کمپرسور

خرید کمپرسور باد در مشهد

آپدیت شده در: 09 آذر 1402
3/5 - (2 امتیاز)

تفاوتی ندارد که قصد خرید کمپرسور باد در مشهد، تهران، اصفهان و یا هر شهر دیگری را دارید. لازم است که نخست در مورد برندهای حاضر در بازار ایران که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند اطلاعات لازم را کسب کنید. پس از آن باید بدانید که حتی اگر مدت‌ها است با این دستگاه کار می‌کنید.

در نهایت تشخیص مدل کامل و کارآمد آن کمی سخت است. در نتیجه پیشنهاد ما به شما که قصد خرید کمپرسور در مشهد را دارید این است که نخست نیازسنجی کنید. یعنی چه؟ خوب این مسئله بدان معنا خواهد بود که هرکسی ممکن است از کمپرسور باد یک استفاده خاص کند.

به طبع نوع کمپرسور مورداستفاده در تعمیر موبایل، با صنایع مختلف دیگر متفاوت است. در واقع یک دسته‌بندی کلی برای کمپرسورهای باد در نظر گرفته می‌شود و آن را به مدل‌های روغنی و اویل فری تقسیم می‌کند که در ادامه به بررسی دقیق و توضیح کامل در مورد آن‌ها خواهیم پرداخت. از طرفی فراموش نکنید تا حد زیادی انتخاب کمپرسور بستگی به بودجه و محدوده مصرف شما خواهد داشت. ضمن این که در هنگام خرید کمپرسور باید هزینه‌های جانبی و نگه‌داری آن را نیز در نظر داشته باشید.

انواع کمپرسورهای موجود در بازار ایران

انواع کمپرسورهای موجود در بازار ایران

به‌طورکلی دسته‌بندی انواع کمپرسورها بر اساس تکنولوژی ساخت، نحوه کار، استفاده از روغن یا بدون استفاده از آن، تسمه‌ای بودن یا بی‌صدا بودن و کارگاهی به دسته‌بندی‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. حالا این تقسیم‌بندی‌ها کمی پیش‌تر به جزئیات ریزتری نیز شاخه‌بندی می‌شوند. اما به‌طورکلی در بازار و بر اساس نیاز مشتریان انواع کمپرسور باد پیستونی به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شود:

  1. کمپرسور باد روغنی
  2. کمپرسور باد تسمه‌ای
  3. کمپرسور باد خانگی
  4. کمپرسور باد کارگاهی
  5. کمپرسور باد بدون روغن
  6. کمپرسور باد با صدا و بدون صدا (کمپرسور باد اوبل فری)

مدل کمپرسور باد بر اساس تکنولوژی ساخت و استفاده از روغن و یا تسمه‌ای بودن معمولاً توسط مشتریان انتخاب می‌شود. هرکدام از گزینه‌های گفته شده در دسته‌بندی مدل‌های پیستونی قرار می‌گیرند. مثلاً اگر عبارت خرید کمپرسور در مشهد را در اینترنت جستجو کنید. بیشتر وب‌سایت‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوید در بازار ایران پیستونی‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

معمولاً دسته‌بندی مدل‌های پیستونی به دو بخش بدون روغن و با روغن تقسیم می‌شود. مدل‌های روغنی از سیستم روغن کننده استفاده می‌کنند. این روان کاری روی قطعات انجام می‌شود و سبب می‌شود که عمر پیستون، سیلندر و قطعات مختلف افزایش یابد. درصورتی‌که در تکنولوژی‌های بدون روغن جلوی اصطکاک بر اساس تکنولوژی دیگر گرفته شده است.

نحوه کار انواع کمپرسور باد پیستونی

پس از آشنایی با انواع دسته‌بندی‌های کمپرسور باد لازم است که در مورد طرز کار و نحوه فعالیت آن‌ها توضیح دهیم. براین‌اساس می‌گویند که کمپرسورهای با مثل موتورهای دیزلی و احتراق داخلی کار می کنند. بنا به این فرمول الکتروموتور یا همان موتور سختی که از بنزین یا گازوئیل استفاده می‌کند میل‌لنگ را به چرخش در خواهد آورد و میل‌لنگ نیروی چرخشی را به حرکت رفت‌وبرگشت شاتون تبدیل می‌کند. پس از آن پیستون به رینگ‌های آب‌بندی که به بدنه سیلندر مماس شده‌اند اجازه نفوذ روغن می‌دهد.

این روغن به داخل محفظه سیلندر ریخته و اجازه نفوذ هوا به محفظه زیر پیستون را نخواهد داد و در نهایت هوایی که وارد این بخش می‌شود با پایین رفتن پیستون از طریق سوپاپ مکیده خواهد شد. این سوپاپ در بخش ورودی نصب شده و در نهایت با بالا آمدن پیستون، درست در همان زمان هوای به‌دام‌افتاده در حالت فشرده شده و آماده انتشار قرار می‌گیرد. این عمل آن‌قدر تکرار می‌شود تا در نهایت فشار به میزان مناسب و تنظیم شده برسد و در نهایت لوله فلزی به داخل مخزن هدایت شده و آن را برای انتقال به بیرون آماده می‌کند.

آشنایی با کمپرسور باد بدون روغن؛ مزایا و معایب آن

آشنایی با کمپرسور باد بدون روغن؛ مزایا و معایب آن

مدل‌های بدون روغن یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار هستند که در دسته‌بندی سری‌های پیستونی قرار می‌گیرند. در طراحی محفظه آن به‌جای این که از روغن برای روان ساختن سیلندر و پیستون استفاده شود محفظه سیلندر را قابل تعویض رینگ پیستون نیز به‌صورت پلیمری است. رینگ پیستون پلیمری سبب می‌شود که حرکت روان‌تر شده و در این حالت صدای تولیدی کمپرسور نیز کم‌تر می‌شود.

در واقع تکنولوژی به کار گرفته پیشرفته‌تر شده و در مقابل نوعی بوش در داخل سیلندر کمپرسور بادی بدون روغن قرار گرفته است که این قطعه سبب می‌شود که میزان اصطکاک به حد مناسبی کاهش یابد. همین‌طور یک نقص بزرگ این مدل‌ها این است که در صورت استفاده طولانی و مداوم رینگ پیستون و بوش دچار خوردگی می‌شوند و لازم است که به‌صورت دوره‌ای سرویس و عوض شوند. همین‌طور تعویض این قطعه‌ها معمولاً هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

البته درصورتی‌که قطعات مخصوص به کمپرسور باد شما در بازار موجود باشد. همین‌طور یک دسته‌بندی جدای دیگر نیز برای کمپرسورهای باد بدون روغن در نظر گرفته می‌شود که مربوط به بی‌صدا (سایلنت) و یا معمولی بودن آن‌ها خواهد بود. در مدل معمولی هم میزان صدا کم است، اما مدل بی‌صدا به‌هیچ‌عنوان آلودگی صوتی حتی اندک ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل است که به آن سایلنت می‌گویند. درصورتی‌که قصد خرید کمپرسور در مشهد می‌توانید به سراغ مدل‌های بدون روغن بروید.

منظور از کمپرسور باد بدون صدا یا مدل سایلنت چیست؟

یکی از محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها که معمولاً در دسته‌بندی مدل‌های پیستونی بدون روغن قرار می‌گیرند به دلیل این که اتصال موتور آن‌ها به محفظه میل‌لنگ و سیلندر به شکلی است که کم‌ترین لرزش را ایجاد کرده و صدای مزاحمی نیز تولید نمی‌کنند سایلنت یا بی‌صدا نامیده می‌شوند.

این مدل‌ها دارای یک الکتروموتور با سیستم القایی و دینامی هستند که از موتورهای قدیمی که زغالی هستند به‌مراتب سروصدای کم‌تری دارند. موتور این مدل‌ها از دو طرف بیرون‌آمده و به شفت لنگ و دسته پیستون در بخش‌های اصلی موتور متصل شده است. همین‌طور این مسئله سبب می‌شود که وقفه در کارکرد این دستگاه تقریباً به صفر برسد.

در نتیجه سروصدای حاصله از فعالیت دستگاه کم‌تر شده و این مسئله باعث می‌شود که به این مدل از کمپرسورهای بدون روغن بی‌صدا بگویند که معمولاً به دلیل تکنولوژی ساخت جز گران‌ترین‌ها در بازار هستند.

انواع کمپرسورهای باد روغنی در بازار

انواع کمپرسورهای باد روغنی در بازار

حال به سراغ مدل‌های روغنی می‌رویم که به دلیل ساختار متفاوتشان معمولاً قیمت کم‌تری دارند. در بحث خرید کمپرسور در مشهد شما همین‌طور می‌توانید به سراغ یکی از مدل‌های ارزان‌قیمت و کم‌دردسر روغنی برای کسب‌وکار و مصارف خانگی و کارگاهی خود بروید. این مدل‌ها در طیف وسیع‌تری تولید می‌شوند و معمولاً نگه‌داری پیچیده و سختی ندارند. بدین صورت که در این سری از کمپرسورهای باد میل‌لنگ و شاتون در داخل روغن قرار گرفته و به دلیل حرکت سریع بخش‌های مختلف کمپرسور باد مثل شاتون، پیستون، میل‌لنگ، اصطکاک دائمی را تجربه می کنند.

این اصطکاک اگر با روغن پوشش داده نشود می‌تواند موجب بروز مشکلات عدیده از جمله فرسودگی و همین‌طور استهلاک شود. روغن اینجا نقش جلو گیرنده و روان‌کننده را بر عهده دارد. به همین منوال وقتی این مدل‌ها طراحی می‌شوند درون جداره آن‌ها روغن تزریق می‌شود. این روغن سبب کاهش دما و همین‌طور عدم ایجاد اصطکاک در سیلندر و پیستون می‌شود.

کمپرسور باد فندکی چیست؟

کمپرسور باد فندکی  از سری پیستونی هستند که برای استفاده در داخل خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که از نامشان مشخص است از طریق فندک خودرو نیروی تولید الکتریسیته موردنیاز خود را دریافت نموده و در سری‌های مختلف هوای فشرده را به‌صورت مستقیم به شیر خروجی می‌فرستند.

همین‌طور این مدل‌ها معمولاً برای باد کردن لاستیک خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از نسخه‌های معمولی آن می‌تواند در عرض 20 دقیقه هر چهار لاستیک خودرو را باد کند. این در مدل‌هایی که 75 دبی لیتر هستند و در واقع دوبرابر مدل قبلی هستند در عرض ده دقیقه انجام خواهد شد. به‌طورکلی در دسته مدل‌های صنعتی قرار نمی‌گیرند. استفاده حرفه‌ای ندارند و مناسب کسانی هستند که معمولاً به صحرانوردی و تورهای طولانی‌مدت می‌روند و به سیستم‌های باد و کمپرسورهای بزرگ دسترسی ندارند.

آشنایی با کمپرسورهای باد خانگی

سری کمپرسورهای باد خانگی نیز جز پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند که معمولاً مخزن کوچکی دارند و وزنشان کم است. در نتیجه می‌توان به‌راحتی آن‌ها را حمل نمود و قابلیت جابه‌جایی‌شان اصلی‌ترین دلیلی است که معمولاً توسط مشتریان انتخاب می‌شوند.

می‌توانید از آن‌ها باد کردن لاستیک، تیوپ، اسباب‌بازی‌های بادی، نصب کابینت، تعمیرات خودرو، پارکت، قرنیز، طراحی داخلی خانه، نقاشی و دیوارنویسی استفاده کرد. همین‌طور مخزن این کمپرسورهای باد کوچک بوده و معمولاً از 3 لیتر شروع می‌شوند. البته این مقدار ممکن است تا 50 لیتر نیز بالا برود که به طبع استفاده و جابه‌جایی آن را نیز محدودتر می‌کند. از طرفی حجم مخزن این مدل‌ها بهینه است و حالت خلاء ندارد.

کمپرسورهای تسمه‌ای یا پیستونی روغنی

این مدل‌ها نیز معمولا شبیه به سری های خانگی در حالت های ایستاده و خوابیده عرضه می‌شوند. مدل‌های خوابیده عموما دارای چرخ هستند و حمل و نقل آن‌ها آسان تر خواده بود. از طرفی این سری ها نیروی انتقال القایی دارند و نیروی آن‌ها به صورت القایی توسط تسمه به میل‌لنگ و محفظه سیلندر منتقل خواهد شد.

به همین دلیل انتقال نیروی موتور نرم‌تر انجام می‌شود و کمپرسور در این سری لرزش فوق‌العاده کم‌تری دارد. ضمن این که صدای خروجی این مدل‌ها نسبت به مدل‌های زغالی به‌مراتب کم‌تر بوده و هزینه نگه‌داری خاص و دردسر زایی ندارند. همین‌طور درصورتی‌که قصد خرید کمپرسور در مشهد را دارید می‌توانید روی سری‌های روغنی تسمه‌ای از نظر صرفه اقتصادی که دارند حساب ویژه‌ای باز کنید.

علاوه‌برآن قدرت موتور این مدل‌ها نسبت به سری‌های یونیورسال که با نام زغالی هم شناخته می‌شوند بیشتر بوده و حجم‌های کم آن در بازار در دسترس نیست. اگر هم در دسترس باشد معمولاً توسط برندهای ناشناخته تولید شده‌اند و در نهایت شما برای تعمیر و سرویس دوره‌ای آن که اجباری است با دردسرهای زیادی روبرو می‌شوید.

از جمله مهم‌ترین مزایا و معایب کمپرسورهای تسمه‌ای می‌توان به:

لرزش کم در مقابل مدل‌های دیگر و سروصدای منفعل‌تر، عدم نیاز به هزینه اضافه برای نگه‌داری اشاره کرد. همین طور در صورتی که موتور دچار گیرپاژ شود می‌توان آن را به‌صورت نقطه‌ای و جزئی تعمیر کرد. این‌طور نیست که مجبور باشید کل محفظه سیلندرها را وارسی و دستگاه را از صفر تعمیر کنید. در واقع به این‌گونه موارد در تعمیرات، جز به جز یا نقطه‌به‌نقطه می‌گویند که دردسر کم‌تری دارد. همین‌طور در صورت نیاز به تغییر اندازه می‌توان قطر دبی کمپرسور را کم‌تر کرد.

این مدل سروصدا دارند و همین‌طور نیاز به تعویض روغن به‌صورت دوره‌ای نیز خواهند داشت. البته گفتیم که سروصدا می‌تواند یکی از مزیت‌های این مدل نیز باشد، البته منظور میزان سروصدا در مقایسه با مدل‌های زغالی بود. اما اگر بخواهید این مدل را با سری‌های بی‌صدا یا سایلنت مقایسه کنید قطعاً این یک عیب به‌حساب می‌آید. این کمپرسورها اتلاف و مصرف انرژی زیادی دارند و ماهیت آن‌ها به این صورت است که بهینه طراحی نشده‌اند.

کمپرسورهای باد اسکرو یا پیچ دوار

کمپرسورهای باد اسکرو یا پیچ دوار

در کمپرسورهای باد اسکرو، میزان مصرف روی یک هزار لیتر خواهد بود. همین‌طور موتوری با ساختار مارپیچی مشابه خودروهای قدیمی در آن مورداستفاده قرار گرفته است. این بخش در واقع فشرده‌سازی هوا را بر عهده دارد و از نظر ایجاد فشار مثل مدل پیستونی می‌باشد. فشاری معادل هشت تا ده بار در ثانیه تولید می‌کند و حجم آن نیز نسبت به سری‌های پیستونی به‌مراتب بیشتر است. این مدل نیز سروصدای کمی دارد. دارای پره‌هایی است که با ساختار متریال فلز طراحی شده‌اند و هوا و یا گاز درون آن‌ها محبوس شده است.

خرید کمپرسور بر اساس موارد استفاده

درصورتی‌که قصد خرید کمپرسور در مشهد را دارید. وقتی وارد بازار شوید نخست در مورد دلیل استفاده و کاربرد کمپرسور از شما سؤال می‌شود. خوب این دستگاه طیف وسیعی از موارد استفاده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

می‌توانید از آن برای: استفاده به‌عنوان منبع تغذیه، باد کردن لاستیک‌ها و چرخ‌ها، استفاده در یخچال برای حرکت و گردش سرما و برودت، تهویه هوا در سیستم‌های غواصی، باد کردن هر چیزی از جمله توپ، لاستیک، وسایل بازی، وسایل استخر، صنایع نفتی، پتروشیمی، سم‌پاشی در مزارع و باغات؛ نقاشی ساختمان و نقاشی خودرو، نظافت هر چیزی، خاک‌گیری

و همچنین تمیزکردن لوازم خانه و آشپزخانه، کامپیوتر، لپ‌تاپ، لوازم جانبی، موبایل و تبلت در تعمیرگاه‌های سخت‌افزاری حوزه تکنولوژی، ساخت برف در پیست‌های اسکی، تهویه امکان و سیستم‌های قدیمی، استفاده در مطب‌های دندانپزشکی، تمانی فشار برای سیستم‌های هوا و فضا، تجهیزات برودتی و حرارتی، انتقال حرارت هیترها، موتورهای جت، نیروگاه‌های تولید برق، پلتفرم‌های بالابر و همین‌طور فشرده‌سازی در گاز آزمایشگاهی استفاده کرد.

کدام کمپرسور مناسب استفاده من است؟

کدام کمپرسور مناسب استفاده من است؟

قطعاً بسته محل زندگی و موقعیت مکانی خود وقتی قصد انتخاب کمپرسور باد را دارید. به دنبال فروشگاهی در نزدیکی شهر محل زندگی خودتان هستید خرید کمپرسور در مشهد یا هر شهر دیگری را جستجو می‌کنید. ازاین‌رو ما لازم دانستیم پیش از هر چیزی در یک بخش جداگانه از کل این محتوا توضیحاتی در مورد چگونگی انتخاب کمپرسور باد به شما توضیح دهیم.

در واقع اگر مقصود نهایی شما خرید کمپرسور باد است باید به یاد داشته باشید که: این دستگاه را باید متناسب با نیاز و استفاده خود تهیه کنید. به طور مثال وقتی قصد خرید کمپرسور باد تعمیرات موبایل و کامپیوتر را دارید می‌توانید از مدل‌های کوچک و پرتابل استفاده کنید. کمپرسورهای باد بدون صدا و لرزش یا همان سری‌های یخچالی می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

کمپرسور ایرانی یا خارجی؟

درصورتی‌که در مورد شرکت‌های تولیدکننده کمپرسور باد اطلاعی ندارید. اجازه دهید یک تقلب به شما برسانیم. امروزه برندهای ایرانی نیز در زمینه طراحی تکنولوژی و توسعه این دستگاه‌ها فعالیت می کنند. معمولاً این شرکت‌ها پشتیبانی بهتری دارند و شما به‌راحتی می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل، قطعات جانبی آن‌ها را تهیه کنید.

همین‌طور برخلاف مدل‌های خارجی روی قیمت‌گذاری آن‌ها هیچ هزینه اضافه و نامتعارفی اعمال نمی‌شود. فراتر از این مسئله بسیاری از کمپرسورها از جمله مدل‌های روغنی عموماً سروصدای زیادی تولید می کنند. در نتیجه اگر برای شما این موضوع مهم است، اگر در یک مجتمع تجاری تعمیرگاه لوازم کامپیوتری، لوازم‌خانگی و موبایل دارید. یا در خانه از این دستگاه استفاده می‌کنید و می‌خواهید به‌هیچ‌عنوان صدای آن به خارج از محیط نرسد، قطعاً خرید کمپرسور در مشهد آن هم به‌صورت مدل‌های سایلنت یا بی‌صدا به شما پیشنهاد می‌شود.

قابل‌حمل بودن کمپرسور هوا

امکان حمل‌ونقل کمپرسور نیز یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مشتریان این دستگاه است. به طبع وقتی در تعمیرگاه خودرو قصد استفاده از این ابزار را دارید زیاد به حمل‌ونقل نیاز نخواهید داشت. از طرفی نازل آن‌ها نیز طول مناسبی دارد و می‌توانید به هر بخشی که می‌خواهید بکشید و از آن استفاده کنید.

اما درصورتی‌که تعمیرکار در محل هستید و یا می‌خواهید مدام این دستگاه را حمل کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های کم‌وزن با ظرفیت پایین‌تر بروید. البته مدل‌های بزرگ را نیز می‌توان جابه‌جا کرد که برای این کار به دلیل وزن زیادی که دارند از خودروهای ترانزیت، ماشین‌های سنگین و بزرگ استفاده می‌شود.

کمپرسور باد دست‌دوم بخریم یا نو؟

به‌هرحال پس از خرید کمپرسور در مشهد شاید باتوجه‌به قیمت و بودجه‌ای که دارید به سراغ مدل‌های دست‌دوم نیز بروید. در این صورت باید به چند مسئله توجه داشته باشید. اول این که خرید لوازم برقی و سیستم‌های این‌چنینی آن هم به‌صورت دست‌دوم فرمول خاص خود را دارد. اول این که این کار را باید از یک مرجع معتبر انجام دهید و این فروشنده باید به شما تضمین کیفیت بدهد. ضمن این که بهتر است بخش‌های فنی و قابل تشخیص کمپرسورهای باد را به‌خوبی چک کنید.

مثلاً می‌توانید داخل پمپ، الکتروموتور، مخزن، سوپاپ، تسمه و یا هر بخش دیگر آن را به‌خوبی چک نموده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. گاهی نیز باید پمپ و کمپرسور هوا بلافاصله پس از خرید به‌عنوان مدل دست‌دوم سرویس شود. در مدل‌هایی که نیاز به تعویض روغن دارند حتماً این کار را انجام داده و در سری‌های بدون روغن نیز حتماً پیستون و شاتون‌ها را چک کنید.

در نهایت آیا خرید مدل دست‌دوم کمپرسور هوا می‌تواند برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد؟ این بستگی به انتخاب شما خواهد داشت. درصورتی‌که استفاده‌های معمول از کمپرسور باد دارید می‌توانید یک مدل دست‌دوم خریداری کنید و پیش از هر چیزی به سالم بودن موتور، ضخامت مخزن، عدم بروز آسیب فیزیکی سیلندر و همین‌طور کارکرد مداوم آن دقت داشته باشید.

بهترین کمپرسور و پمپ باد برای تعمیرات

بهترین کمپرسور و پمپ باد برای تعمیرات

درصورتی‌که قصد خرید کمپرسور در مشهد برای تعمیرات موبایل، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، کامپیوتر و… را دارید می‌توانید به سراغ مدل‌های یخچالی بروید. کمپرسورهای باد یخچالی سروصدای کمی تولید می کنند و می‌توان از آن‌ها حتی در فضاهای بسته استفاده کرد.

از طرفی هر 6 ماه یک‌بار به دلیل استفاده از روغن برای جلوگیری از اصطکاک نیاز به تعویض روغن دارند و درصورتی‌که این مسئله را جدی نگیرید، دستگاه دچار خوردگی و حتی سوختگی می‌شود. ضمن این که قیمت این مدل‌ها نسبت به بدون روغن یا اویل فری‌ها که بالاتر در مورد آن‌ها صحبت کردیم به‌مراتب پایین‌تر است.

پمپ‌های باد تعمیرات اویل فری

در مقابل کمپرسور باد یخچالی مدل‌های اویل فری یا بدون روغن در دسترس هستند که نسبت به مدل‌های روغنی کیفیت هوای فشرده خروجی‌شان به‌مراتب بالاتر است. همین‌طور ممکن است در مصارف خاص شما مقادیری از روغن هرچند اندک را با باد خروجی دریافت کنید. معمولاً چنین مسئله‌ای برای تعمیرکاران بردها و قطعات اهمیت زیادی دارد. از طرفی قیمت مدل‌های سایلنت نسبت به یخچالی بالاتر است و یک پمپ باد سایلنت دوبرابر مدل معمولی با همان میزان مخزن قیمت خواهد داشت.

پس اساس قیمت در خرید کمپرسور در مشهد یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. به‌هرحال شما بسته به بودجه خود می‌توانید یک مدل اویل فری با ظرفیت پایین‌تر تهیه کنید. در مدل‌های کمپرسور باد امروزی از سیستم میکرو فیلتر نیز استفاده می‌شود. این سیستم سبب می‌شود که کیفیت باد خروجی تا 99 درصد پایدارتر باشد و بتوانید از آن برای تمیزکردن بردهای مدارچاپی، خازن‌ها، لامپ‌های حساس و … استفاده کنید.

خرید بر اساس منبع برق و مصرف

خرید بر اساس منبع برق و مصرف

به‌طورکلی کمپرسورها از طریق منبع برق‌کار می کنند. اما در حال حاضر مدل‌های دیزلی و بنزینی آن‌ها نیز در دسترس است. بسیاری از این دستگاه‌ها در ولتاژ 110 کار می کنند و حتی مدل‌های بزرگ‌تر نیاز به 240 ولت برق دارند. ضمن این که هر چه مخزن آن‌ها بالاتر می‌رود قطعاً میزان مصرف نیز افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مسائل کلیدی و مهم حین خرید کمپرسور در مشهد این است که شما باید به کیفیت برند سازنده نیز دقت کنید. متأسفانه بسیاری از برندهای حاضر در ایران از سری‌های ناشناخته چینی هستند که به‌اصطلاح No Name لقب می‌گیرند. یعنی اصلاً مشخص نیست که توسط چه شرکت و برندی ساخته شده‌اند، آیا نامی که روی این دستگاه‌ها به‌عنوان لیبل درج شده است کیفیت لازم را خواهد داشت؟ اصلاً این کمپرسورها ارزش خرید دارند؟

در صورت بروز مشکل می‌توان قطعات مختلف آن‌ها را مانند فیلتر هوا، موتور، سوپاپ اطمینان، شیر، اتودرین، شیر خروجی، کلید قطع کن و… را تعویض کرد؟ در چنین شرایطی حتی شما در مورد مدل‌های خارجی نیز به مشکل برمی‌خورید. در نتیجه به سراغ برندهایی بروید که اولاً مرجع فروش مشخص و معتبری دارند. دوم این که محصولات با گارانتی عرضه می‌شود.

راهنمای خرید کمپرسور در مشهد

در ادامه مباحث نحوه تشخیص بهترین مدل و خرید کمپرسور باد استاندارد لازم است که به چند فاکتور کلیدی و اساسی توجه کنید. اول این که شما در مصارف خود به چه میزان هوای فشرده خروجی نیاز خواهید داشت؟ آیا استفاده شما در حد خانگی، درون خودرو و یا خانگی است؟ در این دستگاه‌ها میزان دبی یا حجم و یا CFM به‌عنوان فاکتور اصلی در نظر گرفته می‌شود.

 دبی روی این دستگاه ها ذکر شده است و در واقع همان میزان فشار هوایی است که در واحد زمان تولید می‌کند. شما می‌توانید به میزان فشار بالاتری دستگاه هایی را خریداری کنید که در مدت زمان کم تری میزان باد خروجی را تولید می کنند، همین طو باد آن‌ها قوی تر بوده و توان مورد نیاز برای استفاده شما را دارد.

از طرفی کمپرسورهای باد بسته به نوع و طراحی، در مدل‌های کوچک، ظرفیت های ده تا شصت لیتری و همین طور سری های قابل حمل، کم مصرف و صنعتی طراحی می‌شوند. حتی شما می‌توانید سفارش تولید این دستگاه ها را نیز بدهید تا در کم ترین زمان ممکن پیکربندی شده و مطابق نیازتان تحویل گردد. در نتیجه در هنگام خرید کمپرسور در مشهد به بودجه، میزان باد و تولید فشار مورد نیاز، نوع تکنولوژی، تولید و یا عدم تولید سر و صدا و همین طور قابل حمل بودن یا نبودن آن دقت کنید.

نتیجه‌گیری

در نهایت اگر قصد شما خرید کمپرسور در مشهد و یا در هر نقطه‌ای از ایران است، باید عرض کنیم که شرکت ایران کمپرسور به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان مستقیم محصولات برندهای مختلف تولید کمپرسورهای بدون روغن یا اویل فری، کمپرسورهای بدون صدا و لرزش یا مدل‌های یخچالی، کمپرسورهای باد صنعتی، باد سیلندری، تسمه‌ای و باد ماشین است. می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت آنلاین در کم‌ترین زمان ممکن کمپرسور باد یا پمپ هوای موردنظر خود را بر اساس دسته‌بندی محصولات و پیشنهادها این مجموعه تهیه نمایید.

دستگاه پس از ثبت سفارش و خرید به‌صورت آنلاین، برای شما به مقصدی که می‌خواهید ارسال خواهد شد. با یک ثبت‌نام ساده همین‌طور شما قادر هستید که لوازم‌ یدکی کمپرسور باد را چه برای مدل‌های روغنی و چه برای سری‌های اویل فری در کم‌ترین زمان ممکن تهیه نمایید.

در هر خرید از مجموعه ایران کمپرسور به شما تضمین کیفیت، اصالت و همین‌طور امکان تست و بازگشت در صورت عدم رضایت داده می‌شود. از مدل‌های کوچک و فندکی درون ماشین گرفته تا 10، 15، 25، 50 و 60 لیتری، به‌راحتی می‌توانید در دسته‌بندی محصول و برند موردنظر خود را بیابید.


راهنمای خرید کمپرسور در مشهد

در ادامه مباحث نحوه تشخیص بهترین مدل و خرید کمپرسور باد استاندارد لازم است که به چند فاکتور کلیدی و اساسی توجه کنید. اول این که شما در مصارف خود به چه میزان هوای فشرده خروجی نیاز خواهید داشت؟ آیا استفاده شما در حد خانگی، درون خودرو و یا خانگی است؟ در این دستگاه‌ها میزان دبی یا حجم و یا CFM به‌عنوان فاکتور اصلی در نظر گرفته می‌شود.

چرا خرید کمپرسور در مشهد داشته باشیم؟

خرید کمپرسور باد در مشهد نیز میتواند مزایا و ویژگی های خاص خود را داشته باشد که از این مزیت ها میتوانیم به تضمین فروش کمپرسور و نیز خرید از تولیدی معتبر را نیز داشته باشیم.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا