کمپرسور

کمپرسور یخچال چیست و چگونه کار می کند؟ |‌ از اجزا تا طرز کار

آپدیت شده در: 28 خرداد 1402
2.5/5 - (12 امتیاز)

در این مطلب سعی داریم تا طرز کار کمپرسور هوای یخچالی را برای شما شرح دهیم. کمپرسور یخچال، قلب یا اجزای موتور یخچال شماست که وظیفه جریان گاز در یخچال را دارد. هر یخچال فریزری از یک سری قطعه درست شده است و یکی از این قطعات کمپرسور آن می باشد. وظیفه اصلی این قطعه تولید انرژی برای سایر قسمت های یخچال است. در این مقاله سعی می کنیم طرز کار موتور یخچال و نکاتی اساسی در مورد کمپرسورها یخچالی را برای شما بازگو کنیم تا با شناخت بیشتر بتوانید از این قطعه مهم در یخچال نگه داری یا در صورت لزوم تعمیر کنید.

کمپرسور یخچال چیست؟

کمپرسور یخچال چیست، در واقع ساختمان هر یخچال از قسمت های مختلف شامل کمپرسور، رادیاتور خنک کننده، فیلتر، لوله های کمپرسور یخچال، محفظه یخ ساز، موتور الکتریکی، ترموستات، رله راه انداز، رله بار زیاد، لامپ یخچال، جعبه تقسیم و شستی معکوس لامپ تشکیل شده است. مهم ترین بخش یخچال فریزر، دستگاه کمپرسور یا همان موتور می باشد، چرا که یخچال بدون موتور نمی تواند کار کند.

موتور یخچال قطعه ای مشکی رنگ است که عموماً در قسمت پشت و پایین یخچال قرار می گیرد.

موتور یخچال چگونه کار میکند؟

موتور یخچال چگونه کار میکند؟موتور یخچال چگونه کار میکند؟ در واقع کمپرسور یا موتور یخچال از مهم ترین قطعات یخچال به شمار می رود، به گونه ای عملکرد یخچال بدون این وسیله غیر ممکن می باشد. کمپرسور در یخچال ها، انجام عمل سرمازایی را بر عهده دارند. هر کمپرسوری چه پمپ باد 1000 لیتری صنعتی باشد چه کمپرسور خانگی، همه از دو بخش ساخته شده اند. یک بخش آن شامل موتور الکتریکی تک فاز می باشد و بخش دیگر آن از اجزای مکانیکی. بخش دیگر آن از اجزای مکانیکی شامل میلنگ، پیستون و سوپاپ ها تشکیل شده که فرآیند کار در موتور یخچال ها با چرخش دورانی میلنگ آغاز می شود.

میلنگ با چرخش دورانی خود باعث بالا و پایین شدن پیستون ها می شود و دقیقا کاری شبیه تلمبه انجام می دهد و با باز و بسته شدن سوپاپ ها، گاز موجود در لوله ها و سیلندر به گردش در می آید. گاز مرتبا از لوله ی برگشت کشیده شده و با فشار به لوله های کمپرسور یخچال وارد می شود، در نتیجه گاز سرما ساز همواره در حال حرکت بوده و عمل سرمازی انجام می شود.

کمپرسور یخچال چگونه کار میکند؟ |علت خراب شدن!

کمپرسور یخچال چگونه کار میکند؟ در واقع موتور یخچال وظیفه گردش و فشرده کردن گاز (مبرد فریون) در درون لوله های اواپراتور را بر عهده دارد که این گاز در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می گردد
باید به این نکته هم اشاره کنیم که یکی از مواردی که منجر به خراب شدن موتور های یخچال فریز می شود طول عمر خود یخچال می باشد که در طراحی هم لحاظ شده است.

به عنوان مثال یک یخچال طول عمر مفید 15 سال در نظر گرفته شده است که بعد از این دوره به دلایل مختلفی امکان برور مشکل در سیستم یخچال و نهایتا خرابی کمپرسور وجود دارد. یکی دیگر از مواردی که تاثیر به سزایی در موتور یخچال می گذارد، نوسانات برقی می باشد که یک عامل بیرونی به شمار می رود و هیچگونه ارتباطی با خود یخچال ندارد.

قطعات کمپرسور یخچال

قطعات کمپرسور یخچال مجموعه ای مکانیکی است که اجزاء تشکیل دهنده آن میلنگ، سوپاپ، پیستون کمپرسور یخچال را شامل می‌ شود. میلنگ که توسط یک موتور آسنکرون داخل محفظه موتور یخچال قرار دارد، با دوران خود پیستون را قادر به انجام حرکت به صورت تلمبه ای می‌ کند و همینطور باز و بسته شدن سوپاپ ها، گازی که در لوله ها و سلندر است را به گردش در می‌ آورد. دوباره گاز از لوله های کمپرسور یخچال مکیده می‌ شود و با فشاوری بیشتر وارد لوله رفت می‌ شود و در نتیجه گاز سرما ساز به صورت مستمر در حال حرکت بوده و عمل سرماسازی را انجام می‌ دهد.

  • میلنگ
  • پیستون
  • سوپاپ‌ ها

میلنگ توسط موتور آسنکرون درون محفظه کمپرسور قرار گرفته که با چرخش خود سبب عمل کردن پیستون مشابه تلمبه می شود و در نهایت با باز و بسته شدن سوپاپ ها، گاز در لوله ها و سیلندر به گردش در می آید. گاز همواره از لوله برگشت مکیده می‌ شود و به وسیله فشار به لوله رفت وارد می‌ گردد. نتیجه اینکه گاز سرما ساز به صورت مداوم و مرتب در گردش می باشد و عمل سرما سازی را انجام می دهد.

این نکته حائز اهمیت می باشد که امروزه دیگر از میلنگ در کمپرسور های خطی و اسکرال و روتاری استفاده نمی شود و به جای آن مقدار معینی روغن که در داخل این کمپرسور ها وجود دارد، کار خنک کاری و روانکاری بخش الکتریکی و مکانیکی را انجام می دهد. برای آموزش تعویض روغن کمپرسور باد یخچالی می‌توانید به مقاله روغن کمپرسور یخچال مراجعه نمایید.

طرز کار کمپرسور یخچال |موتور یخچال

نحوه کار کمپرسور یخچال یا طرز کار موتور یخچال به صورتی است که اغلب لوله ترموستات را به سقف اپراتور و یا قسمت تحتانی متصل می کنند. هنگامی که ترموستات در حالت اتصال می باشد، موتور یخچال شروع به کار می کند. پس از سرد شدن گاز، حجم گاز درون لوله بلو، لوله موئی و فانوسک کاهش حجم داده و جمع می شود.

در این صورت نحوه کار موتور یخچال به این گونه است که اهرم اتصال کلید داخل ترموستات به سمت پایین رفته و فاز موتور را قطع کرده، که در نهایت کار کمپرسور متوقف می شود. با متوقف شدن کار کمپرسور، سرمای موجود در یخچال به خصوص اواپرایتور کاهش یافته و گاز درون ترموستات فعال می شود و به علت گرم شدن محیط افزایش یافته و فانوسک بزرگ تر می شود.

پس از افزایش یافتن گاز، کلید ترموستات متصل می شود و موتور یخچال کار خود را شروع می کند. مدت کار کمپرسور یا به عبارتی میزان سرمای دلخواه در اواپرایتور را می توان به وسیله ی ولوم ترموستات که در حقیقت اهرم کنترل حجم فانوسک است تنظیم نمود. تنظیم مدت زمان کار کمپرسور بر عهده ولوم ترموستات می‌ باشد.

تنها تغییر مهم ساختار موتور یخچال در سال های گذشته کاهش مصرف انرزی بوده که به یک مدل آن ها کمپرسور خطی می‌ گویند، در این مدل در عوض این که کمپرسور خاموش یا روشن شود سرعت دور موتور کم و یا زیاد می‌شود.

قیمت موتور یخچال

سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که موتور یخچال چه قیمتی دارد؟ قیمت موتور یخچال بستگی به برند موتور و همچنین توان یا قدرت موتور دارد که برای هر موتور متفاوت می باشد.

برای دریافت قیمت به روز با شماره تلفن 05138543311 تماس بگیرید.

سیکل گردش گاز توسط کمپرسور یخچال

گاز از لوله رفت با فشار وارد کندانسور و بعد درایر (فیلتر تصفیه گاز) می شود و پس از سرد شدن و فیلتر شدن، گاز وارد اواپراتور (لوله های خنک کننده) می شود و دوباره وارد لوله برگشت کمپرسور شده و این سیکل همیشه تکرار می شود.

انواع موتور و اجزای کمپرسور یخچال

اجزای کمپرسور یخچال در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. اگرچه جنس موتور یخچال تمام کمپرسور های یخچال اغلب یکسان و شبیه به قوطی پلاستیکی مشکی بزرگ می باشد اما هر یک از آن ها کارکرد های خاص خود را دارا می باشند که در ادامه درمورد هریک از اجزای کمپرسور یخچال توضیح داده ایم.

موتور پیستونی

موتور پیستونیدر کمپرسور باد پیستونی حرکت رفت و برگشتی جهت فشرده کردن گاز، توسط پیستون انجام می شود. این نوع کمپرسور از ظرفیت 100 اسب بخار برخوردار می باشد. از معایب موتور پیستونی یخچال می توان به ایجاد سر و صدا و حرارت نسبتا زیاد آن اشاره کرد که موجب تزلزل موقعیت آن برای شناخته شدن به عنوان بهترین موتور در میان انواع کمپرسور های یخچال می شود.

کمپرسور دورانی یا روتاری

کمپرسور دورانی عمل فشرده کردن گاز مبرد را با گردش 360 درجه ای تیغه ها انجام می دهد. مصرف برق، سر و صدا و حرارت کمتر نسبت به مدل های پیستونی، از جمله مزایای این نوع کمپرسور به شمار می روند. علاوه بر این راندمان این نوع کمپرسور ها نسبت به مدل پیستونی بیشتر می باشد. به همین علت موتور روتاری در شمال ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

کمپرسور اسکرال یا مارپیچی

کمپرسور اسکرال یا مارپیچیاساس کار کمپرسور اسکرال که دارای دو قطعه حلزونی ثابت و متحرک می باشد. به این صورت است که کمپرسور ها عمل فشرده سازی گاز را بدون نشتی انجام می‌ دهند و از راندمان بالایی برخوردار می باشند. از این کمپرسور ها در کولر های گازی نیز استفاده می شود چرا که اساس کار کولر های گازی نیز فشرده سازی گاز مبرد می باشد.

موتور یخچال معمولی

موتور معمولی به آن درسته از موتور های مشکی رنگ با ابعاد بزرگ گفته می شود که در اغلب یخچال‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر موتور هایی که در بخش‌ قبل درمورد آن ها توضیح داده شد نیز در این دسته قرار می گیرند.

قیمت موتور یخچال معمولی بسته به برند و کیفیت آن متفاوت می باشد.

موتور یخچال اینورتر

کمپرسور اینورتر یا موتور اینورتر از نوع جدید موتور یخچال می باشد. این موتور ها از سر و صدا و مصرف برق کمتری نسبت به موتور های معمولی برخوردار هستند و امروزه در دسته بهترین موتور یخچال تولید شده قرار می گیرند. هزینه این موتور به نسبت موتور های معمولی بیشتر می باشد. اما این موضوع به علت ویژگی های بسیار خوب و منحصر به فرد این موتور می باشد.

تشخیص قدرت کمپرسور یخچال

بر روی بدنه کمپرسورهای یخچال لیبل فلزی یا کاغذی نصب شده که می توان موارد زیر را بر روی آن مشاهده کرد:

  • تعداد فاز PH
  • فرکانس ۵۰/۶ HZ
  • کد شناسایی یا بارکد
  • توان الکتریکی برحسب وات(W)
  • نام شرکت یا کمپانی سازنده کمپرسور
  • میزان روغن داخل کمپرسور ۳۵۰ cc OIL
  • نوع گازی که در آن استفاده شده است بر حسب R134a
  • ولتاژ کمپرسور که بر حسب ۲۲۰ یا ۲۴۰ ولت نشان داده می شود.
  • توان مکانیکی کمپرسور که بر حسب HP اسب بخار بر روی لیبل نوشته می شود.

علت داغ شدن موتور یخچال

علت داغ شدن موتور یخچالاز جمله عواملی که سبب داغ شدن موتور یخچال می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز نبودن کندانسور
  • خرابی فن کندانسور
  • خرابی رله استارت موتور
  • نامناسب بودن محیط یخچال
  • یکسره کار کردن موتور یخچال
  • کار کردن بیش از حد موتور یا کمپرسورهای یخچال
  • یکسره کار کردن تنظیمات سرمای زیاد (Power Freeze)

راهکار های تشخیص سوختن موتور یخچال

1. روشن نشدن یخچال

روشن نشدن یخچال یکی از علائم تشخیص سوختن موتور یخچال می باشد. اگر یخچال روشن نشد، اتصالات برق به یخچال را بررسی کنید و مطمعن شوید که جریان برق به یخچال متصل است. سپس اورلود و ترموستات را نیز بررسی کنید. در نهایت اگر مشکل از موارد گفته شده نباشد، موتور یخچال سوخته است.

2. ایجاد صدا

ایجاد سر و صدای زیاد از یخچال یکی از نشانه های اختلال در موتور به شمار می رود. البته این نکته حائز اهمیت می باشد که امکان دارد صدای یخچال از مشکلات دیگری نیز باشد. اما اصلی ترین علت سر و صدای زیاد یخچال، سوختن موتور می باشد. شل شدن اتصالات موتور یخچال و یا تراز نبودن یخچال از دیگر علائم صدای زیاد یخچال محسوب می شوند. اگر یخچال دچار این نوع مشکل باشد باید فن موتور و اتصالات آن بررسی شود. از تعمیرکار بخواهید قطعات موتور را بررسی کند و دلیل اصلی را تشخیص دهد.

3. وجود ایراد در سیم‌های یخچال

وجود ایراد در سیم‌ های یخچال، علت بر سوختن موتور یخچال نمی باشد. در این وضعیت ممکن است تصور کنید که یخچال سوخته است. اما ممکن است ایراد از موتور یخچال باشد. موارد زیر برای عیب یابی موتور یخچال به کار می روند:

  • جهت تشخیص سوختگی موتور، ابتدا اتصالات سیم را مورد بررسی قرار دهید. کابل برق یخچال را چک کنید و مطمئن شوید که آسیب ندیده است.
  • دستگاهی دیگر را به پریز مخصوص یخچال وصل کنید. اگر دستگاه کار نکرد، مشکل از پریز می باشد. پریز را تعمیر و یا یخچال را به پریز دیگری متصل کنید.
  • سیم برق یخچال را مدتی از برق خارج کنید، این کار به ریست شدن دستگاه کمک می‌کند. در نتیجه جریان برق به کل قطع شده و خازن‌ های یخچال ریست می‌ شوند.

4. گرم شدن یخچال

گرم شدن یا داغ شدن کمپرسور باد یخچال یکی از مهم ترین مشکلات و نقص های موتور یخچال است که بسیار اتفاق می‌افتاد. این مشکل دلایل متعددی دارد که موارد متعدد آن نام برد:

  • کویل‌ های کندانسور به مرور زمان کثیف شده و موجب داغ شدن یخچال می‌ شوند. کویل‌ ها باید یکبار در سال تمیز شوند.
  • دماسنج را داخل یخچال قرار دهید. در حالی که دما روی عدد 3 یا 4 تنظیم باشد دمای یخچال باید بین 37 تا 40 درجه سانتی گراد باشد. دمای فریزر نیز باید 15 تا 18 درجه سانتی گراد باشد.
  • تست گرما را بر روی یخچال انجام دهید. برای این کار یخچال را از برق جدا کنید، اجازه دهید 2 ساعت خاموش بماند و مجدد آن را روشن نمایید. اگر پس از انجام این کار موتور بیش از حد گرم شود، باید توسط تعمیرکار بررسی گردد.
  • میان یخچال و فضای اطراف فاصله برقرار کنید. یخچال باید 15 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد و فاصله لوازم برقی دیگر نیز با یخچال رعایت شده باشد. این وضعیت سبب ایجاد جریان هوای مناسب در یخچال می‌ شود. در نتیجه گردش هوا و گاز به خوبی صورت می‌ گیرد.

5. استهلاک و خرابی کمپرسور

واقعیت در مورد کمپرسورها این است، آنها همگی در نهایت استهلاک می‌یابند. آنها برای همیشه به خوبی کار نمی‌کنند و در نهایت به یکی از این سه حالت از کار می‌افتند:

  • سیم پیچ می‌ سوزد یا از نظر الکتریکی ضعیف می‌شوند
  • آب‌بندی داخلی از بین می‌رود (و جام میکنند)
  • اندازه‌شان افزایش می‌یابد و گیرپاژ میکنند.

6. ایراد الکتریکی

در سال‌های ابتدایی عمر دستگاه، فرض بر این است که به درستی نصب شده است. شایع‌ترین چیزی که برای موتور یخچال اتفاق می‌ افتد خرابی الکتریکی است. به طور معمول زمانی که کمپرسور از نظر الکتریکی خراب می‌شود، از کار می‌افتد و دیگر کار نمی‌کند.

اغلب صدای «تق تق وز وز» از کار افتادگی را از رله‌ می‌شنوید که سعی می‌کند کمپرسور از کار افتاده را راه بیاندازد، کمپرسورها گاهی اوقات به دلیلی صدای ترق ترق ایجاد می‌کنند. رایج‌ترین آن در مورد جایی است که یخچال فریزر نصب شده است که مسئله‌ای است که به نوبه خود باعث نارسایی زودرس کمپرسور می‌شود. مثلا اگر یخچال فریزر تراز نباشد، فشار بیشتری به کمپرسور وارد خواهد شد.

7. آب‌ بندی داخلی

بعد از چندین سال به طور طبیعی آب‌بندی داخلی کمپرسور کیفیت خود را از دست می‌دهد یا خراب می‌شود و این به این معناست که نمی‌تواند به خوبی پمپاژ کند. متوجه می‌شوید که سردسازی ضعیف است یا اصلا سرد نمی‌کند، اگر روغن از کمپرسور به درون سیستم خارج شود باعث خفه شدن آن می‌شود. پیش از این، معمولا کاهش عملکرد سردسازی، افزایش زمان کار کمپرسور برای سرد کردن دستگاه را می‌بینید. البته این می‌تواند سبب گرم شدن بیش از حد و گیرپاژ کردن و سوختن شود.

بیشتر بخوانید: روغن کمپرسور باد

8. گیرپاژ کمپرسور

اگر این اتفاق رخ دهد معمولا کمپرسور هوای یخچالی متوقف می‌ شود و دوباره صدای «تق تق وز وز» را می‌شنوید، چنانکه صدای تق تق مربوط به رله است که تلاش می‌کند تا دستگاه را راه‌اندازی کند. این امر می‌تواند در ابتدای عمر دستگاه نیز رخ دهد اما خیلی معمول نیست و اغلب نتیجه‌ی مشکلات نصب نادرست است.

کمپرسور یخچال چگونه تعویض می شود؟

اگر کمپرسور یخچال دچار مشکلات مکانیکی و وجود فشار مثبت شد با انجام مراحل زیر می توان آن را تعویض کرد:

    • کمپرسور جایگزین تهیه، لوله پروسس و شیر پروسس در صورت لزوم روی آن نصب و در انتهای لوله درپوش گذاشته شود.
    • تخلیه مبرد انجام شود.
    • کمپرسور معیوب برداشته شود.
    • نیتروژن های خشک از طریق ساکشن و لوله ورودی کندانسور به داخل سیستم دمیده شود.
    • فیلتر کثیف از کندانسور جدا گردد. در حین عمل جدا کردن که به وسیله شعله باید انجام گیرد، باید نیتروژن خشک به داخل سیستم دمید تا از طریق فیلتر خارج شود.
    • محل اتصال با دقت تمیز شود به گونه ای که مواد زائد، داخل سیستم نشود.
    • کمپرسور و فیلتر جدید نصب گردد.
    • سیستم شارژ گاز شود.

نکات مهم موتور یخچال

      • عموماً مشخصات موتور یخچال را روی بدنه‌ی آن به واسطه‌ی یک برچسب درج می‌کنند، مشخصاتی همچون:
      • ولتاژ کمپرسور (۲۲۰ یا ۲۴۰ ولت)
      • توان کمپرسور (برحسب اسب بخار)
      • توان مکانیکی کمپرسور (بر حسب وات)
      • نوع گاز کمپرسور
      • نام کمپانی سازنده‌ی کمپرسور
      • وظیفه‌ خاموش و روشن شدن‌های متوالی کمپرسور بر عهده‌ی ترموستات است. یعنی این ترموستات است که با وصل جریان برق موجب روشن شدن کمپرسور و با قطع جریان برق موجب خاموش شدن کمپرسور می‌شود.
      • اکثر متخصصین و تکنسین‌های یخچال در صورتی که متوجه ایرادی در کمپرسور شوند آن را تعویض می‌کنند و به ندرت اقدام به تعمیرش می‌نمایند. برای تعویض نیز عمدتاً از کمپرسورهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خصوصاً موتور یخچال دانفوس (Danfoss)، استفاده می‌شود.
      • در حال حاضر کمپرسورهای اینورتر نیز در بازار وجود دارند که به نسبت کمپرسورهای معمولی از مصرف برق کمتر و بازدهی بیشتری برخوردار هستند. البته که قیمت این کمپرسورها نیز به نسبت کمپرسورهای معمولی بیش‌تر است. در حال حاضر با دلار ۱۵ هزار تومانی، کمپرسورهای معمولی قیمتی حول و حوش ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند و این در حالی است که قیمت کمپرسورهای اینورتر نزدیک به ۶ میلیون تومان است.
      • نکته‌ی دیگر آن که برای شارژ گاز یخچال باید حتماً به گازی که برای کمپرسور استفاده شده دقت شود و گاز مطابق با آن برای یخچال مورد استفاده قرار گیرد.
      • در صورتی که مشکلی در موتور یخچال شما به وجود آمده است، می‌توانید با استادکار تماس بگیرید تا متخصص یخچال در کمترین زمان راهی منزل شما شده و با بررسی مشکل یخچال اقدام به رفع آن نماید.

نتیجه گیری

همان طور که در مطلب بالا توضیح داده شد موتور یخچال از مهم ترین قطعات یخچال به شمار می رود که عمل سرما سازی را بر عهده دارد و در انواع مختلف تولید می شوند. با استفاده از لیبل کاغذی و یا فلزی که بر روی بدنه کمپرسور نصب شده است به راحتی می توانید مواردی چون کد شناسایی یا بارکد، توان الکتریکی برحسب وات(W)، نام شرکت یا کمپانی سازنده کمپرسور، میزان روغن داخل کمپرسور ۳۵۰ cc OIL و .. را تشخیص دهید و به قدرت آن پی ببرید. از جمله عواملی که سبب داغ شدن موتور یخچال می شوند می توان به تمیز نبودن کندانسور، خرابی فن کندانسور، خرابی رله استارت موتور و .. اشاره کرد.

زمانی که موتور یا کمپرسور یخچال دچار مشکل شده باشد تاثیر مستقیم بر روی سرمای یخچال دارد چرا که موتور، گاز را در داخل لوله های کندانسور و لوله های اواپراتور به گردش در می آورد. این فرآیند به همین ترتیب ادامه می باد تا در نهایت گاز دوباره به موتور بر می گردد.

زمانی که موتور به عنوان گرداننده و فشرده ساز عمل نکند دیگر سرمایی در یخچال مشاهده نخواهد شد. تیم مجرب ایران کمپرسور توصیه می کند در هنگام خرید یخچال و یا موتور یخچال حتما درمورد مشخصات آن سوال کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را با طول عمر بیشتر و کارایی بهتر خریداری نمایید. شما می توانید نظرات خود را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

کاربرد اصلی کمپرسور یخچال چیست؟

در واقع کمپرسور یا موتور یخچال از مهم ترین قطعات یخچال به شمار می رود، به گونه ای عملکرد یخچال بدون این وسیله غیر ممکن می باشد. کمپرسور در یخچال ها، انجام عمل سرمازایی را بر عهده دارند. اطلاعات بیشتر در مقاله برایتان بیان شده است.

طرز کار کمپرسور یخچال چگونه است؟

نحوه کار کمپرسور یخچال به صورتی است که اغلب لوله ترموستات را به سقف اپراتور و یا قسمت تحتانی متصل می کنند. هنگامی که ترموستات در حالت اتصال می باشد، موتور یخچال شروع به کار می کند. پس از سرد شدن گاز، حجم گاز درون لوله بلو، لوله موئی و فانوسک کاهش حجم داده و جمع می شود. برای اطلاعات بیشتر به ویدیو آموزشی در مقاله مراجعه کنید.

من متخصص و پژوهشگر در زمینه هوای فشرده و انواع کمپرسور باد هستم و سعی می کنم تا جدیدترین و کارامدترین اطلاعات را در خصوص صنعت هوای فشرده با شما به اشتراک بگذارم.

نمایش بیشتر

‫11 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا