بلاگ

پمپ باد نیتروژن

آپدیت شده در: 17 شهریور 1400
5/5 - (1 امتیاز)

کمپرسور باد نیتروژن در بسیاری از مشاغل باعث افزایش سرعت در روند کارها شده ‌است. قیمت دستگاه پمپ باد نیتروژن برای افرادی که در زمینه‌های شغلی تعمیرات خودرو، آپاراتی‌ها و تعویض روغنی‌ها فعالیت می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.

همان‌طور که می‌دانید باد نیتروژن دارای مزیت‌های زیادی است. برای باد کردن لاستیک خودروهای لوکس و مدرن از باد نیتروژن استفاده می‌کنند. دستگاه‌های پمپ باد نیتروژن، یکی از انواع کمپرسورها است که بادی که عاری از هر گونه نیتروژن هوا است را به لاستیک خودروها منتقل می‌کند. در این فرایند نیتروژن هوا توسط دستگاه پمپ باد گرفته می‌شود.

اتوماتیک انجام شدن فرایند تخلیه هوا در قیمت دستگاه پمپ باد نیتروژن بی تأثیر نیست. در ادامه با مزیت‌هایی که در قیمت دستگاه‌های پمپ باد نیتروژن تأثیر می‌گذارند، آشنا خواهیم شد. تا انتهای مقاله با ایران کمپرسور همراه باشید.

دلایل استفاده از دستگاه پمپ باد نیتروژن

دلایل استفاده از دستگاه پمپ باد نیتروژن

دستگاه پمپ باد نیتروژن برای لاستیک‌های انواع ماشین‌های سبک و سنگین مزیت‌های زیادی را به همراه دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به محافظت از رینگ و لاستیک و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به لاستیک اشاره کرد. باد نیتروژن نقش مهمی در افزایش طول عمر لاستیک‌ها دارد.

رطوبت موجود در باد معمولی و ترکیب آن با مقدار 78 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن و گازهای دیگر، رطوبت و اکسیژن را تولید می‌کند که این مواد، شرایط را برای انجام فرایند شیمیایی آماده می‌کنند، از آن جایی که جنس بدنه لاستیک از سیم‌های فولادی و آلومینیومی تشکیل شده ‌است، بر اثر واکنش مواد شیمیایی، رینگ و لاستیک‌ها دچار خوردگی می‌شوند که در نتیجه باعث کاهش طول عمر دستگاه خواهد شد.

باد نیتروژنی که توسط کمپرسور باد به لاستیک‌ها منتقل می‌شود، با توجه به این که مولکول‌های بزرگتری دارد، به احتمال بسیار کمی ممکن است از بدنه لاستیک خارج شود. فشار باد در تایرهایی که با دستگاه پمپ باد نیتروژن باد می‌شوند، کاهش می‌یابد.

در نتیجه نباید نگران خارج شدن باد از دیواره‌های تایر شد. در مقابل می‌توانید تایر خودروی خود را با هوای معمولی باد کنید، به مرور زمان می‌بینید که فشار باد کم شده و باد از تایر خارج می‌شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از باد نیتروژن، مقاومت در برابر دمای متغیر است. باد نیتروژن به کاهش و افزایش دما حساسیتی خاصی نشان نمی‌دهد.

مزایای دستگاه پمپ باد نیتروژن

مزایای دستگاه پمپ باد نیتروژن

با استفاده از دستگاه‌های پمپ باد نیتروژن می‌توانید، سلامت لاستیک‌های خودروی خود را تأمین کنید. استفاده از باد نیتروژن باعث می‌شود فشار باد در تایرهای خودرو در میزان ثابتی بماند و مصرف سوخت را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. باد نیتروژن علاوه بر این که به سلامت تایرهای خودرو کمک می‌کند، نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

با کمک باد نیتروژن می‌توانید مقاوت رینگ و لاستیک خودروی خود را بالا ببرید. باد نیتروژن تأثیر بسیار زیادی بر بهبود عملکرد سیستم فرمان و جلوبندی خودرو دارد و باعث می‌شود این دو سیستم کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. بسیاری از رانندگان از دستگاه پمپ باد نیتروژن برای تأمین باد تایرها استفاده می‌کنند، زیرا طول عمر لاستیک خودروهای سواری و سنگین را افزایش می‌دهد و از آن‌ها را در برابر پوسیدگی مراقبت می‌کند.

مهم ترین ویژگی های کمپرسور باد نیتروژن

دستگاه کمپرسور باد نیتروژن ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این دستگاه برای نشان دادن مقدار فشار باد و تنظیم آن و همچنین نمایش منو و زمان فعالیت دستگاه از صفحه LCD استانداردی برخوردار است.

برخی از دستگاه‌ها نمایشگر بزرگ‌تری برای نشان دادن فشار باد و مراحل انجام کار دارند. در این دستگاه‌های پمپ باد، جهت جدا کردن آب و روغن از سیستم فیلتراسیون بزرگ ثانویه استفاده شده ‌است. این سیستم با دقت کامل و بالایی که دارد، می‌تواند مقدار آب و روغن را از یکدیگر جدا کند.

یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه پمپ باد نیتروژن، مجهز بودن آن به سیستم فیلتراسیون اولیه است که به صورت اتوماتیک کار می‌کند. این دستگاه به‌طور اتوماتیک فرایند جداسازی آب و روغن کمپرسور باد را انجام می‌دهد. برای محافظت از دستگاه کمپرسور و افزایش طول عمر آن، از سیستم فیلتراسیون دوبل اولیه استفاده کرده‌اند.

کمپرسور باد نیتروژن برای تخلیه کامل باد نیاز به سیستم وکیوم دارد که بهترین نوع آن داخل دستگاه‌های اتوماتیک قرار گرفته ‌است. عملکرد سریع اتصال در این دستگاه با سیستم کوپلینگ اتومات انجام می‌گیرد. همچنین برای عملکرد آسان‌تر هنگام کار با دستگاه، می‌توان از سیستم کیبورد آن استفاده کرد. شما می‌توانید جهت راهنمایی و دریافت قیمت دستگاه پمپ باد نیتروژن با مشاوران و کارشناسان سایت ایران کمپرسور تماس بگیرید.

نکات مهم زمان کار با کمپرسور باد نیتروژن

نکات مهم زمان کار با کمپرسور باد نیتروژن

  • هنگام کار با دستگاه پمپ باد نیتروژن، از خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه بپرهیزید. این کار به مدار الکترونیکی دستگاه آسیب می‌رساند.
  • باید دقت کنید زمانی که می‌خواهید دستگاه را خاموش کنید، برای روشن کردن مجدد آن حداقل 5 دقیقه صبر کنید.
  • توجه داشته باشید دستگاه پمپ باد نیتروژن را دور از تابش نور خورشید نگهداری کنید. زیرا نور مستقیم خورشید به قطعات پلاستیکی و لاستیکی دستگاه صدمه می‌زند.
  • برای نگهداری دستگاه، آن را در محیطی که از تهویه مناسبی برخوردار است قراردهید.
  • هنگام استفاده از دستگاه دقت کنید ارت به پریز دستگاه وصل باشد.
  • توجه داشته باشید بعد از اینکه کار با دستگاه به پایان رسید، باید برق دستگاه را به‌طور کامل قطع کنید، این کار با جدا کردن اتصال کمپرسور انجام می‌شود.
  • فشار بادی را که برای دستگاه تنظیم شده را تغییر ندهید. این فشار معمولاً روی 8 تا 9 بار قرار گرفته ‌است که باید معادل PSI 130 تا PSI 145 باشد.

نتیجه گیری

سایت ایران کمپرسور دارای انواع دستگاه‌های پمپ باد در مدل‌های مختلف است. دستگاه پمپ باد نیتروژنی که به ماشین‌های سواری و سنگین اختصاص داده می‌شود. دستگاه‌های پمپ بادی که برای تأمین و تخلیه باد نیتروژن خودروهای سنگین تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای تجهیزات اتوماتیک می‌باشند. شما می‌توانید با ورود به سایت ایران کمپرسور از انواع مدل‌های کمپرسور و قیمت دستگاه کمپرسور باد نیتروژن مطلع شوید، تا بتوانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.


دستگاه پمپ باد نیتروژن چیست ؟

پمپ باد نیتروژن در بسیاری از مشاغل باعث افزایش سرعت در روند کارها شده ‌است. قیمت دستگاه پمپ باد نیتروژن برای افرادی که در زمینه‌های شغلی تعمیرات خودرو، آپاراتی‌ها و تعویض روغنی‌ها فعالیت می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد.

مزایا پمپ باد نیتروژن چیست؟

با استفاده از دستگاه‌های پمپ باد نیتروژن می‌توانید، سلامت لاستیک‌های خودروی خود را تأمین کنید. استفاده از باد نیتروژن باعث می‌شود فشار باد در تایرهای خودرو در میزان ثابتی بماند و مصرف سوخت را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. باد نیتروژن علاوه بر این که به سلامت تایرهای خودرو کمک می‌کند، نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. نحوه عملکرد جداسازی نیتروژن از هوا رو در این دستگاهها توضیح بدید تا ابهامها برطرف بشه. چطور گازی که ۷۸ درصد هوا رو تشکیل میده رو شما جدا سازی می کنید و چند درصد خلوص داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا