بلاگ

راهنمای جامع خرید پمپ آب خانگی ایرانی

آپدیت شده در: 09 آذر 1402
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه نبود پمپ آب در منازل می‌ تواند بسیار آزاردهنده باشد، به همین دلیل خرید پمپ آب خانگی ایرانی تبدیل به یک نیاز اصلی و مهم شده است. در هنگام خرید باید دقت شود که دستگاهی باکیفیت و متناسب با نیاز ساختمان انتخاب شود. در حال حاضر برندهای مختلف پمپ باد ایران کمپرسور در زمینه تولید و عرضه پمپ آب خانگی فعالیت می‌ کنند که این موضوع انتخاب را برای افراد سخت‌ تر می‌ کند.

ویژگی‌ های پمپ آب خانگی

ویژگی‌های پمپ آب خانگیپمپ آب خانگی مانند هر وسیله دیگری دارای ویژگی‌ هایی است که اگر هرکدام از آن‌ ها به خوبی کار کنند می‌ توان گفت این پمپ آب دارای کیفیت خوبی است. بهتر است بدانید مشخصات کلی پمپ آب خانگی به‌ صورت کامل بر روی پلاک‌های روی آن درج ‌شده است.

نکات مهم قبل از خرید پمپ آب ایرانی

نکات مهم قبل از خرید پمپ آب خانگی ایرانی

قبل از خرید پمپ آب خانگی باید برخی از نکات را مانند تعداد طبقات، تعداد واحدها، متراژ واحدها و تعداد شیرهای آب ساختمان را بررسی کنید. به عنوان مثال یک مخزن پمپ باد برای ساختمان 5 طبقه‌ ای با 20 واحد، با یک پمپ آب برای ساختمان 10 طبقه‌ای که هر طبقه یک واحد دارد بسیار متفاوت است. برای ساختمان 5 طبقه پمپی مورد نیاز است که حداکثر دبی بالایی داشته باشد و در ساختمان 10 طبقه باید پمپی را انتخاب کنید که حداکثر ارتفاع را دارد.

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

اگر می‌ خواهید خرید پمپ آب خانگی ایرانی عالی داشته باشید مشخصات زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

1. قدرت پمپ اب ایرانی

قدرت یا همان توان به نیرویی گفته می‌ شود که پمپ تولید می‌کند. در اصل این نیرو تبدیل نیروی مکانیکی به سیال است و به آن توان پمپ می‌ گویند. این توان بر اساس کیلووات و یا اسب بخار اندازه‌گیری می‌ شود.

2. حداکثر آبدهی پمپ آب

یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی‌ مشتریان در زمان خرید پمپ آب خانگی ایرانی این است که در زمان استفاده پمپ حداکثر چه میزانی آب می‌دهد. ماکزیمم دبی به میزان ظرفیتی گفته می‌شود که دستگاه می‌ تواند آب را منتقل کند. جالب است بدانید این ظرفیت برای ارتفاع صفر و دهانه پمپ اندازه‌گیری می‌شود. این ویژگی برحسب مترمکعب بر ساعت و یا لیتر بر دقیقه اندازه‌گیری می‌ شود.

3. حداکثر ارتفاع پمپ

این ویژگی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر پمپ آب خانگی است که نشان می‌دهد این پمپ قرار است تا چه ارتفاعی آب را پمپاژ کند. برای اندازه‌گیری آن فاصله‌ بین ارتفاع صفر پمپ را تا بالاترین میزان آبی که پمپاژ می‌شود را اندازه گیری می‌کنند. البته در برخی از مواقع به بالاترین ارتفاعی که پمپ با فشار، آب را منتقل می‌کند نیز گفته می‌شود. معمولاً این پارامتر با واحد متر اندازه‌گیری می‌شود.

یک نکته مهم که در مورد ویژگی پارامتر حداکثر ارتفاع و آبدهی وجود دارد این است که این دو پارامتر با یکدیگر رابطه عکس‌ دارند. مثلاً اگر آبدهی بیشترین میزان را نشان دهد آن نقطه ارتفاع صفر است.

4. قطر لوله پمپ

پمپ‌ها دارای یک لوله هستند که این لوله‌ها به دو صورت ورودی و خروجی هستند. برای محاسبه این پارامتر از واحد اینچ استفاده می‌شود. جالب است بدانید این ویژگی با حداکثر میزان آبدهی رابطه مستقیم دارد. در زمان خرید دقت داشته باشید که قطر لوله با میزان پمپاژ آب که همان ماکزیمم دبی است متناسب باشد. در صورت هر نوع مشکل در لوله پمپ باد می توانید به مقاله تعمیر پمپ باد مراجعه کنید و اطلاعات بیشتر را در زمینه بدست آورید.

5. مشخصات الکتریکی

از آن‌جایی‌که پمپ خانگی یک دستگاه برقی است دارای یک سری مشخصات الکتریکی است. مشخصات الکتریکی تأثیرگذار در روند کار پمپ خانگی شامل ولتاژ، آمپر مصرفی، سه فاز، تک فاز و فرکانس است. تک فاز و یا سه فاز بودن پمپ به نوع سیم‌کشی الکترو موتور بستگی دارد. معمولاً برای افرادی که قصد دارند پمپ را برای منزل و مصرف خانگی خریداری کنند سیم‌کشی به گونه‌ای است که نیاز به برق تک فاز دارد و برای افرادی که برای مصارف صنعتی خریداری می‌کنند به‌صورت برق سه فاز است.

از پمپ‌ آب خانگی چه زمانی باید استفاده کرد؟

از پمپ‌ آب خانگی چه زمانی باید استفاده کرداین روزها بیشتر افراد به میزان اهمیت پمپ‌های خانگی پی برده‌اند زیرا بسیار کاربردی هستند و نبود آن زندگی روزمره را بهم می‌ریزد. در ادامه به برخی از کاربردهای پمپ آب خانگی اشاره‌ کرده‌ایم.

اولین کاربرد مهم و حیاتی تقویت فشار آب است که در ساختمان‌ های مرتفع به وضوح دیده می‌شود.

دومین کاربرد مهم پمپ‌ها در مجتمع‌ های مسکونی احساس می‌ شود. مجتمع‌ های مسکونی هرچند معمولاً ارتفاع زیادی ندارند اما در هر طبقه تعداد واحدهای زیادی وجود دارد که بدون پمپ آب زندگی در این مجتمع‌ ها مختل می‌شود.

در خانه‌های ویلایی که معمولا متراژ بالایی دارند، ممکن است آب به تمامی‌ قسمت‌های خانه به خوبی نرسد، به همین دلیل باید از پمپ آب استفاده شود. شاید تصور کنید در خانه‌های ویلایی که تعداد طبقات و یا واحدها زیاد نیست به پمپ نیازی نیست اما سخت در اشتباه اید. با استفاده از پمپ می‌توان آب را با فشار بالا به قسمت‌های مختلف خانه منتقل کرد.

بررسی انواع پمپ‌ آب خانگی

بررسی انواع پمپ‌ آب خانگیبا توجه به مزیت و کاربردهای فراوانی که پمپ‌های خانگی دارند، تولیدکنندگان این دستگاه انواع مختلفی را تولید می‌کنند. در ادامه انواع پمپ آب خانگی را بررسی می‌کنیم.

1. پمپ سانتریفیوژ

این پمپ‌ها به کمپرسور گریز از مرکز نیز معروف هستند و دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با نوع و تعداد پروانه برای قسمت‌های مختلف استفاده می‌شود. نمونه‌های کوچک این دستگاه برای مصارف خانگی بسیار مناسب است.

2. پمپ محیطی

این پمپ‌ها برای قسمت‌هایی استفاده می‌شوند که ویژگی ارتفاع بسیار مهم است و در نقطه مقابل دبی ‌اهمیت زیادی ندارد.

3. پمپ بشقابی

ساختار این پمپ‌ها مشابه پمپ‌های سانتریفیوژ است. این پمپ به این صورت است که فاصله بین صفحات پره بسیارکم است و حالت بشقابی دارد. در این پمپ‌ها می‌توان به‌راحتی نسبت بین دبی و ارتفاع را در حالت متعادلی مشاهده کرد. از مزیت‌های اصلی این پمپ‌ها می‌توان به بی‌صدا بودن آن‌ها اشاره کرد.

4. پمپ جتی

این پمپ‌ها همان پمپ‌های بشقابی هستند با این تفاوت که در آن‌ها سعی شده است ارتفاع بیش ‌از اندازه بالا برود.

5. پمپ خود مکش

این پمپ‌ها برای استخر و چاه بسیار مناسب هستند.

6. بوستر پمپ خانگی

در اکثر خانه ها بیشتر از پمپ باد کوچک استفاده می‌ شود و معمولاً با توجه به متراژ، ارتفاع و تعداد واحد هر ساختمان از ظرفیت‌ های مختلفی برخوردار هستند.

نتیجه گیری

ایران کمپرسور یکی از شرکت‌های معتبر است که می‌توانید از طریق آن خرید پمپ آب خانگی ایرانی را به ‌راحتی انجام دهید. در زمان خرید پمپ آب خانگی باید به مشخصات آن‌که شامل میزان توان، حداکثر آبدهی، ارتفاع، قطر لوله ورودی و خروجی است، توجه شود.

سوالات متداول

پمپ آب خانگی ایرانی چیست؟

 پمپ آب خانگی ایرانی نیز جهت تقویت فشار آب در حوزه های خانگی و باغبانی نیز استفاده می شود، که در ابعاد کوچک و بزرگ که به‌ صورت مشترک و یا مجزا برای هر واحد نیز استفاده می شود.

انواع پمپ آب خانگی ایرانی کدامند؟

انواع پمپ آب خانگی ایرانی شامل بوستر پمپ خانگی، پمپ آب جتی، پمپ سانتریفیوژ، پمپ آب بشقابی، پمپ آب خانگی با مخزن انبساط می باشد. اطلاعات بیشتر در مقاله برایتان بیان شده است.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا