستگاه‌های قدرتمند در اصل برای اینکه بتوانند کار کنند نیازمند دو نیروی اصلی یعنی برق و باد هستند. با توجه به وجود چنین دستگاه‌های پیشرفته‌ای که توانایی فوق‌العاده‌ای در حک حروف گوناگون فارسی و انگلیسی برای صنعت حکاکی به وجود آورده است می‌توانید امور خود را بی‌وقفه و مستمراً جلو ببرید.

انواع کمپرسور باد برای حکاکی

اینکه کمپرسور باد برای حکاکی چیست و چه کاربردی دارد تا الان برایتان باید کاملاً تشریح شده باشد، از این بخش مقاله به بعد قرار است راجع به انواع کمپرسور و اینکه در زمان خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم بپردازیم، تا در زمان خرید محصول بتوانید انتخاب شایسته‌ای مناسب با نیاز خود داشته باشید. کمپرسور‌های بادی برای اینکه بتوانند نیاز قشر وسیعی از افراد با فعالیت‌های متنوع را برطرف کنند دارای انواع متعدد و قابلیت‌های گوناگونی هستند. در اینجا خوب است اشاره کنیم که دستگاه‌های پنوماتیکی یا بادی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • دستگاه حکاکی ثابت
  • دستگاه حکاکی پرتابل

هر کدام از این دو نوع کمپرسور باد برای حکاکی دارای روش‌های خاصی برای هک هستند که نوع اصلی کمپرسور پنوماتیکی در بخش اول مقاله به طور کامل توضیح داده شد. کلیه کمپرسور باد برای حکاکی توانایی مگنتیک بودن را نیز دارند و می‌توان به جای استفاده از باد تنها از نیروی برق برای حکاکی از آن‌ها بهره برد. این در حالی است که استفاده از این روش در مقابل روش پنوماتیک از به اصطلاح بسیار کمتری برخوردار است و همچنین آلودگی صوتی کمی هم دارد.

 نحوه عملکرد کمپرسور حکاکی بادی چگونه است؟

دستگاه کمپرسور پنوماتیکی یا بادی قابلیت این را دارد که به کمک فونت‌های بُرداری عملکرد خوبی داشته باشد. عملکرد دستگاه به این صورت است که با ورود باد به مخزن کمپرسور دستگاه حکاکی که درست در پشت شیر برقی قرار گرفته است و با فرمانی که ما به کمک یونیت کنترل متصل شده به دستگاه جهت سیر پروسه حکاکی می‌دهیم تا شیر برقی در نقاطی که مد نظرمان است باز و بسته شود، اتفاق می‌اُفتد.

به طور مثال اگر بخواهیم یک خط روی قطعه‌ای که کورد نظر شیر برقی است حکاکی کنیم، زمانیکه استارت کار را بزنیم خط باز می‌شود و درست در زمانیکه به انتهای حکاکی می‌رسیم، بسته می‌شود. به همین منوال است که دستگاه کمپرسور حکاکی خطوط را پشت سر همدیگر حکاکی می‌کند و عملیات مربوط به باز و بسته شدن شیر برقی تا انتها طی می‌شود. یکی از کاربردهای این نوع کمپرسور در حرفه ی انگشترسازی و هنگام کار با هندپیس است.

مطلب پیشنهادی: تکنیسین کمپرسور

نحوه عملکرد شیر برقی در کمپرسور باد برای حکاکی

نحوه عملکرد شیر برقی در کمپرسور باد برای حکاکی

قلم برقی این توانایی را دارد که در کمترین حالت 80 ضربه و در بیشترین حالت 400 ضربه در هر ثانیه برای حکاکی ضربه وارد کند. به طور حتم شیر برقی این توانایی را ندارد که 400 بار بخواهد باز و بسته شود، به همین خاطر این فرایند به کمک ویبرشنی که در قلم حکاکی وجود دارد انجام می‌شود.

قلم حکاکی در واقع به شکل رفت و برگشت دارای ویبره است که خطوط را تشکیل می‌دهد که در اثر هم پوشانی که بین پیوستگی و نقاط این موارد صورت می‌پذیرد، ما نقاط را به شکل یک خط ممتد می‌بینیم. ولی در اصل شیوه حکاکی به صورت رفت و برگشت قلم است که بالا بودن فرکانس منجر می‌شود که خطوط پیوسته دیده شوند.

مطلب پیشنهادی: روغن کمپرسور

حک نقطه‌ای چگونه با کمپرسور حکاکیِ بادی انجام می‌شود؟

نکته حایز اهمیتی که وجود دارد این است که دستگاه کمپرسور حکاکی توانایی این را دارد که به صورت نقطه‌ای نیز فرایند حک را انجام دهد. این کار با فرمان به کمپرسور حکاکی داده می‌شود. در چنین حالتی به کمپرسور دستور داده می‌شود که نقاط را با فاصله حکاکی کند. ذکر این نکته هم مهم است که حتی در حکاکی نقطه‌ای نیز از خطوط‌برداری استفاده می‌شود.

این فرایند به این صورت انجام می‌شود که به جای اینکه از ابتدای خطی که قرار است حکاکی شود تا انتهای همان خط مدام شیر برقی باز باشد، ابتدای نقطه‌ای که مدنظرمان است شیر برقی باز می‌شود و بعد از اینکه نقطه حک شد، بسته می‌شود و به سراغ نقطه‌ای دیگر می‌رود.

نکته مهم در زمان تهیه کمپرسور حکاکی

نکته مهم در زمان تهیه کمپرسور حکاکی

در زمان خرید کمپرسور‌های خانگی و نیمه صنعتی باید توجه بسیار زیادی کنید، به این دلیل که نوع خانگی و نیمه صنعتی برای مصارف محدود و اغلب خانه، محل کار یا کارگاه‌های کوچک مناسبت دارند و این در حالی است که کمپرسور‌های صنعتی اغلب برای صنایع بزرگ و همین طور برآورده کردن حجم فشار هوای بالا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین طول عمر کمپرسور‌ها را نیز در نظر بگیرید و با همدیگر مقایسه کنید.

ممکن است هزینه‌ای که برای خرید یک کمپرسور می‌پردازید در ابتدا ناچیز باشد اما در طول دوره‌ای که از آن استفاده می‌کنید، آنقدر پول صرف هزینه لوازم جانبی و … بکنید که حتی بیشتر از هزینه‌ای باشد که می‌توانستید در ابتدا برای خرید یک جنس مرغوب و با کیفیت بکنید.

قابلیت‌هایی که یک کالا در انتخاب شما می‌گذارد همیشه مهمترین عاملی است که در انتخاب آن دخیل است. قیمت یک کمپرسور حکاکی نیز تحت تأثیر عوامل گوناگونی نظیر فشار و جریان، طراحی، روغن کاری کردن یا نکردن و … است که می‌تواند در محصول وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

شاید اینطور به توان گفت که اغلب کمپرسور باد برای حکاکی گریز از مرکز و پیچ دوار گران قیمت‌تر از کمپرسور‌های رفت و برگشتی در بازار هستند؛ به این خاطر که برای کار‌هایی استفاده می‌شوند که که با شدت بیشتر و بازه‌های نگهداری طولانی‌تر طراحی و تولید شده‌اند. برخی عوامل متعدد دیگر که باید در زمان خرید کمپرسور باد برای حکاکی به آن توجه داشت عبارتند از:

  • تجهیزات خنک‌کننده برای محیط‌های سرد و گرم
  • دستگاه‌های مخصوص کاهش صدا جهت رفع یا حذف نویز فعال و …
  • رطوبت گیر
  • تله آبگیر
  • و…

نکته جایز اهمیتی که وجود دارد این است که دستگاه کمپرسور باد برای حکاکی توانایی این را دارد که به صورت نقطه‌ای نیز فرایند حک را انجام دهد. این کار با فرمان به کمپرسور حکاکی داده می‌شود. در چنین حالتی به کمپرسور دستور داده می‌شود که نقاط را با فاصله حکاکی کند. ذکر این نکته هم مهم است که حتی در حکاکی نقطه‌ای نیز از خطوط‌برداری استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کمپرسور آرایشگاه

برای خرید کمپرسورباد نقاشی می توانید با شماره ۰۵۱۳۸۵۴۳۳۱۱ تماس بگیرید.

 نتیجه‌گیری

همانطور که خواندید، این دستگاه‌های قدرتمند در اصل برای اینکه بتوانند کار کنند نیازمند دو نیروی اصلی یعنی برق و باد هستند. با توجه به وجود چنین دستگاه‌های پیشرفته‌ای که توانایی فوق‌العاده‌ای در حک حروف گوناگون فارسی و انگلیسی برای صنعت حکاکی به وجود آورده است؛ همچنین این امکان برای شما در نظر گرفته شده است که با رجوع به سایت ایران کمپرسور از قیمت‌های استثنایی و کیفیت فوق‌العاده محصولات ما اطمینان حاصل کنید.

دستگاه کمپرسور پنوماتیکی یا بادی قابلیت این را دارد که به کمک فونت‌های بُرداری عملکرد خوبی داشته باشد. عملکرد دستگاه به این صورت است که با ورود باد به مخزن کمپرسور دستگاه حکاکی که درست در پشت شیر برقی قرار گرفته است و با فرمانی که ما به کمک یونیت کنترل متصل شده به دستگاه جهت سیر پروسه حکاکی می‌دهیم تا شیر برقی در نقاطی که مد نظرمان است باز و بسته شود، اتفاق می‌اُفتد.

به طور مثال اگر بخواهیم یک خط روی قطعه‌ای که کورد نظر شیر برقی است حکاکی کنیم، زمانیکه استارت کار را بزنیم خط باز می‌شود و درست در زمانیکه به انتهای حکاکی می‌رسیم، بسته می‌شود.

به همین منوال است که دستگاه کمپرسور باد برای حکاکی خطوط را پشت سر همدیگر حکاکی می‌کند و عملیات مربوط به باز و بسته شدن شیر برقی تا انتها طی می‌شود. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاس‌گزاریم و از شما دعوت می‌کنیم تا برای خرید بهترین کیفیت و قیمت حتماً به سایت ایران کمپرسور رجوع کنید و باتوجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا