کمپرسور

کمپرسور دورین چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی زیادی در حال حاضر وجود دارند که از کمپرسورها برای طراحی و تولید بسیاری از دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی کمک می گیرند. به عنوان مثال سیستم های تهویه مطبوع تنها بخش کوچکی از محصولات صنعتی را شامل می شوند که در آن ها از کمپرسورهای مختلف استفاده می شود.

در میان تولید کنندگان انواع کمپرسور و محصولات مرتبط در این حوزه، دورین به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت های تولید کننده در دنیا شناخته می شود که سهم بزرگی از بازار خرید کمپرسور باد را بر عهده دارد. در این مطلب سعی داریم توضیح دهیم که کمپرسور دوربین چیست. با ایران کمپرسور همراه باشید.

در نظر بگیرید که کمپرسورهای تولیدی شرکت دورین اغلب از نوع کمپرسورهای سمی هرمتیم تولید می کند. با خواندن ادامه این مطلب، محتوای مفیدی راجع به معرفی کمپرسور دورین مطالعه خواهید کرد.

برند دورین ایتالیا، تولید کننده کمپرسور (Dorin)

کمپرسور باد دورین

برند ماریو دورین یا به انگلیسی Mario Dorin، یک شرکت ایتالیایی بوده که در سال 1918 میلادی تأسیس شد. این شرکت از همان آغاز تأسیس خود سعی کرد با یک هدف گذاری اصولی اقدام به تولید محصولات زیر کند:

  • ابزارهای الکترونیکی
  • ابزار برنجی
  • ابزارهای تعمیر کمپرسور
  • موتورهای مکانیکی

چندی نگذشت که در سال 1923، مدیران ارشد شرکت ماریو دورین تصمیم به ساخت و تولید کمپرسور گرفتند! تولید نخستین کمپرسور سمی هرمتیک در آن سال باعث شد که نام این شرکت وارد صنعت تولید کمپرسور شود به صورتی که امروزه آن را به عنوان یک شرکت برتر در این حوزه بشناسند!

تولید انواع کمپرسور باد به خصوص کمپرسورهای رفت و برگشتی، روتاری و … تبدیل به تجارت اصلی این مجموعه شده به صورتی که تولید قطعات یدکی و ابزار تعمیرات این نوع از کمپرسورها در حاشیه اقدامات این مجموعه قرار گرفته است.

احتمالاً برای شما هم جالب باشد که نام ماریو دورین در واقع از یک افسانه و داستان قدیمی گرفته شده است که در آن شخصیت ماریو دورین، پادشاهی در دنیای آدم کوتوله ها بوده که عمری جاودان دارد. این نام در استعاره احتمالاً به قدرت محصولات این شرکت اشاره داشته و سعی داشته که شعار این دسته از افراد همخوانی داشته باشد.

نقطه عطف شرکت بزرگ دورین ماریو در سال 1952

با نگاهی دقیق تر به تاریخچه این مجموعه متوجه می شویم که شرکت تولیدی کمپرسور دورین در سال 1952 به یک نقطه عطف رسید. در این سال بود که مهندسین و متخصصین کارکشته این مجموعه توانستند، کمپرسورهای رفت و برگشتی نیمه باز تولید کنند و نام خود را بیشتر از گذشته در میان برندهای مطرح و جا افتاده دنیا قرار دهند.

این پیشرفت و افزایش شهرت تا سال 1970 ادامه داشت به صورتی مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند مکان شرکت و مجموعه خود را جابه جا کرده و حدود 20 هزار متر مربع به خط تولید خود اضافه کنند تا بتوانند محصولات بیشتری تولید کنند.

شرکت تولیدی کمپرسور دورین این روزها به قدری گسترده و وسیع شده که در اکثر کشورهای دنیا نمایندگی رسمی و فعال دارد. این مجموعه بر اساس آمارها در سال های گذشته بیش از 50 هزار عدد کمپرسور تولید و به بازار عرضه کرده که نشان دهنده میزان قدرت، اعتبار و شهرت این مجموعه دارد.

تولید کمپرسور دورین سری H

دورین با پیشتازی در صنعت تبرید و تولید انواع کمپرسور به قدری رشد کرد که توانست یکی از مهم ترین نقاط اوج برند خود را در سال 1990 به نمایش بگذارد. کمپانی دورین در طول این این دهه با تولید کمپرسورهای سری H توانست از تجهیزات اختصاصی که در این زمینه تولید می کند رونمایی کرده و جایگاه خود را در این صنعت و حوزه تثبیت کند.

بیشتر بخوانید: علت لرزش کمپرسور چیست؟

ممنوعیت بین المللی استفاده از گازهای مبرد CFC و HFC

کمپرسور دورین ایتالیایی

در سال 2000 بود که به یکباره توافقاتی بین المللی شکل گرفت که در صنعت از گازهای مبرد CFC و HFC استفاده نشود. بر اساس این گزارش و موضوع سیستم های تهویه مطبوع باید نسبت به گذشته تغییر می کردند و دستگاه های جدیدی جایگزین آن ها می شد! شرکت تولیدی کمپرسور دورین با کمک مهندسین و متخصصین خود توانست اقدام به رونمایی از محصول خود تحت عنوان کمپرسور مخصوص سیال مبرد CO2 کند!

تولید این محصول نه تنها یک انقلاب بزرگ بود، بلکه باعث شد دوباره نام این مجموعه در میان تولید کنندگان کمپرسور و سیستم های تهویه مطبوع بر سر زبان ها بیفتد. این موضوع تا آنجایی پیشرفت که در سال 2004 این شرکت ایتالیایی به عنوان مرجع ساخت و تولید کمپرسور CO2 قرار گرفت به صورتی که افراد و مجموعه ها در سراسر جهان برای تعیین کیفی دیگر محصولات از معیاری تحت عنوان کمپرسور دورین استفاده می کردند!

بهترین بودن، مهم ترین هدف ما در تولید محصولات است!

شرکت ایتالیایی دورین (dorin) با این شعار از آن سال ها فعالیت خود را ادامه داد و سعی داشت که با تولید بهترین محصولات در این عرصه و حوزه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. به عنوان مثال مهندسین این مجموعه در سال های گذشته با تولید کمپرسورهای سری HI توانستند، قدم های بزرگی در زمینه رشد و تکامل سیستم های تهویه مطبوع امروزی بردارند.

این نوع از کمپرسورها به شکلی طراحی و ساخته شده اند که ما قادر خواهیم بود در میزان مصرف انرژی لازم برای راه اندازی و استفاده از دستگاه ها به طرز بسیار زیادی صرفه جویی کنیم. کمپرسور دورین محصولات بسیار زیاد و متنوعی تولید کرده، اما بهترین آن ها از دیدگاه مخاطبان و مصرف کنندگان عبارت اند از:

  • H4
  • H5
  • H6
  • H7

پیشینه کمپرسور دورین در ایران

ورود انواع کمپرسور دورین به بازار ایران در اوایل دهه هشتاد بود. در واقع سال های 1380 و 1381 سال هایی بودند که دوباره درب های بازار جهانی به سوی ایران پس از سال ها جنگ و تحریم باز شده بود. در آن زمان اکثر مخاطبان این نوع از محصولات، شرکت هایی بودند که قصد داشتند از کمپرسور در تهویه مطبوع یا در ساخت یخچال کمک بگیرند. مدل آن کمپرسورها، کمپرسور یخچالی بود.

همانطور که خودتان هم مطلع هستید چندی بعد از این موضوع و شروع مجدد تحریم ها، نوساناتی در این میان شکل گرفت به صورتی که ورود این محصولات به کشور با مشکل روبرو شد.

در حال حاضر اکثر مصرف کنندگان کمپرسور دورین در ایران، کسانی هستند که می خواهند سردخانه راه بیندازند. کمپرسور سردخانه ای که یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت به شمار می رود،‌ معمولا به نام و مدل کمپرسور سمی هرمتیک به کار می رود.

با محصولات دورین آشنا شوید

کمپرسور ایتالیایی دورین

حالا که در این مطلب به صورت کامل با شرکت ماریو دورین و پیشینه آن آشنا شدید، بهتر است که راجع به محصولات این شرکت هم اطلاعاتی کسب کنید. حقیقت ماجرا این است که قلب دستگاه های تبریدی کمپرسورها هستند. این وسایل می توانند برای انتقال انرژی به سیال مبرد مورد استفاده قرار بگیرند.

با کمی ریزتر شدن در نوع فعالیت این دستگاه می توانیم متوجه شویم که محصولات این مجموعه و شرکت از لحاظ کیفیت می توانند انواع و شکل های مختلفی داشته باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده، ظرفیت کمپرسورهای دورین از 0.5 تا 90 اسب بخار می تواند باشد.

مهم ترین ویژگی های کمپرسور دورین

کمپرسورهای دورین اتفاقی معروف نشده اند، بلکه به واسطه ویژگی هایی است که در درون این دستگاه ها وجود دارد. این ویژگی ها عبارت اند از:

تطابق کامل با انواع مبردها

کمپرسور دورین با انواع گازهای مبرد همچون فریون 12 و فریون 22 همخوانی دارد. با توجه به اینکه استفاده از گازهای مبرد CFC بر اساس توافقنامه های بین المللی که در بالاتر ذکر کردیم، ممنوع شده این کمپانی از دیگر گازهای مبرد استفاده کرده که نتیجه آن سازگاری بالا با انواع مبردهاست. برخی از کمپرسورهای تولیدی این کمپانی با گازهای مبردی همچون R50vc، R407c، R404، R134A و … به صورت کامل سازگار است.

عملکرد مناسب در هنگام استفاده

کمپرسور دورین در مقایسه با سایر کمپرسورها عملکرد بسیار مناسبی دارد که نتیجه آن بازدهی بالا و کاهش مصرف انرژی این نوع دستگاه ها در هنگام کار است. اگر به دنبال دستگاهی هستید که عملکرد مناسبی داشته باشد، بدون شک کمپرسورهای سری HI می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ باد

سر و صدا و نویز کم

همه ما از آلودگی های صوتی متنفریم و به دنبال این هستیم از دستگاه هایی استفاده کنیم که نویز کمتری داشته باشند و سر و صدای کمی تولید کنند. ­ کمپرسور دورین به عنوان یک موتور دارای حداقلی ترین میزان ممکن نویز و سر و صداست.

بالا رفتن C.O.P محصولات

ویژگی دیگری که این نوع کمپرسورها دارند که باید به آن ها توجه کافی داشته باشید، این است که در این نوع موتورها به خاطر عملکرد بهینه ای که در فرایندی طراحی و کار دارند، حرکت قطعات در آن ها به صورت کامل بهینه شده و به شکل ویژه ای حرکت خواهند کرد.

به زبان ساده تر این نوع از کمپرسورها به شکلی طراحی شده اند که در طول کمپرسور حرکت سیال مبرد به بهترین شکل ممکن، C.O.P افزایش چشمگیری داشته باشد. (این افزایش را احتمالاً مهندسان و متخصصانی که از گذشته با کمپرسورها کار می کردند به راحتی متوجه می شوند چرا که این تفاوت نسبت به قبل یک تفاوت چشمگیر است.)

کیفیت بالای دستگاه کمپرسور دورینپمپ باد دورین

نکته آخری که از این بابت باید به آن اشاره کرد، وضعیت کیفیت این دستگاه است که نسبت به سایر دستگاه های موجود در این حوزه قابل مشاهده است. در نظر بگیرید این کمپرسورها دارای استانداردهای بین المللی لازم در این حوزه همچون ISO9001 هستند و محصولات بسیار باکیفیت این بازار و حوزه هستند.

بیشتر با مهم ترین دلایل و علت داغ شدن کمپرسور باد آشنا شوید.

جمع بندی

ایران کمپرسور که یکی از معتبرترین مراجع نولید کمپورسور باد می باشد، به شما کمک می کند که یک محصول درجه یک ایرانی را با قیمتی بسیار مناسب تر از نسخه های خارجی آن و با کیفیت بالاتر خریداری کنید. همواره حمایت از تولید داخل و ایرانی می تواند شروع خروج از این حجم فشار اقتصادی تخمیل شده باشد. پس خرید کمپرسور باد ایرانی را فراموش نکنید.

در این زمینه می توانید بر روی کمک تیم ایران کمپرسور حساب کرده و از خدماتی که ما در این زمینه ارائه می کنیم، بهره مند شوید. نظر شما راجع به کمپرسورهای این شرکت چیست؟ نظرات خود را در این حوزه با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

مهم ترین ویژگی های کمپرسور دورین چه ویژگی هایی می باشد؟

تطابق کامل با انواع مبردها – عملکرد مناسب در هنگام استفاده و سر و صدا و نویز کم از مهم ترین ویژگی های کمپرسور باد دورین می باشند.

کمپرسور دورین چه زمانی برای اولین بار وارد ایران شد؟

ورود انواع کمپرسور دورین به بازار ایران در اوایل دهه هشتاد بود. در واقع سال های 1380 و 1381 سال هایی بودند که دوباره درب های بازار جهانی به سوی ایران پس از سال ها جنگ و تحریم باز شده بود.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا