کمپرسور

معرفی کمپرسور دو مرحله‌ ای بیتزر

امتیاز شما به این مقاله:

کمپرسور دو مرحله‌ ای بیتزر یکی از بهترین کمپرسورهای موجود در بازار هستند. کمپرسور بیتزر و سایر پمپ بادها از جمله دستگاه های مکانیکی هستند که عمدتاً در صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه کمپرسور ایجاد نیروی مکش مورد نیاز برای مکیدن گاز مبرد از اواپراتور، متراکم نمودن گاز و در نهایت فرستادن آن به کندانسور می باشد که گاز به مایع تبدیل گردد.

اساس ترین نوع کمپرسور باد، کمپرسورهای پیستونی می باشند که در اغلب گارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو به هر میزانی که مصرف هوا فشرده شده توسط کمپرسور بیشتر باشد از کمپرسورهایی با ابعاد بزرگتر استفاده می کنند. برای خرید کمپرسور باد در ابعاد کوچکتر یا بزرگتر می توانید به وب سایت ایران کمپرسور مراجعه کنید.

معرفی برند بیتزر (Bitzer)

کمپرسور دو مرحله‌ ای بیتزرکمپرسورهای این شرکت در سراسر دنیا عرضه می شوند و طرفداران بسیاری دارند. این کمپانی بالغ بر 80 سال سابقه فعالیت دارد و توانسته با تکیه بر نیروهای متخصص و با تجربه خود و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا محصولات و قطعات کمپرسور با کیفیتی را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و به بازار عرضه نماید.

بیتزر از معتبرترین و با سابقه ترین شرکت ها در حوزه تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع است.

کمپرسورهای بیتزر به طور کلی به سه دسته پیستونی یا رفت و برگشتی، اسکرو و دو مرحله ای یا 2Stsge تقسیم بندی می شوند. هر یک این کمپرسورها دارای کاربردها و مصارف مختلفی هستند و اگر با توجه به نیاز و شرایط کسب وکار خود بهترین نوع کمپرسورهای بیتزر را انتخاب کنید می توانید به نتایج مطلوب و مورد نظر دست یابید.

کمپرسور دو مرحله ای بیتزر

کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر یکی از کمپرسورهای پیستونی شرکت آلمانی (Bitzer) است که طراحی و ساخت آن به گونه ای صورت گرفته که گاز را دو مرحله فشرده می نماید. در نتیجه به این شکل موجب خنک سازی سیکل تبرید می گردد. برند آلمانی بیتزر از معروف ترین برندها در زمینه تولید کمپرسور دو مرحله ای پیستونی است و امروزه از آن به عنوان یکی از بزرگ ترین و برترین تولید کنندگان کمپرسور در دنیا یاد می کنند.

مشخصات فنی کمپرسور دو مرحله‌ ای بیتزر

کمپانی بیتزر با تمرکز بر روی جدیدترین تکنولوژی ها و به وجود آوردن ظرفیت برای کاربردهای با درجه حرارت پایین از طریق نسل دوم کنسول های دو مرحله ای توانسته میزان بار خروجی را افزایش دهد.

در واقع می توان گفت که این سری از کمپرسورها حاصل تحقیقات گسترده ای است که بر اساس سال ها تحقیق و تجربه در ساخت و تولید کمپرسورهای بسیار بهینه و پیستونی مستحکم به وجود آمده اند. طراحی این نسل از کمپرسورها به نحوی انجام شده که کنترل جریان گاز و سوپاپ اطمینان کمپرسور باد به شکل ویژه ای برای کاربردهای متفاوت با دمای پایین سازگار هستند.

به طورکلی کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر در دو سری سمی هرمتیک و باز تولید شده اند و هر کدام دارای چندین مدل مختلف هستند. این کمپرسورها دارای 5 تا 60 اسب بخار می باشند و همه آن ها با برق 3 فاز کار می کنند. از مهم ترین ویژگی های کمپرسورهای بیتزر می توان به صدا، لرزش و مصرف برق پایین اشاره نمود که نقش بسزایی در بهینه بودن عملکرد کل چرخه تبرید و طولانی تر شدن عمر کمپرسور دارد.

از این رو معمولاً از آن ها در سیستم های تبرید زیر صفر مانند تونل انجماد مورد استفاده قرار می گیرد. رنج دمای عملکردی این کمپرسورها تا 70- درجه سلسیوس می باشد. از دیگر ویژگی های کمپسورهای دو مرحله ای بیتزر می توان به طراحی ولو پلیت صلب، بازدهی بالا در عین مصرف پایین انرژی و ابعاد مینیمال اشاره نمود. در ادامه مدل های مختلف کمپرسور دو مرحله ای بیتزر را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر (S4G-12.2 / S4G-12.2Y)

کمپرسور دو مرحله  ای بیتزر S4G-12.2  S4G-12.2Yاین کمپرسور یکی از مدل کمپرسورهای دو مرحله ای بیتزر است که برای گازهای R404A, R507, R134A, R22, R448A, R449A بهینه سازی شده است. روغن گازهای بهینه شده برای این مدل تیپ BSE-32 هستند و برای روانکاری گازهای R22 تیپ B5.2 مورد استفاده قرار می گیرد که موجب بالا رفتن راندمان موتور کمپرسور خواهد شد. این مدل کمپرسور مجهز به 4 سیلندر با پایین ترین میزان صدا و لرزش هستند. در این کمپرسور دو لوله ساکشن و دیسچارژ تعبیه شده است.

کمپرسور پیستونی دومرحله ای بیتزر (S6G-25.2 / S6G-25.2Y)

این کمپرسور دو مرحله ای بیتزر نیز همانند سایر کمپرسورهای دو مرحله ای آن دارای 6 سیلندر است و برای دماهای زیر صفر مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن گازهای R404A, R507, R448A, R449A, R134A که برای این مدل دستگاه به کار می روند تیپ BSE-32 هستند.

از مهم ترین ویژگی های این کمپرسور می توان به صدا و لرزش پایین در زمان کار با آن اشاره نمود. دولوله ورودی و خروجی گاز که با سایزهای 42 و 35 میلی متر در این مدل وجود دارد به خوبی پروسه دهش و مکش را در انواع کمپرسور باد انجام می دهد.

کمپرسور پیستونی دومرحله ای بیتزر (S6F-30.2 / S6F-30.2Y)

از دیگر کمپرسورهای سیلندر دو مرحله ای پیستونی می توان به مدل S6F-30.2 / S6F-30.2Y اشاره نمود که معمولاً در مصارف صنعتی کاربرد دارد. این کمپرسورها 6 سیلندر هستند و عایق بندی آن ها به نحوی انجام شده که مانع از ایجاد سروصدا و لرزش می شود. روغن سازگار با این مدل تیپ S6F-30 می باشد و موارد مصرف آن برای گازهای R134A, R404A, R507, R448A, R449A است. این کمپرسور نیز مجهز به لوله مکش و دمش هوا است.

کمپرسور پیستونی دو مرحله ای بیتزر (S6H-20.2 / S6H-20.2Y)

 کمپرسور دو مرحله  ای بیتزر S6H-20.2 S6H-20.2Yتیپ روغن این مدل کمپرسور BSE-32 است که سازگاری خوبی با گازهای R134A, R404A, R507, R448A, R449A دارد. 6 سیلندر موجود در این کمپرسور از ایجاد صدا و لرزش در آن ممانعت می کند و دو لوله که با سایزهای متفاوت در آن تعبیه شده به منظور ورود گاز با فشار پایین و خروج گاز با فشار بالا می باشد.

کمپرسور پیستونی دومرحله ای بیتزر (S6J-16.2)

از دیگر مدل های کمپرسور دو مرحله ای بیتزر می توان به مدل S6J-16.2 اشاره نمود و طراحی آن به گونه ای انجام شده که در مقایسه با سایر مدل های مشابه خود دارای صدا و لرزش بسیار کمتری است. این مدل با گازهای R404A, R507, R448A, R449A و تیپ روغن BSE-32 سازگار می باشد. عملیات دمش و مکش هوا در این کمپرسور به کمک لوله های تعبیه شده در آن به خوبی صورت می گیرد.

 کمپرسور دو مرحله ای بیتزر Open Type

این نوع از کمپرسورهای سیلندر دو مرحله ای پیستونی دارای دو مدل S6G-2 Open Type و S6F-2 Open Type هستند که توان برودتی 30 الی 40 اسب بخار را دارند و معمولاً در تونل های انجماد، شوک فریز و سردخانه های انجماد سریع مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه عملکرد کمپرسور دو مرحله ای بیتزر

نحوه عملکرد کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر به گونه ای است که تراکم را در دو مرحله انجام می دهد. بدین صورت که گاز خروجی از اواپراتور وارد ساکشن کمپرسور می گردد و پس از ورود به کمپرسور باد سیلندری فشرده می شود و بعد از طریق سوپاپ های تعیین شده به داخل سیلندرهای بعدی می رود تا عملیات تراکم مجدداً انجام شود.

در مرحله دوم مقدار گاز فشرده شده به دلیل یک مرحله فشرده سازی نسبت به مرحله اول کمتر است. آن چه که موجب برتری این کمپرسورها نسبت به نوع یک مرحله ای شده است امکان ارائه حجم بالاتری از هوا و ایجاد فشارهای بالاتر برای مصارف خاصی است.

نحوه پلاک خوانی کمپرسورهای دو مرحله ای بیتزر

نحوه پلاک خوانی کمپرسورهای دو مرحله  ای بیتزربر روی تمامی کنسول های دو مرحله ای بیتزر (Bitzer) یک لیبل نصب شده است که حاوی اطلاعاتی می باشد و با خواندن آن می توانید با ویژگی های کمپرسور آشنا شوید. به عنوان مثال در تصویر این لیبل هر یک از حدود و اعداد بیانگر موارد زیر هستند.

  • کمپرسور دو مرحله ای
  • تعداد سیلندر
  • قطر سیلندر
  • سایز موتور
  • توان الکتریکی موتور
  • شارژ روغن پلی استر مناسب استفاده با گازهای R134A,R404A,R407C, R22 و R507
  • کد موتور

مزایا کمپرسور دو مرحله ای بیتزر

استفاده از کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر در صنایع مختلف دارای مزایای بسیاری است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مصرف پایین انرژی
  • طراحی سوپاپ محکم
  • اشغال فضای کم
  • مجهز به محافظ حرارتی موتور
  • سازگار بودن با انواع روغن های پلی ال استر و مینرال
  • برخورداری از قطعات با دوام، مقاوم در مقابل سایش و ارتعاشات کم

قیمت کمپرسور دو مرحله ای بیتزر

کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر نیز از جمله محصولات صنعتی وارداتی است و با توجه به نوسانات ارزی که وجود دارد نمی توان قیمت مشخص و ثابتی را برای آن اعلام نمود. از این رو افرادی که قصد خرید این دستگاه صنعتی را دارند باید برای اطلاع دقیق از قیمت بروز آن به نمایندگی های این کمپانی آلمانی در ایران مراجعه کنند و یا این که با کارشناسان فروش این مراکز تماس حاصل نمایند.

در هنگام خرید این کمپرسورها توجه داشته باشید که حتماً همراه با گارانتی معتبر باشد.

این کمپرسورها به صورت نیمه بسته تولید شده اند از این رو می توان آن ها را در صورت نیاز تعمیر نمود. تعمیر کمپرسورهای دو مرحله ای را حتماً به مراکز معتبر و قابل اطمینان بسپارید. زیرا مراکز نامعتبر ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه وارد نمایند و با توجه به قیمت بالای قطعات دستگاه هزینه بیشتری به شما متحمل خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب کمپرسور

نکات مهم در خرید کمپرسورهنگام خرید کمپرسور حتماً باید به پارامترهای زیر توجه داشته باشید تا بتوانید دستگاهی با کیفیت و متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

  • بار برودتی مورد نیاز
  • دمای کندانسور
  • دمای اواپراتور
  • نوع مبرد

سخن پایانی

فروشگاه ها و نمایندگی های متعددی در ایران به فروش انواع کمپرسور دو مرحله ای می پردازند. یکی از معتبرترین و نام آشناترین مجموعه های عرضه کننده کمپرسور دو مرحله ای بیتزر ایران کمپرسور است که این دستگاه را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش با مناسب ترین قیمت موجود در بازار در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای خرید این دستگاه صنعتی و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش ایران کمپرسور می توانید به وب سایت آن مراجعه کنید.

سوالات متداول

نکات مهم در انتخاب کمپرسور چیست؟

بار برودتی مورد نیاز – دمای کندانسور – دمای اواپراتور و…

کمپرسور دو مرحله ای بیتزر چیست؟

کمپرسور سیلندر پیستونی دو مرحله ای بیتزر یکی از کمپرسورهای پیستونی شرکت آلمانی (Bitzer) است که طراحی و ساخت آن به گونه ای صورت گرفته که گاز را دو مرحله فشرده می نماید. اطلاعات بیشتر در مقاله بیان شده است

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا