بلاگ

همه چیز در مورد مزایا و معایب پمپ باد یخچالی

آپدیت شده در: 09 آذر 1402
4.7/5 - (14 امتیاز)

اگر قصد خرید کمپرسور باد مناسب برای استفاده در مکان های عمومی، کارگاه های داخل شهر و مصارف خانگی را دارید این مقاله می‌ تواند با بررسی مزایا و معایب پمپ باد یخچالی، به شما کمک کند. به نظر شما مهم ترین فاکتور برای خرید کمپرسور باد برای مصارف شهری و خانگی چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک کمپرسور نسبت به دیگر کمپرسورها متمایز باشد؟ بهترین کمپرسور مناسب برای مصارف خانگی، پمپ باد یخچالی است! کمپرسور یخچالی ایران کمپرسور به دلیل قابل حمل و بی صدا بودن بهترین گزینه برای انتخاب کمپرسور است.

کمپرسور باد یخچالی یکی از انواع کمپرسورهای باد است که موتور به کار رفته در آن از انواع موتورهای یخچال و فریزهای خانگی، صنعتی و یا انواع موتورهای کولر گازی می‌باشد. قدرت کمپرسور باد یخچال از 1.5 اسب بخار برای برق تک فاز و از 3 اسب بخار برای برق سه فاز مورد استفاده وجود دارد.

تنوع حجم مخزن نیز در این کمپرسور ها از 10 لیتر تا 750 لیتر است. البته کمپرسورهایی که حجم آن ها از 150 لیتر بیشتر می‌شود، یک موتور دیگر بر روی آن به کار می‌رود و همینطور که حجم کمپرسور باد یخچالی از این بیشتر می‌شود، تعداد موتورهای آن بیشتر می‌شود.

معایب پمپ باد یخچالی چیست؟

علاوه بر مزایا، بهتر است به معایب پمپ باد یخچالی اشاره کنیم و ابتدا با مشکلات این کمپرسورها آشنا شویم.

موتور کمپرسور باد یخچالی ایران کمپرسور روغنی هستند، یعنی باید هر 6 ماه یکبار روغن کمپرسور یخچال تعویض شود که در صورت عدم تعویض روغن به صورت اصولی، تاخیر در زمان تعویض روغن و یا استفاده از روغن های نامرغوب و نامناسب به مشکلات احتمالی مانند سوختن موتور، از کارافتادن و … برخورد می‌ کنید.

مورد دیگر معایب پمپ باد یخچالی این است که کمپرسورهای باد یخچالی توان کار مدوام را ندارند، یعنی اینکه این کمپرسور ها نمی‌توانند به طور مداوم و صبح تا شب کار کنند، کمپرسور باد یخچالی در حالت استاندارد در هر 30 دقیقه کار باید حدود 10 دقیقه استراحت کنند. اگر هم که نیاز دارید کمپرسورتان به صورت مداوم کار کنند، باید از کمپرسور باد صنعتی مانند کمپرسور باد اسکرو استفاده کنید که قیمت بالایی هم دارند.

مزایا کمپرسور باد یخچالی چیست؟

راهنمای خرید کمپرسور باد یخچالی

1- کیفیت مطلوب موتور کمپرسور یخچالی ایران کمپرسور

یکی از ویژگی های مهم کمپرسور باد یخچالی، کیفیت بالا موتورهای به کار رفته در آن است. موتور های ساخته شده توسط شرکت ایران کمپرسور بسیار با کیفیت بوده و پس از تست و آزمایش های فراوان، بر روی کمپرسور قرار می‌گیرد. همین موجب افزایش اعتماد به کارکرد و راندمان این کمپرسور ها می‌شود.

2- قدرت بالا کمپرسور های ایران کمپرسور

برخی کارگاه های صنعتی سازنده کمپرسور باد، با به کارگیری از موتور های ضعیف و کم توان با قدرت 1.2 اسب بخار 1.4 اسب بخار بر روی کمپرسور های باد یخچالی، که بیشتر مناسب یخچال ها و فریزر ها است. این تصور را در ذهن عموم ایجاد کرده اند که کمپرسور های باد یخچال قدرت مناسب برای انجام فعالیت های مختلف را ندارد و خیلی زود خراب می‌شوند و می‌سوزند.

اما کمپرسور های باد ایران کمپرسور با قدرت 1.6 اسب بخار، 1.8 اسب بخار و به بالا، از توان بالایی برخوردار و مناسب برای استفاده در فعالیت های کارگاهی و نسبتا سنگین هستند. اگر کمپرسور باد یخچالی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت و با قدرت، به خوبی کار می‌کنند و از عمر خوبی برخوردار هستند.

3- به کارگیری از سیم های مسی در سیم پیچی دستگاه

یکی دیگر از مزایا کمپرسور باد یخچالی شرکت ایران کمپرسور، استفاده از سیم پیچ های مسی به جای دیگر سیم پیچ های (برای مثال آلومینیوم) در موتور کمپرسور باد است. مزیت استفاده از سیم پیچ های مسی نسبت به دیگر سیم پیچ ها، تحمل حرارت بالاست. در هنگام فعالیت موتور و داغ شدن سیم پیچ، سیم پیچ های دیگر مثل آلومینیوم بعد از افزایش حرارت توان مقابله با آن را ندارد و ذوب می‌شود یا به اصطلاح سیم پیچ می‌سوزد.

ما سیم پیچ مسی به دلیل توان حرارتی بالا، در هنگام داغ شدن موتور، حرارت وارد شده را تحمل می‌کند و از ذوب شدن جلوگیری می‌کند. همچنین در هنگام بروز نوسانات برق، سیم های دیگر دچار اختلال می‌شوند و ممکن است بسوزند اما سیم پیچ های مسی نوسانات برق را خنثی و از خود رد می‌کنند.

4- به کارگیری اورلود حرارتی بر روی سیم پیچ ها

به کارگیری اورلود حرارتی بر روی سیم پیچ ها

وظیفه اورلود حرارتی جلوگیری از سوختن سیم پیچ ها زمان داغ شدن موتور کمپرسور است. وقتی که موتور کمپرسور داغ می‌کند، قبل از اینکه سیم پیچ بسوزد، اورلود حرارتی عمل می‌کند و برق کمپرسور باد یخچالی را قطع می‌کند. همچنین این قطعه هنگام بروز نوسانات برقی، تا حد زیادی مانع از آسیب رساندن نوسان برق به سیم پیچ ها می‌شود.

قدرت موتور کمپرسور های یخچالی ایران کمپرسور

قدرت موتور های یخچالی ایران کمپرسور 3000 دور در دقیقه است، که نسبت به نمونه های دیگر که معمولا 1400 دور یا 1450 دور بر دقیقه هستند، بسیار قدرتمند تر است و همین موضوع باعث می‌شود که موتور توان تولید هوای فشرده بیش تری را در مدت زمان کمتری را داشته باشد.

قطعات کمپرسور باد یخچالی

ایران کمپرسور در ساخت کمپرسور های خود از با کیفیت ترین و بهترین قطعات استفاده می‌کند که باعث افزایش طول عمر کمپرسور می‌شود. همچنین تمامی قطعات یدکی این کمپرسور ها به راحتی در دسترس است و می‌توان در هنگام بروز مشکل به آسانی آن را تعمیر کرد.

این مورد زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کمپرسور های مشابه که معمولا از چین وارد می‌شود ، از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار نیستند و در هنگام بروز هرگونه مشکل، به سختی تعمیر می‌شوند و ممکن است قطعات آن ها اصلا پیدا نشود یا در صورت وجود قطعه، باید هزینه زیادی برای آن پرداخت شود.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله در مورد مزایا و معایب پمپ باد یخچالی توضیح دادیم، کمپرسور های یخچالی ساخت ایران کمپرسور به دلیل دقت بالا و استفاده از مناسب ترین قطعات، می‌ تواند بهترین انتخاب برای خرید کمپرسور باد باشد. کمپرسور های ساخت این شرکت با توجه به قیمت مناسب، بهترین انتخاب نسبت به کمپرسور های مشابه خارجی که اکثرا هم ساخت کشور چین است.

اگر که می‌خواهید درباره کمپرسور های باد یخچالی ایران کمپرسور و یا از محصولات این شرکت به صورت اینترنتی بازدید نمایید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ایران کمپرسور مراجعه نمایید و از انواع محصولات این سایت مانند کمپرسور باد یخچالی بازدید نمایید و در حتی در صورت نیاز، بتوانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید اینترنتی کمپرسور باد کنید.


کمپرسور باد یخچالی چیست؟

کمپرسور باد یخچالی یکی از انواع کمپرسورهای باد است که موتور به کار رفته در آن از انواع موتورهای یخچال و فریزهای خانگی، صنعتی و یا انواع موتورهای کولر گازی می‌باشد. قدرت کمپرسور باد یخچال از 1.5 اسب بخار برای برق تک فاز و از 3 اسب بخار برای برق سه فاز مورد استفاده وجود دارد.

ویژگی های کمپرسور باد یخچالی چیست؟

از ویژگی ها و مزیت های کمپرسور باد یخچالی میتوان به : کیفیت مطلوب موتور کمپرسور یخچالی ایران کمپرسور، قدرت بالا کمپرسور های ایران کمپرسور نیز اشاره کرد، برای توضیحات تکمیلی وارد سایت شوید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫13 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا